رفتار با کودکان

امتیاز دهید

چطور با کودکان بد خلق خود رفتار کنیم؟؟

کودکان اکثرا فکر میکنند که هر کاری دلشان خواست باید انجام دهند و اگر برخلاف میلشان عمل شود جیغ میکشند و گریه میکنند...

Hal Runkel که درمانگر خانواده است بر این اعتقاد دارد که وقتی کودک درک کند مرزهای تعریف شده ای وجود دارد یاد میگیرد که خودش را با شرایط وقف بدهد و به هر محدودیتی احترام میگذارد.

نحوه برخورد با کودکان لجباز و بد خلق

لجبازی کودکان اکثر اوقات بسیار آزار دهنده است. جیغ میکشند، پاهایشان را به زمین میکوبند هرچه دم دستشان باشد پرت میکنند. این را به یاد داشته باشید وقتی فرزند دلبندتان شروع به لجبازی میکند هرچه بیشتر سر او داد بزنید و سرزنشش کنید او با صدای بلندتری جیغ می زند. بهترین کار این است که چند دقیقه ای آرام کنار او بنشنید و چیزی نگویید ولی اگر تحمل بد خلقی او را ندارید چند دقیقه ای به بیرون بروید و بعد به کنارش برگردید. شما که آرامش خود را حفظ کنید او نیز سریع تر آرام میشود. حواستان باشد به خواسته های غیر منطقی او پاسخ ندهید. اگر برعکس این عمل کنید این طرز رفتار و فکر برای کودک شما در بزرگسالی ایجاد مشکل خواهد کرد.

نباید کودک حس کند شما نیز روی رفتارتان هنگام عصبانیت کنترل ندارید.

عشق بورزید

هنگامی که کودکتان آرام است با او صبحت کنید در آغوشش بگیرید ببوسیدش و بگویید که چقدر عاشقش هستید. در آن لحظه او با آرامش بیشتری در مورد کج خلقیهایش میتواند حرف بزند.

اگر کودکتان به طور مثال هنگام گرسنگی عصبانی می شود و شروع به بهانه گیری میکند همیشه در کیفتان میان وعده ی کوچکی داشته باشید.در کل از موقعیت های که برای کودک ناخوشایند است دوری کنند. بهانه گیری های روزانه برای کودکان معمولا امری طبیعی است. ولی باید مراقب مشکلات احتمالی هم باشید. اگر در خانه مسائل استرس زا و تنش وجود داشته باشد. در بیشتر شدن کج خلقی کودک تأثیر می گذارد. اجازه دهید کودکتان در موارد کوچک حق انتخاب داشته باشند. مثلا از او بپرسید ذرت می خوری یا هویج با این کار باعث می شوید در زندگی و در مسائل بزرگتر راحت تر تصمیم گیری کنند.

اگر حس کردید بهانه گیری ها بیش از حد می باشد و به خود یا دیگران آسیب می زند. حتما از یک متخصص کمک بگیرید مشاور و پزشک کودکان می تواند شما را با هر گونه تغییر رفتاری در کودک آشنا کند و این جلسات به شما یاد می دهند چگونه رفتارهای آینده کودک را پیش بینی و رفتار کنید.

 مطالب مرتبط با این مقاله

انتخاب لباس کودکان

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه