پارچه‌های خامه دوزی شده و کاربردهای آن

امتیاز دهید

با پارچه خامه دوزی آشنایی دارید؟ می‌دانید که چه مواقعی باید از این نوع پارچه‌ها استفاده کنید؟ هنر خامه دوزی در تمامی فرهنگ‌های جهان رایج است، اما در کشور ما، این هنر سابقه‌ی بسیار طولانی دارد. این پارچه‌ها به دلیل داشتن ریشه سنتی و تبدیل سادگی و روزمرگی‌ها به هنری چشم‌نواز، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. اغلب در خامه دوزی از نخ سفید بر روی پارچه سفید استفاده می‌شود که برای دوخت انواع پوشاک مناسب است. همچنین این پارچه‌ها با قرار گرفتن در دسته پارچه‌های نخی، برای فصول گرم و دوختن لباس‌های خنک مناسب می‌باشند. از طرفی بافت سبک و نازک این پارچه‌های فوق‌العاده خاص و شیک یکی از ترندهای زیبا و جذاب بهار امسال هستند. طرح خامه دوزی در تمام سطح پارچه نخی به‌صورت پراکنده می‌باشد. اما با توجه به طرح‌های خاص این پارچه، انواع نخی خامه دوزی با حاشیه‌های پهن نیز در بازار موجود است. 

پارچه خامه دوزی

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

1.پارچه خامه دوزی چیست؟

2.پارچه خامه دوزی چه ویژگی هایی دارد؟

3.لباس های پیشنهادی برای پارچه های خامه دوزی شده کدام ها هستند؟

پارچه خامه دوزی چیست؟

پارچه‌ خامه دوزی ازجمله پارچه هایی است که سابقه بلندمدت در صنعت تولید داشته و جزء سبک‌های سنتی در بافت پارچه می‌باشد. این پارچه دارای زمینه‌ای سبک، نیمه‌شفاف و بافته‌شده از جنس نخ و پنبه است که تنفس‌پذیری بسیار بالایی دارد. سطح این پارچه دارای طرح‌های فریبنده، برجسته و متنوع با الیاف کتان، ابریشم و یا پلی‌استر است. معمولاً نخ مورد استفاده در خامه دوزی این پارچه‌ها همرنگ با زمینه پارچه است. البته در برخی موارد از نخی با رنگ متضاد نیز استفاده می‌شود که باعث جذاب‌تر دیده شدن این پارچه‌ها می‌شود. پارچه طرح خامه دوزی همانند سایر پارچه‌های نخی، کش نمی‌آید و بدین جهت برای دوخت لباس‌های غیررسمی ایده‌آل هستند. این پارچه‌های ضدحساسیت برای دوخت لباس‌های روزمره گزینه مناسبی هستند. در اصل افراد دارای پوست حساس با پوشیدن این پارچه مشکلی نخواهند داشت.

پارچه خامه دوزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

هر پارچه‌ای ویژگی‌های خاص و مختص خود را دارد. همین ویژگی‌ها است که آن‌ها را از سایر انواع مشابه متمایز می‌کند. در اصل این مشخصه‌های پارچه است که نشان می‌دهد مناسب چه سنی، چه فصلی و چه نوع لباس است. پارچه‌های خامه دوزی که امروزه ترند بوده و خواهان زیادی دارد نیز از این موضوع مستثنا نیست.

بافت

زمینه این پارچه ساده و شیک است و جنس و طراحی زیبای آن نیز باعث می‎شود که برای دوخت لباس‌های متنوع مناسب باشد.

نرم و لطیف

یکی از زیباترین و درعین حال نرم و لطیف‌ترین پارچه‌های مناسب برای استفاده در روزهای گرم است. این پارچه به دلیل لطافت برای دوخت لباس‌های خنک تابستانی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دوام

پارچه خامه دوزی شده با توجه به نوع بافت و الیافش بسیار بادوام است. بدین سبب می‌توانید به مدت زیادی این پارچه شیک را بپوشید و از کیفیت بافت و طرح آن لذت ببرید.

کشسانی

این پارچه قابلیت کشسانی ندارد، اما منعطف بوده و حس خوبی در هنگام پوشیدن به شما خواهد داد.

سبک

پارچه خامه دوزی علاوه‌بر اینکه ظاهر زیبایی دارد، بسیار سبک است. به‌طوری‌که ممکن است حس کنید طرح‌های سوزن دوزی شده بر روی این پارچه سنگین است، اما در واقعیت اینطور نیست.

تنفس‌پذیری بالا

از ویژگی‌های اصلی این پارچه اهمیت تنفس‌پذیری فوق‌العاده بالای آن است. علاوه‌بر این، قسمت‌های سوزن دوزی شده این پارچه دارای حفره‌هایی است که عبور جریان هوا را بسیار آسان می‌نماید.

ضدحساسیت بودن از ویژگی‌های پارچه‌ای خامه دوزی 

اغلب در تولید این پارچه‌ها از الیاف نخ و پنبه استفاده می‌شود که می‌توان گفت این پارچه‌ها ضدحساسیت هستند. چراکه الیاف طبیعی به‌کار رفته در این نوع پارچه‌ها هیچ‌گونه حساسیتی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

چروک‌پذیری

پارچه‌هایی با طرح خامه دوزی به علت داشتن الیاف نخ و پنبه از قابلیت چروک‌پذیری بالایی برخوردار است. ولی اصلاً جای نگرانی نیست و چروک آن به سرعت و با دمای کم اتو، به‌راحتی صاف می‌گردد.

جنس پارچه‌های خامه دوزی شده

لباس‌های پیشنهادی برای پارچه‌های خامه دوزی شده کدام‌ها هستند؟

انواع مانتوها

مانتوهای خامه دوزی به عنوان یکی از ترندهای محبوب امسال هستند. پارچه‌های لطیف و خنک که در پارچه‌های خامه دوزی استفاده می‌شود، ایده دوخت بسیار عالی برای مانتوهای بهاره و تابستانه هستند. یکی از ایده‌های جذاب و شیک در دوخت مانتوهای خامه دوزی، ترکیب پارچه‌های طرح‌دار با این پارچه‌ها است. باید توجه داشته باشید که رنگبندی‌های پارچه طرح‌داری که در دوخت مانتو استفاده می‌کنید با این پارچه‌ها، مکمل یکدیگر باشند. می‌توانید مانتو سفید خامه دوزی را با انواع پارچه‌های رنگی و طرح‌دار بدوزید و یک مانتوی فوق‌العاده شیک داشته باشید. اگر دوست دارید که مانتو شما فرمی سنتی و رنگارنگ داشته باشد، قطعا پارچه خامه دوزی شده بهترین انتخاب خواهد بود. شما می‌توانید به‌راحتی این پارچه را با انواع تافته طرح‌دار و پارچه‌های نخی با طرح سنتی یا رنگی ترکیب نمایید. حتی می‌توانید این سبک از مانتوها را با شال‌های رنگی و شلوارهای پارچه‌ای به‌خوبی ست کنید.

مانتوهای خامه دوزی شده

انواع شومیزها

شومیزهای زنانه می‌توانند بهترین و شیک‌ترین انتخاب برای دورهمی‌های دوستانه باشند. به همین سبب وجود یک شومیز خامه دوزی شیک در کمد لباس شما می‌تواند بسیار کاربردی باشد. به‌خصوص اگر در طراحی و دوخت این نوع شومیزها، موارد طراحی اصولی را رعایت نمایید قطعاً استایلی منحصربه‌فرد خواهید داشت. در بسیاری از مدل شومیزهای خامه دوزی، از پارچه‌های طرح‌دار یا رنگی برای زمینه لباس استفاده می‌شود. استفاده از این پارچه با زمینه طرح‌دار یا رنگی در طراحی شومیز می‌تواند نتیجه جذاب‌تر و چشمگیری داشته باشد. البته بهتر است با انتخاب یک مدل ساده‌تر اجازه دهید تا زیبایی پارچه خامه دوزی کاملاً خود را نمایان نماید. می‌توانید این شومیزهای ساده و شیک را همراه با شلوار جین، دامن، سرهمی و شلوارهای پارچه‌ای ست کنید. 

شومیز خامه دوزی

انواع پیراهن‌های مجلسی

اغلب تصور بر این است که نخی خامه دوزی برای دوخت پیراهن مجلسی چندان مناسب نیست، اما این تصور صحیح نمی‌باشد. چراکه با انتخاب یک طرح مناسب، می‌توانید با زیبایی این پارچه‌ها در استایل مجلسی شیک‌تر دیده شوید. در واقع انتخاب پارچه خامه دوزی متناسب با کیفیت و طرح خوب، بسیار حائز اهمیت است. این فاکتورها به همراه یک مدل شیک و خاص، همه آن چیزی است که برای دوخت پیراهن مجلسی به آن نیازمندید. استفاده از این پارچه‌ها می‌تواند بهترین و شیک‌ترین انتخاب برای لباس‌های فرمالیته بهاری و تابستانی باشد.

انواع پیراهن‌های میدی

پیراهن‌های میدی قدی تا رو یا اندکی بالای زانو دارند. این نوع پارچه‌ها برای دوخت این پیراهن‌های کوتاه زنانه بسیار مناسب هستند. پیراهن‌های کوتاه با این پارچه‌ها را می‌توانید با برش راسته برای استایل کژوال به زیبایی طراحی کنید. این پیراهن‌های سبک و شیک برای استفاده در منزل، دورهمی‌های دوستانه و یا مهمانی‌های غیررسمی بسیار مناسب هستند. ست پیراهن میدی با دامن کلوش و بالا تنه طرح‌دار می‌تواند یک گزینه عالی و راحت برای مهمانی‌های نیمه‌رسمی باشد. استفاده از کمربند رنگی، کفش پاشنه‌بلند و اکسسوری‌های بزرگ به‌همراه این پیراهن استایل چشمگیر و درخشانی برایتان به‌ وجود می‌آورد.

پیراهن خامه دوزی شده

انواع پیراهن‌های اورسایز

امسال پیراهن‌های اورسایز به عنوان یکی از ترندهای محبوب بانوان جوان است. یکی از بهترین پارچه‌هایی که این نوع پیراهن‌ها را تبدیل به یک آیتم جذاب می‌کند، پارچه‌های خامه دوزی است. برش ساده و راسته پیراهن‌های اورسایز می‌تواند زیبایی و ظرافت این پارچه‌ها را به‌طور کامل نمایان کند. استفاده از این نوع پیراهن‌ها می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای دورهمی‌ها، تولد، سفر و حتی جایگزین مانتو باشند. می‌توانید با اکسسوری‌ها، کیف و یا کمربند خاص و رنگی سادگی این پیراهن‌ها را محو نمایید تا شیک‌تر دیده شوید.

انواع نیم‌تنه و تاپ‌ها

یکی از شیک‌ترین مدل لباس‌هایی که می‌توانید با این پارچه‌ها بدوزید، نیم‌تنه و تاپ‌ها هستند. چراکه این سبک لباس‌ها بیشتر موردپسند بانوان جوان است. شما می‌توانید با استفاده از پارچه ظریف خامه دوزی در نیم‌تنه یا تاپ به رنگ سفید، تبدیل به آیتمی جذاب برای مهمانی‌ها شوید. همچنین می‌توانید این لباس‌ها را همراه با دامن، شلوارهای لی و یا لگ‌های رنگی یا طرح‌دار به خوبی ست نمایید. نیم‌تنه یا تاپ‌های جذاب با این پارچه‌ها می‌توانند استایل شما را بسیار شیک و خاص جلوه بدهند.

نیم تنه خامه دوزی

سخن نهایی

ما در این مقاله در مورد انواع گوناگون استایل‌های خاص و زیبا با پارچه خامه دوزی با شما صحبت کردیم. دریافتیم که این پارچه‌ها با نقش و نگارهای خاص و زیبایی که دارند، امکان اجرای ایده‌های مختلفی را به ارمغان می‌آورند. بنابراین اگر شما هم علاقه‌مندید استایل‌ شیک و جذابی داشته باشید، دوخت انواع لباس‌ها را با این پارچه‌ها پیشنهاد می‌کنیم. با پوشیدن لباس‌های خامه دوزی احساس راحت و سبکی را تجربه خواهید کرد و شیک‌تر دیده خواهید شد. پس اگر برای بهار و تابستان به دنبال یک پارچه خاص هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از پارچه‌ خامه دوزی شده شده است.

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه