چه پارچه هایی برای لباس خواب و لباس زیر مناسب می باشد؟

امتیاز دهید

چه پارچه هایی برای لباس خواب و لباس زیر مناسب می باشد؟

لباس زیر و لباس خواب جزء لباس هایی هستند که در طول روز و شب به تن میکنید بنابراین توجه داشته باشید که چه لباس هایی از چه جنس پارچه هایی به تن می کنید تا ایجاد حساسیت نکند و دوام بالایی داشته باشند امروز قصد داریم شما را با انواع پارچه لباس های خواب و زیر همچنین نحوه خرید و نگهداری آن آشنا کنیم.

پارچه های زیادی برای دوخت این لباس ها استفاده می شود حتما توجه داشته باشید پارچه ای که برای لباس زیر استفاده شده پارچه ای نرم و لطیف باشد در چندین سال قبل برای لباس زیر بیشتر از پارچه های نخی که هیچ نوع کشسانی نداشتند استفاده میشد اما کم کم به مواد اولیه لباس های زیر علاوه بر نخ الیاف پلاستیک هم اضافه کردند. و علت اضافه کردن پلاستیک به نخ هم به دلیل کشسان شدن لباس و دوام آن بوده که طرفداران زیادی داشته است. به همین ترتیب پارچه های زیادی برای دوخت لباس زیر و لباس خواب بکار برده می شود که ظاهر این لباس ها تغییر کرده و شیک و زیبا شدند.اکثر بانوان برای خرید لباس های زیر و خواب ابتدا به ظاهر زیبای آن سپس به جنس پارچه، میزان جذب رطوبت، ضخامت و ضد حساسیت بودن آن توجه می کنند.

انواع پارچه مورد استفاده برای لباس خواب و لباس زیر

پارچه های پنبه ای و نخی

پارچه های پنبه ای و نخی  به دلیل سبک و لطیف بودنشان مشتریان زیادی به خود جلب می کنند اما لباس هایی از جنس پنبه  و نخ به دلیل اینکه ساده دوخت می شوند مناسب استفاده روزمره هستند همچنین رطوبت را به خود جذب می کنند و کمتر ایجاد حساسیت می کنند.

پارچه بامبو 

پارچه بامبو هم یکی از پارچه هایی است که برای دوخت لباس زیر استفاده می شود که لباس های دوخته شده از این پارچه به لباس گیاهی معروف است که لطافت، قابلیت کش آمدن بالا، جذب عالی داشته طرفداران زیادی به خود جذب کرده است. 

پارچه ریون

پارچه ریون به عنوان پارچه ای نیمه مصنوعی شناخته شده است استفاده از لباس هایی از جنس ریون در فصل گرم سال توصیه می شود چون باعث خنکی شده ، لطیف و کشسانی آن خوب است .

برای مشاهده و خرید پارچه های ریون اینجا کلیک کنید

تریکو 

از پارچه های تریکو معمولی که بافتی زیگزاگی مانند دارند هم برای دوخت لباس های زیر استفاده می شود چون لباس زیرهایی که از ای پارچه دوخت می شوند، با قیمت پایین، تنوع زیاد در رنگ های مختلف به بازار عرضه می شوند افراد زیادی از این جنس لباس ها استفاده می کنند.

برای مشاهده و خرید پارچه های تریکو اینجا کلیک کنید

امروزه برای دوخت لباس هایی زیبا و فانتزی از پارچه هایی چون تور، دانتل، حریر، گیپور استفاده می کنند که گاهی اوقات به عنوان پارچه اصلی لباس و گاهی به عنوان خرجکار استفاده می شود. در هنگام خرید لباس خواب و لباس زیر ابتدا لباس هایی از جنس نخی و سپس از جنس های حریر، ساتن و گیپور استفاده کنید چون لباس هایی از جنس نخ به پوست اجازه تنفس داده و ایجاد حساسیت نمی کنند.

روش شست و شو و نگهداری لباس های زیر و لباس خواب

این لباس ها جزء لباس های حساس می باشند که سعی کنید با دست بشویید چون باعث حفظ بافت ، شکل و ظاهر لباس می شود. اگر در ماشین لباسشویی قرار می دهید توجه داشته باشید که حتما دمای ماشین لباسشویی را بر روی لباس های لطیف و حساس قرار دهید.

لباس ها را با آب سرد خیس کرده سپس با آب ولرم بشویید بهتر است با آب داغ شسته نشود چون آب داغ باعث می شود بافت لباس از بین برود . به جزء پودر از مواد نرم کننده هم استفاده کنید البته بهترین مواد برای شست وشوی لباس زیر صابون می باشد از وایتکس برای شست وشوی لباس زیر استفاده نکنید حتما لباس های زیر خود را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید تا خشک شوند چون نور خورشید باعث از بین رفتن میکروب های لباس می شوند.

سپاس از شما که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید...

 

پیشنهاد بانوریس: 

خرید پارچه نخی

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه