ایجاد فضای آرام برای مطالعه فرزندان در خانه

امتیاز دهید

نکاتی که برای انتخاب مکان مطالعه فرزندان در خانه باید رعایت شود

با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس بهتر است در محیط خانه مکان آرامی را برای مطالعه فرزندان خود محیا کنید تا فرزندان در محیط آرام به انجام تکالیف خود بپردازند. حتما محل خاصی را برای درس خواندن فرزندان خود تهیه کنید، این مکان میتواند قسمتی از اتاقشان باشد و یا قسمت دنج دیگری در خانه شما باشد. بعضی از فرزندان عادت دارند که بر روی کاناپه دراز می کشند و یا هر روز در یک قسمتی از خانه به انجام تکالیف خود میپردازند، که اینکار باعث عدم تمرکز می شود. بنابراین با توجه به روحیات فرزند خود این مکانی را انتخاب نمایید و هیچ کس بهتر از خود والدین نمی تواند در انتخاب این مکان مثمرثمر واقع شود، و این مکان باید آرام و امن باشد تا بتواند برای زمان طولانی در محیط مطالعه اش بماند و از آن لذت ببرد. الزامی ندارد که در میدان دید شما باشد. مگر در مورد فرزندانی که نیاز به کنترل بیشتری دارند.

ایجاد فضای راحت

حتما فضایی که برای مطالعه فرزندانتان انتخاب می کنید از لحاظ سرمایش و گرمایش و نور کاملا مناسب باشد چون در جایی که شرایط مناسبی نداشته باشد نمی توانند زمان طولانی در این مکان بمانند و با تمرکز به خواسته خود برسند. یادتان باشد ما مسئول شکوفایی استعداد فرزندانمان هستیم و خانه باید محیط امن و دوست داشتنی برای فرزندمان باشد.  بالشتهای کوچک و کوسن در این مکان بگذارید، صندلیهای اتاق مطالعه باید تشک دار باشد.

اتاق مطالعه

لوازم لازم برای اتاق مطالعه

حتما یک ساعت دیواری بزرگ و یک تقویم داشته باشند تا بتوانند زمان خود را مدیریت کنند. اینکار باعث می شود که فرزندان در کارهای خود برنامه ریزی داشته باشند و مدیریت کارهایشان را یاد بگیرند. 
یک سبد یا قفسه برای بایگانی کاغذها، همه در دوران تحصیل با مقدار زیادی جزوه و کاغذ دارند که برای پیدا کردن آنها دچار سردرگمی میشوند، در صورتی که قفسه یا سبد مخصوص برای بایگانی داشته باشیم اینکار بایگانی و پیدا کردن جزوات را راحتتر می کند.

نور و پرده

نور مکان مطالعه بسیار مهم است. نور کم باعث چشم درد می شود البته نور کم استرس را نیز کاهش می دهد، این اثرات موقتی می باشد. نور زیاد خیلی بدتر است. راه حلش نیز استفاداه از چراغهای هست که می توان شدت نور را تنظیم نمود. و بهتر است از نورهای گرم (آفتابی) استفاده شود. از پرده های که قابلیت کنار زدن داشته باشد استفاده نمایید و در طول روز پرده را کنار بزنید تا نور کافی در اتاق باشد. رنگ پرده بهتر است روشن و شاد باشد تا به شما انرژی بدهد.

برای مشاهده پرده های بانوریس اینجا کلیک نمایید. 

دیوار موفقیت

برای اینکه فرزندان بتوانند مسیر موفقیت خود را بپیمایند و هر روز پیشرفت داشته باشند بهتر است موفقیتهای قبلی آنها را برایشان یادآوری کنید. اینکار به آنها انگیزه می دهد. می توانید در یک دیوار موفقیتهای قبلی فرزند خود را نصب کنید تا در زمان بی انگیزه بودن و یا ... با دیدن آنها به خودشان بیایند و در مسیر موفقیت قرار بگیرند.

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه