7 مورد از معروفترین انواع آستین ها را بشناسیم

امتیاز دهید

همانطور که می دانید لباس و پوشش ها در شیک پوشی و استایل شما نقش بسیار مهم و اساسی ایفا می کنند. زمانی شما به عنوان یک فرد شیک پوش و خوش استایل شناخته خواهید شد که تمام اصول شیک پوشی را رعایت کرده باشید. دقت به تمام جزئیات لباسی که می پوشید و انتخاب بهترین نوع بر اساس  نوع اندامتان امری ضروری و مهم در ایجاد و حفظ بهترین نوع استایل ها می باشد. یکی از این جزئیات که باید در خرید لباس به آن ها توجه شود آستین های لباس می باشد. اگربخواهیم تعریفی واضح از آستین ارائه دهیم می توانیم بگوئیم آستین ها بخش مهمی از لباس های ما هستند که در اولین نگاه توجه ها را به سمت لباس و صد البته به شما معطوف می کنند. متناسب بودن نوع آستین و داشتن مناسب ترین اندازه به نسبت لباس امری بسیار ضروری در طراحی و دوخت انواع آستین ها برای لباس ها می باشند. جالب است بدانید که تنوع آستین ها بسیار زیاد است و ما سعی داریم در این مقاله شما را با 7 مورد از معروفترین و محبوب ترین انواع آستین ها آشنا کنیم. اگر شناخت معروفترین نوع آستین ها برای شما هم جذاب است تا پایان مقاله با ما و تیم قدرتمند بانوریس همراه باشید.

انواع آستین های لباس

1. آستین های ساده

نزدیک ترین نوع آستین به فرم بدن تمامی انسان ها آستین های ساده می باشند. همانطور که از نامشان مشخص است طراحی و دوخت این نوع آستین ها بسیار ساده است و با توجه به اندازه و فرم اصلی و طبیعی بدن دوخته می شوند. در واقع می توان گفت آستین های ساده برای استفاده ی تمامی افراد مناسب اند. تی شرت ها مثال بسیار واضح برای شناخت آستین های ساده می باشند.

لباس با آستین ساده

2. آستین های رگلان

می توان گفت آستین های رگلان جزء راحت ترین نوع آستین ها هستند که بیشتر در لباس های راحتی و لباس های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند. جالب است بدانید که آستین های رگلان برشی خاص و متفاوت دارند، به این صورت که به جای اینکه از قسمت حلقه متصل شوند با یک برش مایل از سر شانه در کنار یقه به تنه ی لباس متصل می شوند. لباس های دارای آستین رگلان می توانند بهترین انتخاب برای افراد چاق و قد بلند و حتی افراد چهار شانه باشند.

لباس با آستین رگلان

3. آستین های کیمونویی

آستین های کیمونویی نیز جزء دیگری از آستین ها می باشند که از تکه های مستطیلی دوخته می شوند. این نوع آستین ها بیشتر در لباس های مجلسی مورد استفاده قرار می گیرند. ایده ی دوخت لباس با آستین های کیمونویی از لباس های سنتی مردم ژاپن گرفته شده است. لباس با آستین کیمونویی به دلیل حجم دادن به قسمت بالاتنه برای افراد لاغر پیشنهاد می شود. پس توصیه ما به شما این است که در صورتی از آستین های کیمونوئی در لباس خود استفاده کنید که دارای اندام داغری هستید. یک لباس با آستین کیمونوئی به وضوح در تصویر زیر مشخص است.

لباس با آستین کیمونوئی

4. آستین های پفی 

همانطور که از نام این نوع از آستین ها مشخص می باشد این نوع آستین ها دارای پف می باشند. البته آستین های پفی دارای چند مدل هستند. به این صورت که گاهی ممکن است این پف ها در قسمت سرشانه باشند، یا در قسمت سرشانه و لبه پایینی و یا یک سر باریک و یک سر پفی داشته باشند. حواستان باشد این نوع آستین ها نمی تواند گزینه انتخابی خوبی برای افراد چهار شانه باشد. بهتر است بدانید لباس های دارای آستین های پفی در تمامی لباس ها قابل استفاده نمی باشند. این نوع آستین ها بیشتر در لباس های عروس و یا لباس های کودکان مورد استفاده قرار می گیرند.

لباس با آستین پفی

5. آستین های کلوش

یکی دیگر از محبوب ترین نوع آستین ها آستین های کلوش می باشند. این نوع از آستین ها دوختی شبیه دامن های کلوش دارند. آستین های کلوش در قسمت بازو تنگ هستند و گشادی آن از آرنج شروع می شود. حواستان باشد اگر جزء افراد چاق و دارای شکم و پهلو هستید به هیچ عنوان از این نوع آستین در لباس خود استفاده نکنید. زیرا به بدن شما حجم اضافی می دهد. جالب است بدانید که آستین های کلوش به آستین های زنگوله ای هم معروف اند.

لباس با آستین کلوش

6. آستین های سه ربع

اگر بخواهیم یکی دیگر از معروف ترین آستین ها را به شما بشناسانیم می توانیم آستین سه ربع را معرفی کنیم. آستین های سه ربع بهترین نوع آستین برای بانوان میانسال می باشند. این نوع آستین ها تا بین آرنج و مچ دست بلندی دارند. در واقع می توان گفت در این نوع آستین ها سردست کاملا مشخص می باشد. تصویر زیر لباس با آستین سه ربع را به خوبی به شما نمایش می دهد.

لباس با آستین سه ربع

7. آستین های خفاشی

آخرین مدل آستین که می خواهیم در این مقاله راجع به آن صحبت کنیم آستین های خفاشی می باشند. همانطور که از نام این مدل آستین ها مشخص است فرمی شبیه به بال های خفاش دارند. جالب است بدانید که آستین های خفاشی به آستین های سرخود نیز معروف هستند. این نوع آستین ها با خود لباس برش می خورند یعنی می توان گفت با بالاتنه لباس یکسان اند. و حلقه ی آستین ندارند. بانوان با تمام فرم های بدن چه چاق و چه لاغر می توانند از این آستین ها در لباس خود استفاده کنند. گاهی باعث پوشاندن چاقی یک فرد چاق و یا حجم دادن به بدن یک فرد لاغر می شوند و این بستگی به جنس پارچه ی لباس دارد. در تصویر زیر لباس با آستین خفاشی را مشاهده می کنید.

لباس با آستین خفاشی

سخن نهایی بانوریس با شما

همانطور که در اول مقاله گفته شد لباس و پوشش ها در شیک پوشی و استایل شما نقش بسیار مهم و اساسی ایفا می کنند. زمانی شما به عنوان یک فرد شیک پوش و خوش استایل شناخته می شوید که تمام اصول شیک پوشی را رعایت کرده باشید. همچنین گفته شد که یکی از این اصول که باید در خرید لباس به آن ها توجه شود آستین های لباس می باشد. ما در این مقاله شما را با 7 نوع از معروف ترین نوع آستین های لباس بانوان آشنا کردیم. دانستن این مورد به شما در انتخاب مناسب ترین لباس کمک بزرگی خواهد کرد.

با بانوریس همراه باشید 

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه