لباس های رسمی آقایان

امتیاز دهید

تاکسیدو(Tuxedo) و کت و شلوار

پوشیدن لباس مردانه به مراسمی که قصد شرکت در آن را دارید وابسته است مثلا دعوت به یک جشن عروسی، فارق التحصیلی، جشن تولد و... هرکدام لباس مخصوص به خودش را دارد انتخاب لباس رسمی برای آقایان راحت تر است چون از نظر نوع تعداد محدودی وجود دارد از لباس رسمی آقایان میتوان کت و شلوار و تاکسیدو را نام برد شاید تعدادی از آقایان نام تاکسیدو را شنیده یا حتی اطلاعات کوتاهی درباره آن داشته باشند اینکه چه فرقی با کت وشلوار دارد؟ در چه مراسمی استفاده میشود؟  که امروز قصد داریم شما را با تاکسیدو وفرق آن با کت وشلوار آشنا کنیم.

تاکسیدو 

تاکسیدو نوعی دیگر از کت وشلوار با رسمیت بیشتر است که با پاپیون بکار برده میشود نام دیگر تاکسیدو، اسموکینگ جاکت که یک کلمه فرانسوی است میباشد.کت تاکسیدویی که دو طرف آن دکمه دارد برای آقایانی که قد بلند و لاغر هستند مناسب می باشد و کت های تاکسیدویی که تک دکمه و دو دکمه برای آقایانی که قد کوتاه دارند مناسب می باشد. با پوشیدن تاکسیدو میزان مهم بودن مراسمی که قصد شرکت در آن را دارید به دیگران نشان می دهید بنابراین بهتر است در روز عروسی خود بجای کت وشلوار تاکسیدو را انتخاب کنید تا جایگاه ویژه این مراسم را نشان داده و شیک و خاص باشید، تاکسیدو تفاوت هایی با کت و شلوارهایی که همه ما میشناسیم دارد که در ادامه به تفاوت های آن میپردازیم.

تفاوت در رسمی بودن

یکی از تفاوت های تاکسیدو با کت وشلوار نحوه استفاده و مکان های استفاده از آن است کت وشلوار را معمولا به عنوان یک لباس رسمی میشناسند و از آن در مجالس، در محیط کار و حتی هنگام خرید کردن میپوشند ولی از تاکسیدو نمیتوان در همه مکان ها استفاده کرد و مناسب مراسم های کاملا رسمی مانند مجالس عروسی می باشد این لباس را باید در مراسمات بعد از عصر و هنگام شب پوشید استفاده از لباس تاکسیدو قبل از این تایم درست نیست.

تفاوت رنگ در تاکسیدو و کت وشلوار

رنگ های تاکسیدو کمی محدود است تاکسیدو اوایل در رنگ های سیاه و سفید و الان در رنگهای سرمه ای و خاکستری،قرمز تیره،آبی تیره تولید میشود با این تفاوت که کت و شلوار در انواع رنگها و حتی به صورت طرح دار موجود است.

جنس پارچه های بکار برده شده در آنها

تفاوت آشکار این دو لباس جنس پارچه های بکار برده شده در آنهاست از قدیم در دوخت تاکسیدو از ساتن استفاده میشد پارچه های براقی که در کت بر روی یقه، لبه جیب ها و دکمه ها کار می شود و در شلوار تاکسیدو از این پارچه براق به صورت نوار در قسمت درز شلوار کار میشود البته گاهی اوقات این پارچه براق بر روی یقه هم به صورت یک نوار دور یقه کار میشود. در حالی که در کت و شلوار از یک جنس پارچه و دکمه ها هم از همان پارچه یا دکمه پلاستیکی استفاده میکنند.

اکسسوری های مورد استفاده در تاکسیدو

کمربند: تاکسیدو اگر به روش سنتی استفاده شود داری یک کمربند پارچه ای از جنس ساتن  که بر روی یقه و سایر قسمت های لباس کار شده است می باشد. 
 پاپیون وکراوات: برای سنتی بودن تاکسیدو از پاپیون استفاده میشود در واقع پاپیون اکسسوری خاص تاکسیدو است دو نوع پاپیون داریم که به مدل پروانه ای و خفاشی تقسیم میشود که مدل خفاشی کلاسیک است میتوان از کروات هم استفاده کرد اما استفاده از پاپیون با تاکسیدو تاکید شده است بکاربردن پاپیون وکراوات کاملا سلیقه ای است.
کفش: کت وشلوار را با کفش های مختلف میتوان پوشید ولی تاکسیدو باید با کفش های ورنی مشکی پوشیده شود.
پیراهن: برای تاکسیدو باید از پیراهن های سفید که یقه مخصوص برای پاپیون دارند استفاده کنید که به آن یقه فراک میگویند البته میتوان از پیراهن هایی که با کروات پوشیده میشود هم استفاده کنید به این تفاوت باید توجه داشت که با کت وشلوار میتوان از پیراهن با رنگ های مختلف استفاده کرد.
جلیقه: برای تاکسیدو معمولا از جلیقه های کوتاه استفاده میکنند و برای کت وشلوار از جلیقه های بلند استفاده میشود.

لطفآ نظرات خود را با ما در میان بگذارید....

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه