خواص روغن زیتون

امتیاز دهید

روغن زیتون سلطان روغن های گیاهی، قدمت این روغن گیاهی به هزاران سال می رسد. روغن زیتون برای سلامتی و زیبایی واقعا شگفت آور است. در دوران ای قدیم این روغن به طلای مایع مشهور بود.
روغن زیتون از زیتون خرد شده به دست می آید. و خواص دارویی درمانی و پخت و پز و زیبایی بی نظیری دارد.
حدود 24 درصد از زیتون را اسیدهای اشباه شده، اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 تشکیل داده شده و 73درصد آن  از اسید چرب غالب زیتون را چربی ای تک اشباع نشده که به آن اسید اولئیک گفته می شود که بسیار مقوی و سالم است که در مقایسه با سایر انواع چربی ها به راحتی هضم می شود.
بالاترین میزان مصرف روغن زیتون در جهان، یونان است.

روغن زیتون و خواص آن در درمان سرطان

سرطان در کشورهای توسعه یافته یکی از علل عمده مرگ و میر است. انواع سرطان رابطه ی بسیار نزدیکی با رژیم غذایی دارد.

یکی از عوامل مهم در ایجاد سرطان تایید چری های مصرف شده است.

تحقیقات و مطالعات نشان دهنده  این است که روغن زیتون میزان آسیب های سرطانی را کاهش داده وموجب درمان پذیری بیشتر می شود.
اسید اولئیک که یک اسید چر امگا 6است باعث این موضوع است.
بر اساس تحقیقات به عمل آمده استفاده از روغن زیتون بعد از حمام می تواند از احتمال بروز سرطان پوست جلوگیری کند.
همچنین روغن زیتون اثر حفاظتی در مقابل برخی از تومور های بدخیم رحم و پروستات رحم و گوارش جلوگیری می کند.
 مفاله ای در سال 2002 منتشر شد که در آن ذکر شده بود خانم هایی که از روغن زیتون در رژیم غذایی خود استفاده می کردند حفاظت بهتری در برابر سرطان تخمدان داشتند.

روغن زیتون

روغن زیتون و خواص آن بر روی پوست


روغن زیتون دارای اثرات فوق العاده برای پوست می باشد. اگر طریقه ی استفاده صحیح از روغن زیتون را بدانید دیگر نیازی به هزینه های هنگفت  ندارید با استفاده از روغن زیتون به راحتی می توانید در خانه پوست صورتتان را سرحال و شاداب نگه دارید و از پیری زود رس جلوگیری کنید.
ماساژ دادن پوست بدن با استفاده از روغن زیتون باعث می شود اسیدهای ارگانیک و آنتی اکسیدان بالایی به پوست برسد که باعث لطافت و شفافیت پوست می شود.
آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است همچنین این روغن یک پاک کننده ی بسیار قوی و سالم برای پوست می باشد که در مقایسه با دیگر روغن ها بسیار موثرتر اسست.
علاوه بر این ها روغن زیتون یک مرطوب کننده ی عالی هم است. روغن زیتون میتواند به صورت کاملا عمیق به پوست نفوذ کند و مواد مفید و مغذی مانند ویتامین های A,E را به لایه های مختلف پوست می رساند. که باعث سلامت و شادابی پوست است.
با استفاده از نصف فنجان روغن زیتون و یک قاشق غذا خوری اط یک صابون ملایم مایع، 2قاشق غذاخوری گلیسیرین، 2قاشق آب یک پاک کننده طبیعی  برای پوست خود بسازید. با استفاده  از مخلوط کن مواد را با هم مخلوط کنید.

هنگامی که این مخلوط صاف و یک دست شد آن را به درون شیشه ای سربسته بریزید. روزی 2بار مقداری ازآن را به صورتتان بمالید و به حالت دورانی و به ملایمت ماساژ دهید. سپس با آب ولرم آبکشی نمایید.
روغن زیتون یک نرم کننده قوی و درمانگر پوست های خشک است.
برای اینکه پوست دست شما نرم و لطیف شود کمی روغن زیتون  به دست خود بمالید و سپس دستکش در دست کنید و صبر کنید جذب پوستتان شود. کافیست یک شب تا صبح این کا را انجام دهید سپس نتیجه رو خواهید دید.
شما هم چنین می توانید با ترکیب روغن زیتون و 2قاشق شکر قهوه ای یک لایه بردار برای پوست خود درست کنید و بر روی پوستتان بمالید این کار باعث پوست پوست شده سلول های مرده می شود.

زیتون

روغن زیتون و خواص آن در درمان آلزایمر

یکی از بیماری هایی که امروزه در کشور ماو جهان بسیار شده آلزایمر است.
یکی از خواص بی نظیر روغن زیتون مبارزه ی آن با آلزایمر است، ساختن پلاک هایی موسوم به آمیلولئید تبا در سلول های مغزی یکی از ویژگی های آلزایمر است.
مطالعه ای که روی موش ها انجام شد ثابت کرد که وجود ماده ای در روغن زیتون می تواند به از بین بردن آمیلولئید تبا از درون سلول مغزی کمک میکند.
یافته ها و تحقیقات نشان داد موش هایی که خوراکشان سرشار از روغن زیتون بود به شکل قابل توجهی در تست یادگیری و حافظه عملکرد بهتر داشتند.
دکتر دومنیو پراتیکو، سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه تمپل پنهسیلوانیا در این باره می گویند: ما در یافتیم که روغن زیتون موجب کاهش التهابات مغز می شود.

روغن زیتون و خواص آن بر روی مو

روغن زیتون مادر روغن های مفید برای مو است.
تقریبا اکثر افراد از اینکه موهایشان کم رشد می کند یا به اصلاح ذیر ببلند می شود ناراحتند و شکایت دارند.
اگر بتوانید مواد مغذی که ریشه ی موهایتان به آن نیاز دارد را به آن برسانید شاهد تقویت و رشد موهای خود خواهید شد.
یکی از موثرترین روش ها استفاده از روغن زیتون است.همانطور که گفتیم روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان می باشد.
آنتی اکسیدان مانع از ریزش مو می شود که این بهترین خاصیت روغن زیتون برای مو است.
با 2عدد زرده تخم مرغ و 2قاشق غذا خوری روغن زیتون می توانید ماسکی برای موهای سر خود تهیه کنید که باعث تحریک رشد مو خواهد شد.مخلوط را به پوست سرتان بمالید و حدودا 15تا 20دقیقه صبر کنید و بعد با آب سرد و شامپو شست وشو دهید.
روغن زیتون به طور عمیقی در موها نفوذ می کند و آن ها را مرطوب می کند و حالت می دهد. این روغن می تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده مو ها را بگیرد.
از بین بردن شوره سر با روغن زیتون:
شوره سر در واقع همان پوست مورده سر می باشد که مرتب در حال ریزش می باشد.شوره سر مانند بسیاری از مشکلات پوستی همانند اگزما وکهیر حاصل عدم تعادل کارکرد کبد است.
روغن زیتون گرم شده روی حرارت ملایم بهتر می تواند پوست خشک و شوره زده کف سر شما را درمان کند، موهایتان را به چند دسته تقسیم کنید و روغن زیتون ولرم را روی پوست سر ماساژ دهید.
بعد از ماساژ دادن با یک حوله موهایتان را بپوشانید و بگذارید روغن زیتون روی پوست سرتان بماند تا به خوبی پوست را تغذیه کند سپس موهارا با شامپو بشوویید.
آن دسته از افراد که  موی چرب دارند هم می توانند از خواص تقویتی که روغن زیتون دارد بهره ببرند. برای اینکه چربی مو را متعادل کنید آب لیموی تازه در روغن بچکانید و ماساژ را از ساقه مو شروع کرده و با پوست سر ماساژ دهید.
راجع به رشد مو و روش های بهبود و تقویت آن بیشتر بدانید

روغن زیتون و خواص آن بر روی ناخن

روغن زیتون می تواند تاثیر مفید زیادی بر روی رشد و سلامت ناخن هایتان بگذارد.
برای اینکه نازکی و حالت شکنندگی ناخن هایتان از بین برود یک فنجان روغن زیتون را به آرامی گرم کنید سپس یک عدد کپسول ویتامین E را باز کنید و داخل روغن زیتون بریزید سپس محلول آماده شده را روی کوتیکول همان اطراف پوست های ناخن و سطح ناخن ماساژ دهید. این محلول باعث می شود ناخن ها قوی و باعث انعطاف پذیری آن ها می شود و ویتامین E موجود در این محلول ناخن را تغذیه می کند.
برای کمک به رشد سریع ناخن ها نصف فنجان گوجه فرنگی رنده شده را با 2قاشق غذاخوری روغن زیتون در یک کاسه مخلوط و حدود یک رب انگشتتان را درون این مخلوط نگه دارید و سپس آبکشی کنید.
گوجه فرنگی سرشار از بیوتین است، بیوتین یک ماده طبیعی شناخته شده برای رشد ناخن و مو است.

روغن زیتون و خواص آن بر سیستم گوارش

روغن زیتون پس از این که همراه غذا وارد بدن می شود بر روی تمام مسیرش به سمت دستگاه گوارش تاثیر خود را می گذارد.
روغن زیتون باعث تخلیه کیسه صفرا می شود. همچنین این روغن به علت داشتن سیتواسترول ها مانع جذب کلسترول در روده کوچک می شود و جذب عناصر مغذی مثل کلسیم، منیزیم و آهن را افزایش می دهد.
روغن زیتون ملین است و از یوبوست جلوگیری می کند.

روغن زیتون و درمان شپش سر

روغن زیتون می تواند در از بین بردن شپش سر بسیار موثر باشد.
وقتی روغن زیتون را به موها و سر خود بمالید، لایه ای از روغن بر روی سر مانع رسیدن اکسیژن به شپش ها می شود و همینطور اگر شپش ها به مدت 2ساعت و بیشتر در روغن غوطه ور شوند به علت خفگی می میرند.

روغن زیتونی که دارای چربی طبیعی است تاثیر بیشتری خواهد داشت.

اطلاعات بیشتر راجع به روغن زيتون و سيستم گوارشی

روغن زیتون

استفاده اشتباه و نا درست از روغن زیتون

روغن زیتون روغنی ضعیف با ذرات شکننده است و اگر در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد شروع به وا رفتن می کند و تاثیر مفید غذایی این روغن از بین می رود.
بهترین کار این است روغن زیتون را در یک بطری تیره رنگ در فضای تاریک و خنک نگهداری شود.
روغن زیتون سنگین است، این ماده به کندی جذب پوست می شود. اگر مقدار زیادی از روغن را روی پوستتان بمالید لایه ضخیم از آن رو پوست می ماند که تمام گرد وخاک های موجود دراطراف را به خود جذب می کند که این مسئله باعث پیدا شدن سر وکله ی جوش ها پیدا می شود بنابراین در استفاده از روغن زیتنون زیاده روی نکنید. دوبار در هفته کفایت می کند.
روغن زیتون قند خون را ازحد نرمال کاهش می دهد. این روغن موجب افزایش مقاومت به انسولین می شود. مصرف دائمی و بیش از حد این  روغن میواند فرد را با افت قند خون، لرز، ضعف و غیره رو به رو کند.

به یاد داشته باشید روغن زیتون ممکن است بر کنترل قند خون در هنگام و بعد از عمل جراحی تاثیر بگذارد بهتر است استفاده از روغن زیتون را 2هفته قبل از جراحی متوقف کنید.

چند نکته کوتاه

جویدن برگ زیتون برای از بین بردن زخم های دهان مفید است.
دم کرده برگ درخت زیتون تب بر است.
استفاده از روغن زیتون سریعا باعث رفع خارش و سوزش چشم می شود و قوه دید را تقویت می کند.
جوشانده چند برگ روغن زیتون بر طرف کننده نقرس و رماتیسم است.
اگر عسل همراه با موم را با نسبت مساوی با روغن زیتون مخلوط کنید و به کمک ماکروویو به آن گرما بدهید در حدی که کاملا ذوب شود بعد از سرد شدن آن میتوانید برای درمان شکاف های مقعدی ( شقاق) استفاده کنید.
مصرف روزانه 2قاشق غذاخوری در روز به مدت یک هفته باعث کاهش قابل توجهی کلسترول و افزایش آنتی اکسیدان های خون می شود.
یکی دیگر از خواص روغن زیتون برطرف کردن خراش و ترک پوست است.
روغن زیتون سرفه خشک را رفع میکند.
از دیگر خواص روغن زیتون رفع پیوره لثه است، فقط کافیست مقداری از روغن را به لثه بمالید.
ویتامین A موجود در زیتون، سیستم ایمنی بدن شما را از عفونت ها محافظت می کند.

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

3 دیدگاه
سارا ت
۹:۱۰ , ۱۳۹۷/۱۱/۰۳

مطلب خوبی بود ممنون

بانوریس
۹:۱۱ , ۱۳۹۷/۱۱/۰۳

ممنون از نظر و رضایتتون دوست عزیز

elahekhodaparast
۱۲:۵۵ , ۱۳۹۸/۰۱/۰۴

خیلی عالیی بود