پارچه پالتویی کچه

امتیاز دهید

با پارچه پالتویی کچه آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید لباس‌های کچه را با چه استایلی ست کنید؟ با گذشت زمان و تلاش بشریت برای رفع نیازهای خود، اهمیت پارچه و پوشاک بیشتر موردتوجه همه قرار گرفته است. قطعاً همه ما برای تهیه پوشاک‌های مختلف خود، نیازمند پارچه هستیم. با شروع فصل پاییز و زمستان اولین چیزی‌ که هرکسی به آن نیاز دارد، لباس‌های گرم و مناسب این فصول است. اصولاً پوشاک فصل پاییز و زمستان، تولیدی‌های لباس فصول سرد را از اواخر تابستان درگیر خود می‌کنند. هر ساله با نزدیک شدن به فصول سرد سال، بازار پارچه‌های گرم بیشتر به چشم می‌آیند. پارچه‌ کچه به عنوان یکی از پارچه‌های محبوب برای فصل‌های سرد سال مورداستفاده قرار می‌گیرد. چراکه این پارچه‌ با ضخامت بالا موجب می‌شود با پوشیدن آن در فصل پاییز و زمستان از سرما در امان بمانید. همچنین این پارچه به‌دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالا، می‌تواند اولین انتخاب شما در خرید پالتو پاییز و زمستانه باشد.

مدل لباس پارچه کچه

آنچه در این مقاله خواهید خواند: 

  1. پارچه پالتویی کچه چیست؟
  2. تاریخچه کچه و کچه دوزی
  3.  کاربرد پارچه پالتویی کچه
  4. نحوه نگهداری پارچه کچه

پارچه پالتویی کچه چیست؟

پارچه کچه یک نوع پارچه سنتی است که از پشم گوسفند تولید می‌شود. این پارچه بسیار زیبا از الیاف طبیعی تهیه می‌شود و به دلیل نوع الیاف به‌کار رفته در آن، بسیار متنوع است. به همین علت پوشش بسیار مناسبی در برابر سرما به حساب می‌آید. مزیت پارچه پالتویی کچه، سبک بودن آن نسبت به سایر پارچه‌های پاییزی است. بدین سبب یکی از گزینه‌های مناسب برای دوخت انواع پالتو و لباس‌های شیک و گرم زمستانی به شمار می‌آید. پارچه کچه برای مانتو پاییزه بسیار کاربرد دارد و اگر با آستر دوخته شود، برای فصل زمستان نیز مناسب خواهد بود. ازطرفی ست لباس‌هایی با پارچه کچه، برای داشتن تیپ مینیمال انتخاب بسیار مناسبی هستند. چراکه این استایل ساده و درعین حال جذاب، بهترین خصوصیات ساده بودن تیپ و خاص بودن را با یکدیگر ادغام می‌کند.
 

تاریخچه کچه و کچه دوزی

کچه دوزی جزء هنرهای بسیار زیبا و جذاب است و قدمت آن به سال‌ها دوری برمی‌گردد. در گذشته انسان‌های باستان برای گرم کردن خود، از نمد مرطوب استفاده می‌کردند. با آمدن انقلاب صنعتی در قرن ۱۹ میلادی، نمدسازی صنعتی نیز آغاز شد. تاریخچه کچه‌دوزی به دهه ۱۹۸۰ میلادی برمی‌گردد. زیبا النور و دیوید استانوود این هنر خاص و جذاب را ابداع کردند.

مدل لباس پارچه کچه

کاربرد پارچه پالتویی کچه

شلوارهای کچه

یکی از ایده‌های جذاب با پارچه کچه، دوخت انواع شلوار است. دوخت یک شلوار کچه کرمی، بسیار کاربردی است و می‌توانید آن را با استایل‌های گوناگونی ست کنید. همچنین یکی از استایل‌های زیبا با شلوارهای کچه، پوشیدن یک پیراهن پشمی یا کت با این شلوارها است. شما می‌توانید یک تیشرت مشکی را با این شلوارها بپوشید و از تیپ خاص مینیمال خود، لذت ببرید. یا می‌توانید یک کت ساده که قدش تا روی زانو است را با شلوار کچه و نیم بوت بپوشید.

مانتوهای کچه

از سری استایل‌های شیک و خاصی که می‌توانید با پارچه پالتویی کچه داشته باشید، دوخت مانتو با این پارچه است. می‌توانید قد مانتو را بلند، تا روی غوزک پا انتخاب کرده و با شلوارهای جذب ست کنید. همچنین یک کفش قهوه‌ای روشن می‌تواند استایل مینیمال ساده و زیبای شما را تکمیل کند.

مدل لباس مانتو پارچه کچه

پیراهن‌های کچه

یک ایده بسیار خاص در طراحی پیراهن‌های کچه، استفاده از هر دو جهت طول و عرض این پارچه است. در این استایل مینیمال، پیراهن خود را به‌صورت چند طبقه طراحی کرده و هر بخش را مخالف جهت دیگر برش بزنید. به‌طوری‌که بخش بالایی پیراهن را از جهت عرض برش و بخش پایینی آن را از جهت طول بدوزید. این روند را تا پایین لباس انجام دهید و قد پیراهن کچه را تا روی پا درنظر بگیرید.

پالتوهای کچه

پالتوهای کچه یکی از محبوبترین لباس‌ها دربین بانوان برای فصول سرد سال است. پارچه پالتویی کچه به دلیل ضخامت بالا، مناسب فصول سرد سال خصوصا در نقاط سردسیر است. اگر جزء بانوان لاغر هستید، از پالتوهای کچه حجیم استفاده کنید تا اندامتان پرتر به‌نظر برسد. همچنین استفاده از پالتوهای رنگ شاد و مدل‌های شنلی با این پارچه به شما ظاهری جذاب خواهد داد. پالتوهای کچه که تا روی زانو هستند با بیشتر اندام‌‎ها تناسب دارند. شما می‌توانید پالتو کچه رنگ روشن خود را با بوت قهوه‌ای یا مشکی ست کنید.

مدل پالتو پارچه کچه

نحوه نگهداری پارچه کچه

شست‌وشوی لباس‌های کچه

•    شستن لباس‌های کچه نسبت به سایر لباس‌ها دقت بیشتری نیاز دارد. در ابتدا قبل از انجام هر کاری به برچسب راهنما بر روی لباس دقت کنید. چراکه باید توصیه‌های آن را جدی گرفته و طبق آن‌ها عمل کنید. اگر لباس‌های پارچه کچه شما زیاد کثیف نیستند، نیازی به استفاده از ماشین لباسشویی یا موادشوینده ندارید. برای انجام این کار یک تشت آب آماده کرده و لباس خود را به مدت ۵ الی ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید. توجه کنید که دمای آب نباید زیاد باشد و آب حتما ولرم باشد تا تغییری در حالت لباستان رخ ندهد. برای پالتوهایی که کمی کثیف شده‌اند، داخل تشت آب کمی موادشوینده بریزید و حل کرده و لباس را درون آن قرار دهید. در این مرحله از فشار دادن و چنگ زدن لباس کچه جدا خودداری کنید. توجه داشته باشید که برای آبکشی نیز هرگز پالتو کچه خود را نچلانید. به‌طورکلی بهتر است پارچه طرح کچه را به‌صورت دستی، با آب ولرم بشویید و حتما از نرم‌کننده استفاده کنید.
•    زمانی از ماشین لباسشویی استفاده کنید که لباستان کلفت و ضخیم است و یا الیاف محکمتری دارد. برای انجام این کار نیز درجه ماشین لباسشویی را بر روی کم تنظیم کرده و دمای آب را پایین قرار دهید. برای شست‌‌وشوی لباس‌های ظریف کچه توسط لباسشویی، آن را بر روی لباس‌های ظریف تنظیم کنید. توجه کنید که از شوینده‌ها به مقدار کم استفاده کنید.

خشک کردن لباس‌های کچه

برای گرفتن آب پارچه پالتویی کچه حتما آن را درون یک سبد قرار دهید تا آب آن خارج شود. می‌توانید داخل یک حوله بزرگ بپیچید تا آب لباس شسته شده شما جذب حوله شود. لباس کچه را هرگز آویزان نکنید، چراکه درغیر این صورت لباس‌ها کش آمده و شل می‌شوند. همچنین برای خشک کردن این نوع پارچه‌ها، شومینه، شوفاژ و بخاری را نیز فراموش کنید. زیرا حرارت آن‌ها سبب تغییر حالت لباس خواهد شد. بهترین روش برای خشک کردن این پارچه‌ها پهن کردن آن‌ها بر روی یک سطح صاف و دور از نور مستقیم خورشید است.

اتو کردن لباس‌های کچه

برای ازبین بردن چروک پارچه‌های کچه از اتو استفاده کنید، حتماً بین اتو و لباستان یک پارچه مرطوب قرار دهید. بهترین روش، استفاده از اتوی بخار است که آن را در فاصله‌ مناسبی از لباس بگیرید تا چروک‌های لباس باز شوند.

مدل لباس پارچه کچه
 
سخن نهایی

بدون شک بیشتر بانوان، از حساس و ظریف بودن پارچه پالتویی کچه باخبر هستند. این پارچه‌ها یکی از محبوب‌ترین و شیک‌ترین پارچه‌ها در دنیا و بین بانوان شیک‌پوش است. ما در این مقاله، درمورد پارچه‌های کچه با شما صحبت کردیم و ویژگی‌ها و دستورالعمل‌های صحیح نگهداری آن را موردبررسی قرار دادیم. برای از دست ندادن کیفیت لباس‌های کچه خود و استفاده بیشتر از آن‌ها، لازم است که نکات فوق را به‌خوبی رعایت کنید. تا با توجه به آن‌ها بتوانید بهترین و مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید و در فصل پاییز و زمستان استایل چشمگیری داشته باشید.

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

2 دیدگاه
عارفه
۱۹:۱۶ , ۱۴۰۱/۰۷/۲۵

ممنون از مطلب خوبتون

بانوریس
۹:۵۵ , ۱۴۰۱/۰۷/۲۶

سپاسگزاریم از محبت شما دوست عزیز