روش پاک کردن لکه شاه توت از روی لباس

امتیاز دهید

چطور از شر لکه شاه توت خلاص شویم

توت فرنگی و میوه های که در این خانواده قرار دارند مثل شاه توت، بلوبری و ... سرشار از مواد مغذی هستند و توصیه میشود حتما از این مواد خوشمزه در برنامه غذایی خودتان استفاده کنید. اما حواستان باشد این خوشمزه بر روی لباس شما لکه ای ایجاد نکند، چون لکه هایشان وفادار هستند ولی نگران نباشید اگر امروز با بانوریس همراه باشید دیگر لکه این میوه ها بر روی لباس شما نمی ماند. با روش ساده و آب دمایی 40 درجه سانتی گراد میتوانید لکه شاه توت و توت فرنگی را از روی پارچه پاک کنید.
مهمترین اصل برای از بین بردن این لکه ها سریع عمل کردن هستش، هرچه زمان بیشتری تلف کنیم پاک کردن لکه سخت تر می شود. در صورتی که بیرون از خانه هستید و امکان شستن سریع لباس وجود ندارد، با استفاده از یک دستمال خیس و تمیز لکه را پاک کنید و تا زمانی که امکان شستن لباس برای شما فراهم شود لکه را با آب خنک و تمیز مرطوب نگه دارید. حواستان باشد که لکه به لایه های زیرین لباس نفوذ نکند. 
به محض اینکه شستن لباس برای شما مقدور شد باید این چند مرحله را انجام بدهید تا لکه از روی لباس پاک شود. ابتدا لباس را پشت و رو کرده و لکه را از پشت پارچه پاک میکنید، برای اینکار بهتر است لباس را پشت و رو زیر جریان آب قرار دهید تا لکه از لا به لای تار و پود پارچه خارج شد.
در مرحله بعد از مواد شوینده استفاده کنید و مقداری از مواد شوینده را مستقیما روی لکه میریزیم و در صورتی که همراه با مواد شوینده توپک باشد، باید توپک را به آرامی روی قسمت لک شده بکشید. سپس لباس را در ماشین لباسشویی و در حالت نرمال بشویید به احتمال زیاد لکه از روی لباس پاک شده باشد. در صورتی که لکه باقی مانده بود مرحله استفاده از مواد شوینده را مجدد تکرار کنید و سپس لباس را چند ساعت در آب خنک خیس کنید و اگر لکه همچنان باقی ماند مجدد لباس را با ماشین لباسشویی بشویید و در هوای آزاد و زیر نور آفتاب پهن کنید تا آثار کمی از لکه باقی مانده نیز از بین رود.

 

پیشنهاد بانوریس: 

خرید پارچه نخی

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

3 دیدگاه
نسیم
۷:۰۳ , ۱۳۹۷/۰۲/۲۹

مرسی اگه امکانش هست ی مطلب در مورد روش پاک کردن لکه جوهر هم بذارید

سمیرا
۱۵:۱۵ , ۱۳۹۷/۰۳/۰۱

متن خیلی خوبی بود، لطفا آموزش پاک کردن هر نوع لکه ای رو از رو لباس، پرده ، فرش و موکت بذارین ، امروز کلی گشتم سایت های دیگه معلوم نبود چی به چی هستن ، ممنون

بانوریس
۴:۲۸ , ۱۳۹۷/۰۳/۰۲

سلام بله حتما در بلاگ های بعدی به پیشنهادتون رسیدگی میکنیم. ممنون از نظرتون.