لباس سرهمی را بیشتر بشناسیم

امتیاز دهید

لباس سرهمی را بیشتر بشناسیم 

اگر بخواهیم تعریف دقیقی از لباس سرهمی ارائه دهیم می‌توانیم بگوئیم لباس سرهمی لباسی است که به صورت یک تکه از بالا تا پایین می‌باشد. کل بدن را پوشش می‌دهد و ظاهری شیک و خاص دارد. این نوع از لباس‌ها برای افراد چاق و لاغر مناسب است. مهم اینست که براساس نوع و فرم بدن و در رنگ‌های مناسب انتخاب شود. اصولا دلیل استفاده از لباس‌های سرهمی یکسره بودن و احتیاج نداشتن به شلوار و یا پیراهن دیگر و در کل راحتی است. انواع مختلفی از سرهمی‌ها وجود دارد که با نام‌های جامپسوت، اورال Overall و بیلرسوت معروف هستند. این نوع لباس‌ها به دلیل خاص بودن باید در رنگ‌ها و مدل‌های مناسب انتخاب شوند. به عنوان مثال در صورتی که اندام لاغری دارید باید از سرهمی‌هایی استفاده کنید که طرح‌های درشت و رنگ‌های ساده و روشن دارند. یا در صورتی که چاق هستید و اندام پری دارید باید از سرهمی‌هایی با یقه دکلته، بدون آستین دارای رنگ تیره و طرح ریز استفاده کنید.

تاریخچه لباس سرهمی 

برای اولین بار آمریکایی‌ها لباس سرهمی را به تن کردند. این لباس‌ها از جنس جین دوخته شده بود و جیبی نداشت. بعدها جیبهایی به آن اضافه شد. یکی از این جیب‌ها جیب بزرگی بود که جلوی لباس دوخته می‌شد. ابتدا کارگران سپس چتربازان و خلبانان از آن استفاده کردند و امروزه بسیاری از مشاغل مانند تعمیرکاران و فضانوردان از آن استفاده می‌کنند.اما نکته‌ای که حائز اهمیت است اینست که سرهمی‌ها جای خود را در عرصه مد و فشن باز کرده‌اند. طراحی لباس سرهمی برای اولین بار توسط لیوای استرائوس انجام شد. لیوای خالق برند لیوایز Levis است که در قرن بیستم طراحی سرهمی را برای خانم‌ها و آقایان آغاز کرد. در مدت زمان بسیار کم افراد زیادی به پوشیدن لباس سرهمی روی آوردند. و همین مورد کافی بود که سایر طراحان هم دست به کار شوند.

پوشیدن سرهمی در سنین مختلف 

در سنین جوانی برای پوشیدن سرهمی می‌توانید انتخاب‌های زیادی داشته باشید. شما می‌توانید سرهمی‌های کوتاه و براق بپوشید. این نوع از لباس‌ها می‌تواند انتخاب مناسب برای دخترهای جوان در مراسم خواستگاریشان باشد. این نوع پوشش می‌تواند مناسب سنین میانسالی هم باشد. به شرطی که از پارچه‌های ظریف دوخته شود و در قسمت کمر باریک باشد.

انواع سرهمی‌ها

سرهمی اورال جامپسوت

 این مدل از سرهمی‌ها تمام بدن را می‌پوشانند. دمپاهای بلندی دارند و در انواع مدل‌های یقه، رنگ‌ها و طرح‌های متنوع دوخته می‌شوند.

سرهمی اورال رامپر

این مدل سرهمی‌ها در ایران به شلوار پیشبندی معروف‌اند. پاچه‌های این لباس‌ها کوتاه است و جزء بهترین انتخاب‌ها برای فصل تابستان و مهمانی‌های دوستانه هستند.

fujr

سرهمی‌های رسمی و کژوال

معمولا خانم‌ها برای رفتن به مهمانی‌های رسمی ابتدا به فکر پوشیدن کت و دامن میوفتند. اما می‌توانند انتخاب‌های دیگری هم داشته باشند. پوشیدن یک سرهمی خوش دوخت که از پارچه‌های ساده به رنگ روشن یا تیره دوخته شود شما را در یک مهمانی یا جلسه رسمی شیک و عالی نشان خواهد داد. این نوع سرهمی‌ها کژوال و رسمی‌اند و این رسمی بودن را رنگ و سادگی آن نشان می‌دهد. حواستان باشد اگر از سرهمی‌های آستین حلقه‌ای استفاده می‌کنید در زیر آن از یک بلوز آستین بلند استفاده کنید تا رسمی شود.

این نوع پوشش سرهمی‌های راحتی هستند که از پارچه‌های نرم و لطیف دوخته می‌شوند. و جزء مناسب‌ترین لباس‌ها برای فصل تابستان می‌باشند. شما می‌توانید از مدل‌های آستین کوتاهشان استفاده کنید. رنگ‌های روشن و طرحدار هم مناسب هستند. شما می‌توانید آنها را با صندل‌های پاشنه بلند پوشید.

dcjd

سرهمی‌های زخمی

امروزه لباس‌های پاره و به اصطلاح زخمی محبوبیت خاصی در بین افراد خصوصا قشر جوان پیدا کرده است. همین محبوبیت سبب شده طراحان هم به فکر طراحی و دوخت سرهمی‌های زخمی افتاده و مدل‌های زیادی از این نوع لباس را به بازار ارائه کنند. سرهمی‌های زخمی حس جوانی به شما می‌دهند.

سرهمی‌های چرمی 

این نوع از اورال‌ها از جنس چرم نازک و ظریف بوده و در مدل‌های مختلفی دوخته می‌شوند. اورال‌های چرمی رنگبندی زیاد و سبک‌های متنوعی دارند. در اصل استایل شما را خوش‌اندام، شیک و جذاب می‌کنند.

چرم

سرهمی‌های شنلی

این نوع از لباس‌های سرهمی در لیست لباس‌های مجلسی قرار دارند. یک لباس مجلسی شیک و متشخص. 

این نوع از سرهمی‎‌ها مناسب افرادی است که بالاتنه شل دارند و می‌توانند این قسمت را با شنل سرهمی بپوشانند. اصولا اورال شنلی یقه V دارند و هرچقدر که زرق و برقشان بیشتر باشد جذابتر به نظر خواهند رسید.

سرهمی‌های بویلر

یکی دیگر از انواع سرهمی‌ها سرهمی‌های بویلر هستند. این نوع از اورال‌ها دارای جزئیات ظریف در کمر هستند. جیب‌هایی هم در قسمت کناری برایشان طراحی شده است. سرهمی بویلر اصولا راحتی را برای شما فراهم کرده و تمام بدنتان را پوشش می‌دهد. در اصل می‌توان گفت بهترین گزینه برای فصل تابستان و گرما است. 

gjd

سرهمی‌های شعله‌ور

اگر بخواهیم مناسب‌ترین نوع لباس اورال را برای مجالس و مهمانی‌های شبانه معرفی کنیم بی شک سرهمی‌های شعله‌ور را معرفی خواهیم کرد. علت نامگذاری این نوع لباس‌ها وجود طرح‌های باز و لایه لایه در قسمت پایین آن است. بهترین نوع ست کردن سرهمی شعله‌ور استفاده از زیورآلات و اکسسوری‌های پر زرق و برق و کفش‌های براق است.

 

سخن نهایی 

همانطور که گفته شد لباس سرهمی لباسی است که به صورت یک تکه از بالا تا پایین می‌باشد. کل بدن را پوشش می‌دهد و ظاهری شیک و خاص دارد. این نوع از لباس‌ها برای افراد چاق و لاغر مناسب است. فقط کافیست با توجه به نوع سلیقه، مکانی که قرار است لباس را در آنجا بپوشید و نوع اندام خود مناسب‌ترین مدل را از بین انواع آن انتخاب کرده و بدرخشید.

 

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه