ایده طراحی پارچه برای لباس

امتیاز دهید

خلاقیت در طراحی و ایجاد لباس

برای طراحی لباس همیشه لازم نیست تا ابزارهای تجسمی در اختیار داشته باشید. گاهی می توان با مواد اطراف و الهام گرفتن از بسیاری از اشیا و اجسام مختلف یک طراحی لباس جدید را ایجاد کرد.

به عنوان مثال با استفاده از برگ های درخت و نوع پوشش آن یک دامن را طراحی نمود.

داشتن ایده های قوی و خلاقیت داشتن یکی از مهم ترین ابزارهای  بخش هنری است که سبب طراحی یک مد و لباس جدید می گردد. ایده و خلاقیت در ذهن همه انسان ها وجود دارد و تنها کافی است بر روی مسئله مورد نظر تمرکز زیادی داشته باشند.

طراحان لباس بیشتر از افراد دیگر باید بر روی ایده پردازی تمرکز داشته باشند و با فکر قوی و بهتر بتوانند به این عمل بپردازند.

این موضوع را به یاد داشته باشید ایده گیری با تمرکز و دید خوب به اطراف ایجاد می شود. 

طراحان باید ابتدا هدف خود را مشخص کرده و پس از آن به ترسیم مانکن بپردازند و با شناختی که نسبت به مواد پیدا کرده اند به طراحی لباس مورد نظر بپردازند.

اهمیت رنگ در طراحی لباس 

یکی از مهم ترین بخش های یک طراحی لباس، انتخاب رنگ می باشد. اهمیت رنگ در طراحی لباس بسیار بالا است و یکی از بخش های مهم در این بخش منظور می شود. رنگ بازتابی از نور است که به شکل های متفاوت ایجاد می شود.

رنگ ها با مشخصه رنگ های گرم و سرد شناخته می شود و یکی از اصول طراحی جهت لباس های فصلول مختلف استفاده از این مشخصه است به شکلی که در طراحی لباس های فصل سرد باید از رنگ های گرم استفاده نمود و در طراحی لباس های فصول گرم از رنگ های سرد بهره برد.

ترکیب رنگ  به کار برده شده در طراحی لباس بسیار مهم است و طراح لباس باید درک درستی از این بخش و ایجاد هارمونی درست در انتخاب رنگ های لباس های متنوع داشته باشد. 

ارتباط لباس و منسوجات

تولید منسوجات نه تنها در اشیا و وسایل زندگی ما مهم است طراحی پارچه بلکه در صنعت مد و فشن نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. طراحی پارچه توانایی الهام دادن، برند کردن و استایل دادن به یک مجموعه مد است. طراحی پارچه صنعت نساجی نه تنها که یک هنر خلاقانه است بلکه شکلی از کسب و کاری اقتصادی محسوب می‌شود.

 لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه