به چه نکاتی در خرید پیراهن مردانه توجه کنیم؟

امتیاز دهید

انتخاب پیراهن مردانه مناسب

پیراهن های مردانه در انواع مختلف و با برش های متفاوت وجود دارند پیراهن های مردانه با جزئیاتی مثل جیب، نوع برش و مدل یقه به پیراهن های رسمی و غیر رسمی تبدیل می شوند امروز می خواهیم شما را با انواع پیراهن مردانه و نکاتی در مورد پیراهن مردانه مناسب راهنمایی کنیم لطفا تا اخر این مقاله ما را همراهی کنید.

 جنس 

برای دوخت و یا خرید پیراهن مردانه مناسب ابتدا به جنس پارچه آن توجه داشته باشید پیراهن هایی  که الیاف نخ و پنبه در آن ها وجود دارد جزء پرطرفدارترین پیراهن ها می باشد این پارچه ها رطوبت را به راحتی جذب می کنند و راحت و بادوام هستند و برای محل کار مناسب است و به راحتی شسته و خشک شده و به مراقبت زیادی نیاز ندارد، پیراهن هایی با جنس الیاف مصنوعی هم وجود دارند که قیمت پایین تری دارند چروک نمیشوند ولکه ها بر روی آن ها باقی نمی ماند. نوع دیگری از پارچه های پیراهن مردانه پارچه هایی با الیاف ابریشمی هستند که قیمت بالایی دارند و جزء پیراهن های لوکس و عالی به حساب می آیند که بهتر است در مراسمات باشکوهی مانند عروسی پوشیده شود این پارچه ها ظریف و احتیاج به مرراقبت زیادی دارند.

برای دیدن انواع پارچه های  پیراهن مردانه اینجا را کلیک کنید

یقه

پیراهن های مردانه انواع مختلفی از یقه را دارند که هر کدام برای چهره ای خاص مناسب می باشند که حال به چند نوع از این یقه ها اشاره میکنیم 
یقه دکمه دار: این مدل یقه بسیار خاص است و پیراهن های آکسفورد با این یقه طراحی می شوند هم به صورتی رسمی و هم راحتی همچنین همراه با کراوات استفاده می شود.
یقه کلاسیک: این مدل یقه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و صورت را کشیده نشان داده به همین دلیل برای آقایانی که دارای صورت گرد می باشد مناسب است.
یقه کوچک: مدل کوچک یقه کلاسیک است که بیشتر برای پیراهن های جین استفاده می شود و نمی توان از آنها با کراوات استفاده کرد.
یقه خرگوشی یا نوک تیز: این مدل یقه جزء یقه های سنتی به حساب می آید و آن را میتوان به صورت دکمه بسته یا باز و با کراوات یا بدون کراوات استفاده کرد.
یقه ایستاده: یقه ایستاده مدلی از یقه است که درون آن به دلیل اینکه چروک نشود از تکه ای پلاستیک یا فلز استفاده میشده که اکنون به جای تکه ای پلاستیک یا فلز از تکه ای پارچه استفاده می شود در یقه شیک و زیبا باشد.

پیراهن مردانه

سرآستین

مدل ها مختلف سرآستین وجود دارد که با دکمه معمولی یا دکمه سرآستین بسته می شوند یکی از این مدل ها سرآستین معمولی است که همه آقایان در طول روز پیراهن هایی با این مدل آستین به تن دارند که در انواع طراحی ساده، منحنی و تعداد دکمه های مختلف وجود دارد همچنین ارتفاع آن در دوخت های قدیمی 8 سانت و الان 6 سانت می باشد بنابراین ارتفاع آستین کمتر باشد به روز تر است.مدل سرآستین فرانسوی این مدل سرآستین برای پیراهن های رسمی مناسب است با این آستین میتوان از دکمه سر دست استفاده کرداگر این پیراهن را به همراه کت وشلوار و یا تاکسیدو میپوشید حتما از دکمه سر دست استفاده کنید.

جیب

جیب یکی از جزئیات اصلی پیراهن مردانه است که رسمی یا غیر رسمی بودن پیراهن را نشان می دهد پیراهن های بدون جیب جزء پیراهن های کاملا رسمی هستند و از گذشته تا بحال افراد جنتلمن این پیراهن ها را به همراه کت وشلوارمی پوشند پیراهن های یک جیب و دو جیب جزء پیراهن های غیر رسمی به حساب می آیند که امروزه اکثر آقایان از این پیراهن ها استفاده میکنند بخصوص برای محل کار که به جیب برای گذاشتن خودکار و ... به آن نیاز دارند. پیراهن های دو جیب  را بیشتر آقایان برای استایل های راحتی به تن می کنند.

رنگ 

یکی از ویژگی های مهمی که آقایان باید برای خرید به آن توجه کنند رنگ پیراهن است آقایان با پوست روشن میتوانند از پیراهن سفید و رنگ های روشن به همراه کت وشلوار طوسی تیره و خاکستری و کسانی که پوستی سبزه دارند میتواند از سایر رنگ های میانی استفاده کنند.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید...

مقاله های مرتبط

لباس های رسمی آقایان

نکات طلایی در مورد کراوات

لباس تابستانی مناسب برای آقایان

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه