روحیه خود را افزایش دهید

امتیاز دهید

روحیه قوی داشتن و تقویت روحیه، یکی از مهم ترین سرفصل های یک انسان موفق است.
فردی که از روحیه قوی برخوردار است قابلیت این را دارد که به رغم وجود فشارهای روانی و همه تنش ها خود را در پیمودن مسیر و دستیابی به هدف، حفظ کند.
برای مقابله با نگرانی و اظطراب در واقع نباید مشکل پیش رو را حذف کرد باید راهکارهای راهگشا را در پیش گرفت.
با تمرکز روی خوب بودن و انجام کارهای خوب، احساس خوبی هم پیدا میکنید.
احساسات و اهداف خود را بشناسید و با آرامش با آن ها برخورد کنید.
روحیه
اگر شما هم دوست دارید مصمم و با روحیه باشید در این مقاله با ما همراه باشید.

ورزش

ورزش کردن باعث آزادسازی اندورفین و نورفینفرین در بدن می شود.
اندورفین میزان احساس دردو کم میکنه و نورفینفرین باعث میشه خلق و خو شما تنظیم بشه.
ورزش کردن روحیه را شاد نگه می دارد. و احساس برتری طلبی رهایی و توانایی های سرکوب شده ذهن را ترقی می دهد. این موارد باعث جلوگیری از افسردگی می شود.
فواید ورزش را همه می دانیم، انجام حرکت های ورزشی یک راه خوب برای تنظم انظباط فردی است. پس لز همین الان شروع کنید.
به انجام کارهای خوب عادت کنید
اگر سعی کنید به کار خاصی عادت کنید اراده تان قوی می شود هر چند آن کار برایتان لذت بخش نباشد. مثلا اگر شما هر روز در موقع رفتن به سرکار به جای آسانسور از پله استفاده کنید ظرف های شام بعد از تمام شدن شام سریعا بشویید، یعنی تسلط تنبلی بر روی شما کم شده است.

عادت های بد را کنار بگذارید

عادت های بد غذایی مانند زیادی روی کردن در خوردن فست فود، نوشابه و یا پرخوری و عادت های بد رفتاری مانند زود عصبی شدن و یا سیگار کشیدن را کنار بگذارید اگر شما موفق به این کار شوید اراده خود را تقویت نموده اید تقویت اراده باعث داشتن روحیه قوی و شاد می شود.

برای خود اهدافی در نظر بگیرید

اهداف هفتگی، اهداف ماهیانه، اهداف سالیانه برای خود تعیین کنید. هدفی که در پیش میگیرید باید با منطق جور باشد.
اگر بتوانید به هدف های خود برسید و بتوانید بر روی آن پایبند بمانید در تصمیم گیری ها اعتماد به نفس بیشتری به دست می آورید و روحیه قوی تری نیز خواهید داشت.

نفس عمیق بکشید

با نفس عمیق کشیدن، میزان اکسیژن در خون زیاد می شود و  فشار خون و ضربان  قلب کم می گردد، عضلات آرام می گیرند و گرفتگی های عضلانی از بین خواهند رفت.
با هر یک نفس عمیق کشیدن اکسیژن و انرژی به سلول های بدن وارد می شود. همچنین انجام حرکات مدیتیشن و یوگا فقط به مدت ۱۰ دقیقه در اوایل صبح بهترین روش برای کاهش سطح استرس و مبارزه با خستگی در طول روز می باشد.
روحیه بخش

خصوصیات افراد با روحیه قوی

افرادی که دارای روحیه قوی و همواره شاد هستند خود را طلبکار زندگی نمی دانند. آن ها منتظر نیستند کسی کمکشان کند و یا مواظب آن ها باشد. یا کسی چیزی بهشان آموزش بدهد. این افراد به ویژگی ها و توانایی خود اعتقاد دارند و به دنبال اهداف می روند.
برای این که در مسیر رسیدن به شادی عقب نشینی نکنید همواره به این مسیئله فکر کنید که رسیدن به شادی و زندگی شاد برایتان چقدر مهم خواهد بود و چقدر روی ابعاد مختلف زندگی شما و کسانی که دوستشان دارید  تاثیر خواهد گذشت.
هنگامی که معنی واقعی شاد بودن را حس میکنید و به آن توجه داشته باشید همیشه سعی می کنید راه مثبت اندیشی را در پیش بگیرد و به آن عمل کنید.
انسان های شاد و با روحیه قوی از صبر بالایی در زندگی و نسبت به اتفاقات، برخوردار هستند و کمتر  خودشان را در موقعیت های مختلف می بازند و احساس شکست دارند. به دیگران، به گل ها گیاهان، حیوانات و ... احترام می گذارند و بسیار اجتماعی هستند. این طرز رفتار کردن به صورت  کلی  میتواند باعث شود تا این افراد در زندگی کمبود و تلخی  را تجربه نکنند و بتوانند بیشتر از دیگران شاد باشند و به موفقیت های زیادی در زندگی خود دست یابید.
روحیه قوی

خوب بخوابید

کم خوابیدن و خواب ناکافی خواب باعث زود رنج شدن و تضعیف روحیه میشود.
خوب خوابیدن انرژیتون رو بعد از بیدار شدن زیاد می‌ کند و به کنترل کردن اظطراب و استرس کمک می کند. میزان خواب کافی برای هر فردی با هر سنی متفاوت می باشد ولی برای اکثر بزرگسالان بین هفت تا نه ساعت است.
خواب بیش از 9ساعت روحیه را  تقویت نمی‌کند و در واقع ممکن است باعث ناراحتی و خستگی شود.

کینه را کنار بگذارید

افرادی که دارای روحیه شاد هستند، کینه‌ ای نیستند و همواره سعی دارند تا مسائلی که باعث اذیت کردن وعصبانیت آن ها می‌شود را از خود دور کنند و می‌ دانند که داشتن کینه و نفرت جزو ناراحتی و عذاب چیز دیگری ندارد وحال خوب و خوشحالی را از انسان دور می‌کند.

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه