چه لباس هایی همیشه مد هستند؟

امتیاز دهید

چه لباس هایی همیشه مد هستند؟

مد پدیده ای گذارا است برای هر لحظه خاصی یک مدل وجود دارد. هر ساله مدل و ترند های زیادی وارد دنیای مد می شود و پس از مدتی جای خود را به ترند های جدید می دهند اما هر چقدر هم که جهان مد در حال تغییر باشد بعضی از لباسها هیچ وقت از مد نمی افتد و حتی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و شما می توانید همیشه از آن ها استفاده کنید.


خانومانه

در سال 1947 طراح فرانسوی کریستین دیور سبکی جدید در دامن و کمر لباس زنانه بوجود آورد. گریس کلی و جکی کندی با استفاده از این مدل ها در سال 1950 توانستند این لباس ها را برای زنان خوش لباس به عنوان اولین انتخاب معرفی کنند. به گفته پاتریشیا مییرز، مدیر موسسه تکنولوژی مد در شهر نیویورک، لباسها بر اساس انحنا و پیچ و خم های بدن طراحی شده.

بانو

به گفته بروک جف(طراح مد) یک بلوز و یک دامن در کنار یکدیگر بیشتر مدرن به نظر میرسد. برای طرحی که هم راحت و هم پرزرق و برق باشد، ست کردن یک تاپ و دامن ایده مناسبی است.

پلنگی
از کجا مد شد، هنگامی که اروپایی ها شروع به استعمار آسیا و آفریقا کردند، همراه خودشان پوست حیواناتی مثل ببر، پلنگ، شیر و زرافه را که در آنجا شکار می کردند و به اروپا بردند. این الگوهای عجیب و غریب خیلی سریع روی پارچه پیاده شد و روی دکوراسیون منزل و لباس استفاده شد. دو قرن بعد مرلیین مونرو و لورین بکال با پوشیدن این لباس ها جذابیت آن ها را چند برابر کردند.

نقش های حیوانات خنثی هستند. از رنگ هایی مثل قهوه ایی و بژ و سیاه تشکیل می شوند. فصلی نیستند و می توان آن ها را با هر چیزی ست کرد. همچنین به کمد لباس شما کمی جلوه می دهد.

چگونه دوباره آن ها را بپوشیم:اگر می ترسید که زیاد در چشم باشید از نقش های ریزتر استفاده کنید. لوازم جانبی مثل کیف دستی و کفش و... طرح حیوانات می توانند چشم ها رو خیره کنند لباس پوشیدن به سبک طراح حیوانات یکی از این الگوها را همراه جواهرات درشت استفاده کنید. این کت با این که وحشی است ساده و جذاب نیز هست.

ب

لباس مردانه

طراح کوکو چانل شلوار را در سال 1920 برای زنان هم طراحی کرد. امتیاز طراحی لباس های جداگانه اسپرت را هم دارد. مثل ژاکت کش بافت که خیلی شیک و راحت طراحی شده بود. کمی بعد از او هنر پیشه ای به نام کاترین هپبورن که از سبک های پسرانه در دهه 30 استفاده میکرد هم در مد شدن این لباس ها نقش دارد.

شاید شما لباس های مردانه را عاری از جاذبه بدانید، اما بر عکس است. لباس های مردانه همیشه در هر اندازه و شکلی خودنمایی می کند و چه در محیط کار و چه خارج از آن همواره قابل استفاده است.

چگونه دوباره آن را بپوشیم: آن ها را همراه با لباس های شاد و یک ساعت مچی یا لباس های تزیینات استفاده کنید.

هیچ وقت لباس های مردانه را یک سایز بزرگتر انتخاب نکنید. به خیاط سفارش کنید کمی جزییات زنانه به آن اضافه کند. یک ژاکت رسمی و شلوار و کراوات به طرز غیرمنتظره ای شما را شیک و به روز نشان می دهد.

بانوو

مینمالیستی

در دهه 70 هالستون لباس تک رنگ چسبناک و کشی را عرضه کرد. اما در دهه 90 قدرت بیشتری به این طراحی داد.

اشکال ساده و پراکنده ای که او به لباس می داد باعث شده که طراحی های او امروزه همچنان محبوب باشند.

خطوط تمیز و مرتب همواره نشان دهنده سبک های آمریکایی بوده است. آدری هپبورن یک مثال کلاسیک از این طرح های شیک و راحت به شمار می رود.

با

فلورال(گل گلی)

در واقع از دامن طبیعت الهام گرفته شده است و ابتدا روی کمینوهای ژاپنی به صورت فراوان دیده شد.

زیبایی را همیشه در گل ها به عنوان نماد زن در نظر می گیریم و اشتیاق شدیدی در استفاده از ویژگی هایی که گل دارد مثل نرمی و لطافت و زیبایی آن می توان مشاهده کرد.

برای یک رویکرد ظریف می توانید یک کت یا شلوار گلدار را با لباس های خنثی ست کنید.

لباس های گلدار با رنگ های پاییزی جالب ترند. مهم نیست که چقدر از مد های دخترانه تبعیت می کنید می توانید الگوهای رنگی را با هم مخلوط کنید.

با

ارتشی

در طول جنگ جهانی دوم، مردم شهر حتی زنان ملزم به پوشیدن لباسی شدند که دولت به آن ها داده بود و در دوره جنگ ویتنام، جوانان در جنبش ضد جنگ ویتنام، جوانان در جنبش ضد جنگ با لباس محلی ارتش خود را استتار می کردند و به عنوان نمادی از آن ها باقی ماند. آن ها پیشگامان این روند لقب گرفتند. قبل از آن نخبگان مد همانند لورن هاتن مدل اسپرت را آغاز کرده بودند.

دلیل مد شدن دوباره ی آن تک بعدی بودن آن است و به یک منظور خاصی پوشیده می شود. همانند لباس مردانه، سرسختی به همراه دارد.

به یاد داشته باشید، این یک لباس بیرون است نه یونیفورم. باید دارای طراحی و تزئیناتی مثل جیب های بزرگ باشد اما زیاد هم طراحی لازم نیست.

ب

لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید...

مقالات مرتبط

ترند پاییز 2018 و 2019

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه