به آسانی ورزش کنید

امتیاز دهید

با ورزش کردن همیشه سالم باشید

در بسیاری از موارد نیازی به باشگاه رفتن و انجام ورزشهای سنگین نیست. برخی از تمرینات ورزشی ساده می تواند برای حفظ سلامتی شما شگفت انگیز باشد، وزن شما را کنترل میکنید از مفاصل شما محافظت، استخوانهای شما را تقویت میکنید و از دست دادن حافظه جلوگیری می کند، از فشار خون و چربی بالا جلوگیری و نیز درمان میکند.

خیلی وقتها به دلیل مشکلات مختلف مانند کمر درد،کمبود وقت،عدم توانایی در رفتن به کلاس ورزشی مجبور هستیم از ورزش دست بکشیم. اما نگران نباشید به کمک چند ورزش ساده، شما می توانید به خوبی نتیجه آن را ببینید و احساس کنید.

راه رفتن

اولین قدم برای این ورزش ساده انتخاب کفش پیاده روی مناسب است.شما می توانید در هر زمان و مکانی پیاده روی کنید. مثلا مسیر رفتن به محل کار یا تحصیل و خرید کردن را طی کنید. آنچه بسیار مهم است سرعت راه رفتن است، سعی نکنید با تند راه رفتن خودتان را خسته کنید و زمان را کوتاه کنید. بهترین کار، آرام آرام راه رفتن در مدت زمان بیشتری است. با روزی 10 دقیقه پیاده روی شروع و بعد کم کم با توجه به وضعیت جسمانی و هدفتان آن را افزایش دهید. 

ورزش با صندلی(اسکوآت):
این ورزش چند گروه از عضلات بدن را به کار گرفته مانند عضلات عقب ران، رباط و زردپی و عضلات چهارسرران. روش درست این است که برای شروع از یک صندلی استفاده کنید. پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید زانوهایتان را نیمه خم کنید کمر و باسن را به عقب بدهید و سعی کنید ستون فقرات را کشیده نگه دارید. سعی کنید پاهایتان دقیقا صاف روی زمین باشد چند ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس آرام بنشینید و عضلات را منقبض کنید.

ورزش شش ها

این ورزش نیز مانند ورزش قبلی تعداد زیادی از عضلات پایین بدن را درگیر کرده و به کاهش وزن و تناسب اندام کمک میکند. مثل زمانی که یک دونده آماده شروع مسابقه دو است بایستید، یک پا جلو و یک پا عقب، پای عقب روی پنچه باشد. سپس هر دو زانو را به اندازه 90 درجه خم کنید. وزنتان را روی پا عقب بیندازید و زانوی پای عقب را به زمین نزدیک کنید اما روی زمین نگذارید. سعی کنید کمرتان صاف باشد و برای چند ثانیه در این وضعیت بمانید و نفس عمیق بکشید. این حرکت را 5 تا 10 بار تکرار کنید.

حرکت پروانه

این حرکت ساده و آشنا شاید برایتان پیش پا افتاده باشد. اما اگر آن را درست و تند انجام دهید بسیار تاثیر گذار است. تحقیقات نشان داده که این ورزش یکی از کالری سوزترین ورزشها است. این ورزش هوازی تمام عضلات بدن را درگیر می کند.

رقص

رقصیدن می تواند ورزشی برای تمام بدن باشد که سلامت قلب را افزایش داده و آن را قوی تر می کند و تعادل و هماهنگی ما را افزایش می دهد. یک کلاس رقص 30 دقیقه ای بین 130 تا 250 کالری می سوزاند که تقریبا معادل دویدن آهسته است.

نظر شما در مورد ورزش کردن چیست؟

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه