لباس مناسب ماه محرم

امتیاز دهید

 در ماه محرم چه لباسی بپوشیم بهتر است؟

تمام مراسمات لباس های مخصوص به خودشان را دارند که ماه محرم و مراسمات عزاداری هم از این دسته اند این لباس ها از نظرطرح، رنگ و مدل با هم متفاوتند با فرا رسیدن ماه محرم همه ما در نوع پوشش و رنگ لباس هایمان تغییراتی ایجاد میکنیم امروز بانوریس قصد دارد در مورد پوشش مناسب در ماه محرم اطلاعاتی در اختیار شما قرار بدهد.

همه ما در ماه محرم مخصوصا 10 روز اول از لباس مشکی یا تیره مانند سرمه ای تیره استفاده میکنیم و اعتقاد داریم با این کار به امام حسین(ع) احترام گذاشته ایم لباس مشکی به صورت طبیعی نشان دهنده حزن و اندوه می باشد و برای مراسمات عزاداری مناسب است بنابراین پوشیدن لباس مشکی به رسم و سنتی دیرینه تبدیل شده که ناراحتی و اندوه همه را نشان می دهد و اقوام مختلف از این رسم پیروی می کنند.

پوشش بانوان برای ماه محرم 

برای بانوان فرقی ندارد که چادر به سر کنند یا مانتو و شال به تن داشته باشند در هردو نوع پوشش می توانید از مدل هایی استفاده کنید که شما را شیک پوش و باوقار نشان دهد و چون بهتر است برای حضور در مراسمات مذهبی حجاب داشته باشید می توانید از روسری ها با مدل های باحجابانه و آستینک ها استفاده کنید تا حجابتان کامل باشد. بانوان اگر در مراسمات عزاداری مساجد و هیئت ها شرکت میکنند میتوانید از مانتوهای مشکی و سارافون های رنگ تیره که امروزه مد هستند استفاده کنند و یا اگر مراسم در منزل آشنایان و یا اقوام است می توانند از کت و دامن های رسمی استفاده کنند.

چه روسر و شال هایی برای ماه محرم مناسب است؟

چون در مراسمات عزاداری حفظ حجاب اهمیت دارد بهتر است از شال و روسری هایی با قواره بزرگ استفاده کنید تا هم گردن شما را پوشانده و هم بتوانید به مدل های مختلف آنها را ببندید همچنین باید به جنس روسری و شال هم توجه کنید مثلا روسری های ساتن در کنار زیبا بودن سر هم میخورند و برای اینکه بر روی سر ثابت بمانند باید از گیره ها و سوزن های مخصوص روسری استفاده کنید،جنس هایی مانند ابریشم و حریر هم از جمله روسری هایی هستند که دیرتر چروک میشوند و نرم و لطیف می باشند.

نحوه ست کردن رنگ مشکی

ما چند نوع مشکی داریم از جمله مشکی پر کلاغی ، مشکی بور یا کمرنگ و مشکی براق . همیشه سعی کنید لباس اصلی خود را مشکی پر کلاغی دوخته و سایر لباس ها از جمله روسری و کمربند مانتو را از مشکی کم رنگ یا براق استفاده کنید تا جذاب تر دیده شوید. برای ست کردن رنگ مشکی باید با سلیقه پیش بروید اگر مانتو یا کت و دامن شما طرحدار، راه راه یا گلدار است از شال و روسری ساده استفاده کنید.

برای مشاهده انواع چادر مشکی اینجا را کلیک کنید

کیف و کفش

از عناصری هستند که ست شمارا کامل و جذاب تر می کنند بهتر است جنس کیف و کفش شما یکی باشد اگر کیف شما طرحدار است کفش هم طرحدار یا نزدیک به آن خریداری کنید همچنین باید به مات و براق بودن کیف و کفش هم توجه کنید و حتما از یک مدل استفاده کنید استفاده همزمان از مات و براق جالب نیست.

پوشش مناسب برای آقایان

انتخاب پوشش مناسب براس آقایان بسیار راحت تر است آقایان در محیط های رسمی از کت وشلوار و در محیط های نیمه رسمی از پیراهن و شلوار و یا تک کت استفاده میکنند. اگر کت و شلوار آقایان راه راه است بهتر است پیراهن ساده مشکی به تن کنند. برای آقایان جوانتر پیراهن و شال هایی با خط نستعلیق وجود دارد که در این مراسمات به تن می کنند. برای کفش هم می توانند با کمر بند خود ست کنند با در نظر گرفتن این موضوع که یا هردو مات و یا هر دو براق باشند.

اکسسوری های مردانه در ماه محرم 

ساعت و انگشتر جزء اکسسوری هایی است که میتوانند در ماه محرم استفاده کنند برای ساعت از ساعت هایی با بند مشکی و انگشترهایی با سنگ هایی قیمتی مثل عقیق سیاه و فیروزه ای استفاده کنید.

 شما در ماه محرم از چه پوششی استفاده می کنید؟

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه