جلیقه چیست ؟

امتیاز دهید

جلیقه چیست؟

امروز می خواهیم شما را با جلیقه و انواع آن آشنا کنیم جلیقه نوعی لباس رویی که بر روی پیراهن و زیر کت و شلوار پوشیده می شود و در انواع زنانه و مردانه موجود می باشد از جلیقه در مهمانی ها، محل کار، هنگام رفتن به خرید و سایر مکان ها استفاده می شود .

نحوه استفاده از جلیقه در مهمانی و جشن ها 

خانم ها معمولا در مهمانی ها برای اینکه ایرادات اندام خود را بپوشانند از جلیقه های بلند یا کوتاه استفاده می کنند که جنس این جلیقه ها از جنس حریر می باشد البته در لباس محلی خانم های شمالی جلیقه جزء یکی از لباس های اصلی است که کوتاه می باشد و از پارچه های پولکی یا پر زرق و برق دوخته می شود که باعث ایجاد تناسب اندام و زیبایی چند برابر لباس محلی میشود.

برای مشاهده پارچه های پولکی اینجا کلیک کنید

آقایان خوشتیپ امروزه در مهمانی ها از جلیقه بدون کت هم استفاده میکنند که با شلوار آنها ست باشد فقط باید توجه داشته باشید که جلیقه دقیقا اندازه شما باشد نه خیلی تنگ باشد نه خیلی بزرگ که استایل شما را زشت کند جلیقه ای انتخاب کنید که در کمر و زیر بغل اندازه تن شما باشد باید قد جلیقه به گونه ای باشد که تمام شکم را بپوشاند در مناسبت های رسمی بهتر است از جلیقه مشکی به همراه پیراهن سفید استفاده کنید.

برای مشاهده و خرید پارچه های فاستونی اینجا کلیک کنید

استفاده از جلیقه در فصل پاییز 

بانوان در فصل پاییز با پوشیدن جلیقه های بلند میتوانند یک استایل بسیار شیک پاییزی داشته باشند که بهتر است از پارچه های کشمیر و فوترترک دوخته شود که هم شما را گرم نگه می دارد و هم شیک و عالی می باشد که میتوانید زیر این جلیقه های از جنس کشمیر دامن هایی از جنس کشمیر هم بپوشید که بسیار زیبا هستند.

برای مشاهده پارچه های کشمیر اینجا کلیک کنید

آقایان هم می توانند در فصل پاییز برای رفتن به محل کار و سایر مکان ها زیر کت جلیقه بپوشید که جلیقه هایی از جنس مخمل سوئیت و فاستونی جزء بهترین پارچه ها می باشند.

برای مشاهده پارچه های مخمل سوئیت اینجا کیک کنید

انواع جلیقه

جلیقه های به دو گروه تک سینه و دو سینه تقسیم می شوند 

تک سینه: معروف ترین جلیقه در بین آقایان جلیقه تک سینه می باشد که 4 تا 5 دکمه دارد.

دو سینه: از جلیقه دو سینه به دلیل رسمی بودنش در مراسمات مهم به تن می کنند که مانند تک سینه 4 تا 5 دکمه دارد.

مدل های مختلف یقه جلیقه

جلیقه ها یقه های مختلفی دارند که عبارت اند از یقه گرد، یقه هفت و یقه شالگردنی

جلیقه یقه گرد معروف ترین یقه در جلیقه هاست که قسمت زیادی از پیراهن مشخص است، یقه هفت مدلی از یقه است که پاپیون، کراوات و پیراهن خیلی کم زیر آن مشخص می باشد یقه شال گردنی ملایم تر از یقه هفت می باشد ولی قسمت بیشتری از پیراهن زیر آن نمایان است. آقایان همچنین توجه داشته باشید که همیشه دکمه های جلیقه خود را ببندید باز نگه داشتن دکمه های جلیقه تیپ شما را خراب می کند.

مقاله های مرتبط

 پارچه های مناسب فصل پاییز

لباس های رسمی آقایان

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه