شومیز

امتیاز دهید

شومیز

شومیز در واقع از یک واژه فرانسوی chimese گرفته شده است. شومیز به پیراهنی گفته می شود که قسمتی یا تمام جلوی پیراهن قابلیت باز شدن را داشته باشد و امروزه طرفداران زیادی دارد. شومیز یک مدل کلاسیک هست که به دور از دنیای مد، همیشه شیک است. اصولا شومیز در طرحهای مختلفی دوخته می شود و طرحهای ساده آن مناسب برای مهمانی نیمه رسمی و مجالس دوستانه می باشد.

تفاوت شومیز با بلوز و تونیک:

بلوز(blouse) واژه ای فرانسوی است بلوز نوعی لباس گشاد است برای پوشش بالا تنه است.

تونیک نوعی بلوز یا تی شرت بلند است که معمولا تا زیر خط باسن و میان ران امتداد دارد. تونیک می تواند آستین بلند یا آستین کوتاه باشد و میزان تنگی، گشادی و جنس آن نیز در مدلهای مختلف متفاوت است. تونیک جزء لباسهای قدیمی است که جزء پوشش زنان و مردان می باشد.

پارچه های مناسب شومیز 

برای دوخت شومیز از پارچه های مختلفی استفاده می شود، شومیز با پارچه حریر کرپ و حریر ژرژت برای مهمانی های نیمه رسمی و دورهمی های دوستانه بسیار می باشد البته پارچه حریر ژرژت نیاز به آستری دارد. حال اگر در این شومیزهای حریر و ساتن از دانتل یا گیپور کار شود، می توانید برای مجالس نیز از شومیز استفاده کنید.شومیز با پارچه های کشمیر و کریشه برای فصل سرد مناسب می باشد و برای شومیزهای خانگی نیز از پارچه نخی و تریکو استفاده شود.

برای مشاهده پارچه های مناسب دوخت شومیز اینجا کلیک کنید

انواع شومیز:

با شومیز خیلی راحت میتوانید ستهای مختلفی داشته باشید فقط در برخی مواقع انتخاب رنگ شومیز مهم است.انتخاب یک شومیز سفید با یک دامن می دی که کمربند داشته باشد می تواند یک ست کلاسیک باشد. از شومیز سفید برای کت و شلوار نیز استفاده می شود. شومیز حریر یا ساتن با دامن بلند پرکاربرد است. برای استایلهای روزمره خود می توانید از یک شلوار کتان، جین یا پارچه ای با یک شومیز می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. شلوار سرهمی و دامن سرهمی با شومیز جزء گزینه های جذاب می باشد. 

شومیز یکی از پر طرفدارترین لباس های زنانه بین خانمها و دختر خانمها می باشد. شومیز لباس راحت و شیکی هست که ردپایش را در کمد لباس بیشتر خانمها می باشد. ترکیب پارچه های طرحدار، چهارخونه و راه راه با پارچه های ساده همواره بین دختران جوان طرفداران زیادی دارد.

پارچه شومیز را با توجه به رنگ پوستتان انتخاب کنید. اگر رنگ پوست تیره ای دارید از رنگهای سفید،آبی روشن،توسی و صورتی استفاده کنید.

رنگ پوست معمولی بهتر است از رنگهای توسی متمایل به آبی،آبی متمایل سبز،فیروزه ای،شکلاتی،ارغوانی،نارنجی را انتخاب کنند.

رنگ پوست روشن دارید از رنگهای آبی سیر،سرمه ای و حتی رنگ مشکی به شما توصیه میشود.

با کمی خلاقیت می توانید با توجه به فرم اندامتان و رنگی که متناسب با پوست صورتتان است بهترین مدل و ترکیب را انتخاب کنید. دست بکار شویید و کمد خودتان را مملو از رنگ و طرحهای تازه کنید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط:
انتخاب رنگ لباس

 

پیشنهاد بانوریس: 

خرید پارچه نخی

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه