پارچه های مناسب لباس عروس

امتیاز دهید

پارچه هایی که در دوخت لباس عروس بکار میروند

برای دوخت لباس عروس پارچه های مختلفی بکار میرود که بانوریس قصد دارد چند نوع از این پارچه ها را به شما معرفی کند.

شیفون

شیفون پارچه ای نرم، لطیف و سبک می باشد که حالت مات دارد از نظر ضخامت مانند حریر می باشد و در دامن لباس عروس به صورت چند لایه بکار می رود، مناسب دوخت لباس عروس در فصل تابستان می باشد و بر روی آن دانتل، سنگ و مروارید کار می کنند.

ابریشم

پارچه ابریشم از زمان گذشته در لباس عروس بکار میرفته و جزء گران ترین پارچه ها می باشد و در عین گرانی پارچه ای ظریف و حساسی است و در مراسم عروسی و عکاسی باید مراقب بود که آسیب نبیند همچنین به دلیل زیبایی که در این پارچه وجود دارد دوخت لباس عروس ساده از آن فوق العاده است.

ساتن

انواع ساتن وجود دارد که عبارت اند از : ساتن ال ایکس، ساتن می سی نو، ساتن آمریکایی

ساتن ال ایکس پارچه ای براق و لخت است و در دامن لباس عروس یا به عنوان آستر بکار میرود.

ساتن آمریکایی پارچه مات، خشک و ایستایی بسیار خوبی دارد، ساتن می سی نو که دو رو می باشد یک طرف آن براق و طرف دیگر آن کرپ می باشد، ساتن ها به دلیل ایستایی خوبی که دارند اغلب در دامن لباس عروس بکار می روند.

تور

تور یکی از پر کاربرد ترین پارچه های لباس عروس است که باعث می شود لباس عروس از مد نیوفتد و در انواع مختلفی تور ساده و تور طرحدار وجود دارد.

 تور طرحدار برای لباس عروس هایی که بالاتنه آنها ساده می باشد مناسب است تور طرحدار شبیه به پارچه ی دانتل است با این تفاوت که طرح های تور در بافت آن وجود دارد و برجسته نیست به همین دلیل تفاوت زیادی بین قیمت تور طرحدار و دانتل وجود دارد.  

 گیپور و دانتل

پارچه های لوکس و تجملی در قیمت های مختلف هستند که بیشتر در بالا تنه لباس عروس بکار می روند بر روی این پارچه ها به علاوه طرح های مختلف سنگ، پولک و مروارید کار شده است. 
به نظر شما چه پارچه ای مناسب دوخت لباس عروس می باشد؟

شما از چه پارچه ای برای دوخت لباس عروس استفاده می کنید؟

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه