مدل لباس مخمل دخترانه و 6 ایده دوخت لباس پاییزی 1401

امتیاز دهید

بی‌شک فصل پاییز یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین فصلهاست. فصلی با رنگ‌های فوق‌العاده و استایل‌های بی‌‌نظیر. شروع پاییز سبب تغییرات ناگهانی آب و هوا شده و نوبت آن می‌رسد که به فکر تازه کردن کمد لباس‌هایتان برای تغییر استایل بیوفتید. در این فصل کم کم باید به سمت لباس‌های ضخیم بروید. لباس‌هایی که با شرایط آب و هوایی و خنک پاییز سازگار باشد. انواع متنوعی از پارچه‌ها وجود دارد که مناسب دوخت لباس‌های پاییزی است. یکی از این پارچه‌ها مخمل است. این پارچه انواع مختلفی دارد که پارچه مخمل ساده، پارچه مخمل طرحدار و پارچه مخمل کبریتی درشت از معروف‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. پارچه مخمل در دسته‌بندی پارچه‌های لوکس قرار دارد. 

مدل لباس مخمل دخترانه
آنچه در این مقاله خواهید خواند:
1.    پارچه مخمل چیست؟
2.    تاریخچه پارچه مخمل
3.    6 ایده دوخت لباس پاییزی 1401 با پارچه مخمل

پارچه مخمل چیست؟

اگر بخواهیم تعریف دقیقی از پارچه مخمل بدهیم می‌توانیم بگوییم که مخمل‌ها نوعی پارچه سه‌بعدی هستند. پارچه‌هایی خاص که نه تنها تارو پود دارند بلکه دارای کرک و پرز نیز هستند. وجود همین کرک و پرزها نوعی لطافت به پارچه می‌دهند. 

تاریخچه پارچه مخمل

پیدایش پارچه مخمل به دوران سلجوقی می‌رسد. در این زمان مخمل بافی در ایران، چین و ایتالیا وجود داشت. می‌توان گفت که این کشورها از اصلی‌ترین مراکز عمده بافت مخمل به شمار می‌آمدند. بعدها این هنر گسترش یافت و به طور طبیعی فراگیر شد. مخمل نفیس‌ترین پارچه دستبافت ایرانی است که علت تفاوت آن با سایر دست بافت‌ها در طرح زیبا و رنگارنگ، مواد مرغوب و پیچیدگی در روش بافت است. کاشان، یزد، اصفهان، تبریز، هرات و مشهد از اصلی‌ترین مراکز تولیدکننده این پارچه‌ هستند. 

6 ایده دوخت لباس پاییزی 1401 با پارچه مخمل

1.    مدل مانتو مخمل شیک

مانتو یکی از جذاب‌ترین لباس‌هایی است که می‌توان با پارچه مخمل دوخت. مانتوها می‌توانند با انواع مختلفی از پارچه‌های مخمل دوخته شوند. اینروزها طراحان مد و فشن مدل‌ مانتو سوییت مخمل و مدل مانتو کبریتی پاییزه را بیشتر از هر مدلی در اختیار مزون‌ها برای دوخت قرار می‌دهند. مانتو مخمل شیک می‌تواند با جین اسکینی، نیم بوت و شال ساده ست شود. همچنین ست کردن مانتو مخمل با  با شلوار راسته، نیم بوت و کلاه استایلی جذاب به شما می‌دهد. 

مدل مانتو مخمل شیک

2.    مدل پالتو مخمل کبریتی

یکی دیگر از محبوب‌ترین مدل‌ها با پارچه مخمل مدل پالتو مخمل کبریتی است. همانطور که گفته شد مخمل‌ها انواع مختلفی دارند و مخمل کبریتی جزء محبوب‌ترین‌ آن‌ها به شمار می‌آید. مدل پالتو مخمل کبریتی که توسط طراحان به مزون‌های دوخت عرضه می‌شود به لحاظ طرح و رنگ دارای تنوع بسیار بالایی می‌باشد. پالتو مخمل به راحتی با نیم بوت و کلاه ست می‌شود.

مدل پالتو مخمل کبریتی

3.    پیراهن مخمل کبریتی دخترانه

از دیگر ایده‌های جذاب برای دوخت لباس پاییزی پیراهن‌های مخمل کبریتی دخترانه است. این نوع پیراهن‌ها نه تنها جذابیت و سبکی خاص به استایل می‌دهند بلکه مناسب آب و هوای بارانی و نسبتا سرد پاییز نیز هستند. مدل پیراهن مخمل آن هم از نوع کبریتی اینروزها مورد توجه دختران نوجوان قرارگرفته است. 

مدل پیراهن مخمل کبریتی دخترانه

4.    لباس مجلسی مخمل بلند 

اینروزها از پارچه‌های مخمل در دوخت لباس‌های مجلسی نیز استفاده می‌شود. این لباس‌ها هم می‌توانند بلند و هم کوتاه باشند. مدل لباس مخمل مجلسی یا همان لباس مخمل زنانه بهترین گزینه برای مراسمات پاییزی است که در فضای باز برگزار می‌شود. اصولا لباس‌های مجلسی بلند با این نوع پارچه در رنگ‌های خاص و در مدل‌های خیلی ساده دوخته می‌شوند. همین موضوع است که زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

مدل لباس مجلسی مخمل بلند

5.    مدل لباس مخمل کوتاه

مدل لباس مخمل کوتاه جدیدترین و ترندترین مدل‌های پیراهن مخمل مجلسی است. این نوع پیراهن‌ها نیز در رنگ‌بندی‌های فوق‌العاده و طرح‌های خاص و جذاب به بازار عرضه می‌شوند. جالب است بدانید مدل لباس مخمل گلدار کوتاه و مدل لباس مخمل کارشده کوتاه از محبوب‌ترین‌ مدل‌های این دوره است و ممکن است به صورت آستین بلند و آستین کوتاه به بازار عرضه شود.

مدل لباس مخمل کوتاه

6.    بلوز مخمل مجلسی

یکی دیگر از لوکس‌ترین ایده‌های لباس پاییزی 1401، بلوزهای مجلسی است که با پارچه‌های مخمل دوخته شده‌اند. این بلوزها به صورت یقه قایقی و یقه گرد دوخته شده و جلوه‌ای خاص و لوکس به استایل می‌بخشند. بلوز مخمل مجلسی را می‌توان با شلوارهای پاچه گشاد و یا دامن‌های کوتاه ست کرد. 

مدل بلوز مخمل مجلسی

سخن نهایی

همانطور که می‌دانید پاییز فصل رنگ‌ها، جذابیت‌ها و قرارهای عاشقانه است. فصلی جذاب که پر از استایل‌های شیک و خاص است. استایل‌هایی که با پارچه‌های لوکس مثل پارچه مخمل ساخته شده و با زیباترین اکسسوری‌ها کامل می‌شوند. ما در این مقاله شما را با پارچه مخمل و ایده‌های جذاب برای دوخت لباس با این پارچه آشنا کردیم. به کارگیری این ایده‌ها سبب می‌شود که شما استایلی فوق‌العاده داشته باشید و با همین استایل دیگران را مجذوب خود کنید. 

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه