خالق لباس های خال خالی کیست؟

امتیاز دهید

آشنایی با خالق پارچه های خال خالی

اکثر اوقات همه ما از کنار چیزهایی که در اطرافمان وجود دارند به راحتی رد می شویم مثلا طرح هایی که بر روی پارچه ها کار میشود ولی در عمق این طرح ها، اینکه چگونه بوجود آمده اند داستان هایی نهفته است امروز می خواهیم شما را با خالق طرح خال خالی آشنا کنیم.

یایویی کوساما (Yayoi kusama)

یایویی کوساما خانم ژاپنی که در سال 1929 میلادی در خانواده ای سنتی پا به جهان گشود از جمله کسانی بود که در کودکی علاقه زیادی به هنر و نقاشی داشت اما خانواده اش به او اجازه نقاشی کردن را ندادند در آن دوران دخترهای ژاپنی حق انجام چنین کارهایی را نداشتند و باید کارهایی نظیر خانه داری را می آموختند ولی این بانوی ژاپنی به آمریکا مهاجرت کرده و با تلاش خود به یکی از مشهورترین زنان نقاش دنیا که تابلو هایش جزء گرانترین تابلو های هنرمندان زن زنده دنیا به شمار میرود. ایشان بعد از مهاجرت به آمریکا با دیدن ساختمانهای بلند و باعظمت این شهر به خودشان قول دادند که روزی اسمشان به عنوان یک بانوی معروف نقاشی بر روی زبان ها باشد. سالها طول کشید ولی خانم کوساما به آرزویش رسید و طراحان لباس و مد به سراغش رفتند تا از طرح های خال خالی او در صنعت مد استفاده کنند.ایشان به جزء نقاشی به سایر هنرها از جمله مجسمه سازی، سرودن شعر، طراحی لباس، نوشتن رمان و... پرداخت و بعد از سال ها کوساما به زادگاهش ژاپن بازگشت اما در آنجا کسی او را نمیشناخت بنابراین از کارش فاصله گرفت و مدتی دچار بیماری روانی بودند که مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتند. بعد از گذراندن این دوره بیماری در یک آسایشگاه که در آنجا به نقاشی کشیدن خود که الهام گرفته از گذشته او بود ادامه داد.

طراحی لباس یویایی کوساما

طراحی های لباس و محیط این هنرمند ژاپنی مثل هم بود به صورتی که می توان آنها را در یک گروه جمع کرد به عقیده او جامعه برای جدید شدن نیاز به نوآوری دارد و نباید از مدل های قدیمی استفاده کرد به همین دلیل خودش سبکی جدید هم برای خانم ها و هم برای برای آقایان طراحی کرد او در سال 1986 برند فشن خود را تاسیس کرد و به طراحی لباس پرداخت اکثر طراحی های کوساما ظاهری برهنه داشتند و برای پیاده کردن طراح هایش بر روی لباس ها از رنگ های پلاستیکی نقوشی که در ذهنش بود را می کشید که بیشتر نقطه بود یایویی کوساما را خانم عاشق نقطه می دانند کسی که اعتقاد دارد تمام جهان از نقطه تشکیل شده است و چشمان ما به آن عادت کرده است او در نقاشی های کودکانه خود به خال خال کردن می پرداخت که کم کم این طرح به مشخصه اصلی کار او تبدیل شد خانم کوساما در سال 2006 با مارک جیکوبز ملاقات کرد و کلکسیونی از کیف، کفش و لباس های خال خالی را طراحی کرده و ارائه داد که کیف های طراحی شده توسط او با میلیون دلار به فروش می رسد. اینگونه لباس ها و پارچه های خال خالی رواج پیدا کردند و امروزه طرفدارن زیادی دارند.

برای مشاهده و خرید پارچه های خال خالی اینجا کلیک کنید.

 آثار یایویی کوساما

از آثار معروف این هنرمند می توان به تندیس کدو تنبل او اشاره کرد که میلیون ها نفر در کنار آن عکس دارند همچنین اتاق های آینه ای و نقاشی هایش که بازیدکنندگان بسیاری دارد.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید...

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه