تاثیرات مد

امتیاز دهید

همه آن چیزی که باید در مورد مد بدانیم 

مد دارای جایگاه ویژه ای در جامعه است و به هر کجا که بنگریم مد در آن تاثیر مستقیمی دارد. لباس ستارگان معروف سینما اندیشه طراحان مد است، برنامه های تلویزیونی در مد شدن تاثیر مستقیم دارند. لباسهایی که بازیگران تلویزیونی می پوشند و حتی شاید برنامه یا تبلیغاتی در رابطه با مد نباشد ولی لوازم و لباسهای که در آن برنامه یا تبلیغ استفاده می شود توسط افراد جامعه استفاده میشود و به یک مد تبدیل میشود.

مد در تمام مراحل زندگی از تولد تا مرگ با ما همراه است و پول سازترین بخش صنعت مد مراسم عروسی می باشد چون عروس و داماد دوست دارند بهترینها را داشته باشند و بیشتر سرمایه چندین ساله خود را خرج مراسم عروسی خود می کنند.

مد هیچگاه یکباره بوجود نمی آید و حتما از یک باور ذهنی و اعتقادی در جامعه بوجود می آیند. البته این گفته در مورد یک مد واقعی صحت دارد نه یک مد جعلی.

مد باعث میشود که پولها جابجا شوند و به اقتصاد کمک می کند. و افراد زیادی از صنعت مد کسب درآمد می کنند. شاید برخی ها وقتی حرف از مد می آید فقط به طراحان مد و مدلینگها فکر کنند ولی به این صورت نمی باشد. در حالت کلی صنعت مد را به سه گروه اصلی 1- طراحی و تولید 2-بازاریابی 3- رسانه میتوان تقسیم کرد که هر کدام برای خود زیر مجموعه های فراوانی دارد.

طراحی و تولید

 این گروه خود شامل گروه طراحان پارچه، طراحان لباس، گروه دوخت لباس،تصویر سازی لباس و...

بازیابی و تجارت

 این گروه شامل خریدارن و بازاریابهای بصری می باشد.

رسانه و تبلیغات

 که این گروه شغل های زیادی دارد مانند استایلیست مد، ویراستار مد، عکاس مد، فشن، نویسنده مد، طراح گرافیک، فشن بلاگر و ... 

البته ناگفته نماند که خود مد معایبی مانند افراط گرایی، خود خواهی و خود پسندی، نارضایتی، سطحی نگری نیز دارد.

در حالت کلی مد چیزی است که ما در طی آن بطور ناخواسته به نیازهای خود پاسخ می دهیم مد باید دنبال شود و در حالت متعارف خود بسیار مناسب است.

تفاوت مد با ترند

 مد سبکی است که توسط افراد دنبال می شود میتواند سبک لباس پوشیدن، سبک زندگی، سبک آرایش که برای یک فصل یا در شرایط زندگی متفاوت متغیر است. اما ترند در اصل زمان ماندگاری مد میباشد. ترند جزئی از مد محسوب می شود.

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه