لباس عروس

امتیاز دهید

لباس عروس از گذشته تا به حال

اکثر انسان ها به دنبال ماجراجویی و سیر تاریخی یک اتفاق هستند که لباس عروس و تغییرات آن در دوره های مختلف هم می تواند جزء همان ماجراجویی ها باشد.
لباس عروس لباسی است که دخترها در مراسم عروسی و یا در مراسم عقد خود به تن میکنند، که مدل ها و رنگ های مختلفی دارد رنگ و مدل آن به فرهنگ و آداب و رسوم هر قومیت بر می گردد.
این لباس از ابتدا به رنگ سفید نبوده بلکه  از لباس سفید در مراسمات خاکسپاری استفاده میشد در زمان های دور خانواده های سلطنتی از رنگ های مختلف و پارچه های گران قیمت مانند ابریشم، مخمل و... استفاده می کردند که روی لباس هم با سنگ ها و جواهرات گران قیمت کار میشد تا اشرافی بودن آن آشکارتر شود و و هر انسان عادی توان دوخت آن لباس را نداشته باشد گاهی لباس های کار شده به اندازه ای سنگین میشده است که عروس ها باید به کمک دیگران آن را حمل میکردند. لباس ها به صورت پرنسسی یعنی پیراهن هایی با آستین های بلند و پفی، دامن های چین دار و دنباله های بلند دوخته میشد.
پوشیدن لباس عروس رنگ سفید به دوره ملکه ویکتوریا برمی گردد که ایشان برای مراسم عروسی خود لباس عروس به رنگ سفید سفارش دادند اما بعد از گذشت سالها هنوز بسیاری از عروس خانم ها از لباس های رنگارنگ استفاده میکنند .
لزومأ لباس عروس نباید دامن بلند داشته باشد مدل لباس عروس کاملا سلیقه ای است و بسیاری از دختر خانم ها لباس عروس کوتاه برای خود انتخاب می کنند که اولین بار کوکو شنل رسمأ لباس عروس با دامن کوتاه را معرفی کرد که لباسی سفید با دامن کوتاه و دنباله بلند بوده است 
امروزه لباس های عروس تغییرات بسیاری کرده و انواع مختلف دکلته و آستین دار با دامن های بلند و کوتاه در تمام رنگ ها وجود دارد که عروس خانم ها بر طبق سلیقه خود انتخاب می کنند .
شما چه لباس عروسی را میپسندین ؟

نظرات خود را با ما به اشترک بگذارید  

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه