آیا می دانید در فصل پاییز چگونه از پوستتان مراقبت کنید؟

امتیاز دهید

مرقبت از پوست در فصل پاییز

در فصل پاییز به دلیل تغییر آب و هوا پوست خشک می شود و باید توجه ویژه به پوستتان داشته باشید بنابراین باید اطلاعات دقیقی برای نگهداری از پوستتان در برابر سرما و شاداب و سالم نگه داشتن پوست داشته باشیم. در هنگام خروج از منزل برای رفتن به محل کار یا خرید حتما از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

کرم مرطوب کننده

یکی از راه های مراقبت از پوست استفاده از کرم مرطوب کننده است برای خرید کرم مرطوب کننده باید توجه داشته باشید اگر پوست شما خیلی خشک است به نرم کننده ای غلیظ مثل وازلین نیازدارید که بهتر است بدون رایحه باشد در غیر این صورت از کرم های مرطوب کننده ای که برای همه پوست های معمولی استفاده می شود خریداری کنید. به صورت روتین از کرم مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید. در فصل های سرد سال به دلیل خشکی که در اثر سرما و باد ایجاد می شود از مرطوب کننده های قوی استفاده شود تا از این خشکی جلوگیری کند. کرم مرطوب کننده ای که برای پوست استفاده می شود باید در آن لایه بردار هم موجود باشد و بدون چربی باشد که منافذ پوست مسدود نشود.

زمان های استفاده از مرطوب کننده 

بعد از شستن صورت و دست ها یا بعد از حمام و قبل از اینکه پوستتان رطوبت خود را از دست بدهد از کرم مرطوب کننده استفاده کنید اگر پوست شما خشک است صبح ها و شب ها از مرطوب کننده استفاده کنید البته لازم به ذکر است پوست های چرب هم به مرطوب کننده نیاز دارند چون وقتی کرم مرطوب کننده استفاده نکنید غده های چربی خشک بودن پوست شما را احساس می کنند موجب تولید چربی بیشتری می شود.البته بهتر است اگر پوست صورت شما چرب است از لوسیون استفاده کنید لوسیون برای صورت استفاده می شود.

خرید کرم مرطوب کننده 

برای خرید کرم های مرطوب کننده به پوست خود توجه کنید همه پوست ها به مراقبت نیاز دارند برای هر نوع پوستی کرم مخصوص به آن وجود دارد اگر از نوع پوست خود که خشک، چرب یا حساس است اطلاع ندارید کرم مناسب برای پوست های معمولی را خریداری کنید و وضعیت پوست خود در زمان هایی که از کرم استفاده می کنید بررسی کنید، اگر پوست شما دچار تورم، قرمزی زبری یا خشکی شد آن را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید از خود درمانی اجتناب کنید و بدون نسخه پزشک دارویی مصرف نکنید چون پوست صورت و بدن انسان بسیار حساس است و اگر جدی گرفته نشود عواقب بدی دارد.

استحمام در فصل پاییز

در فصل پاییز به اندازه نیاز خود به حمام بروید استحمام زیاد در فصل پاییز باعث خشک شدن بیش از اندازه پوست می شود همیشه بعد از حمام از کرم ها و لوسیون ها مرطوب کننده دست و صورت استفاده کنید همچنین بخور دادن هم در لطافت پوست تاثیر دارد البته این نرمی و لطافت پوست زمان زیادی طول نمیکشد.

کرم ضد آفتاب 

استفاده از کرم های ضد آفتاب فقط مختص فصل تابستان نمیباشد در فصل های پاییز و زمستان هم استفاده از کرم ضد آفتاب توصیه میشود چون اشعه آفتاب که باعث سوختگی پوست می شود ربطی به فصل ندارد بنابراین باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید فقط توجه داشته باشید اگر از لوازم آرایش ضد آب استفاده می کنید کرم ضد آفتابی هم استفاده کنید که ضدآب باشد.

استفاده از انواع ویتامین ها که برای پوست مفید است

کمبود ویتامین یکی از علت های خشکی پوست می باشد بنابراین یکی از ویتامین هایی که بر روی پوست اثر می گذارد ویتامین E می باشد موادی که ویتامین E در آنها وجود دارد انواع آجیل (بادام، فندق، تخمه کدو، پسته) زردآلو خشک، اسفناج پخته موجود می باشد که بهتر است در فصل پاییز استفاده کنید.

استفاده از گلاب

یکی از درمان های طبیعی پوست که از خشکی جلوگیری کند استفاده از گلاب می باشد گلاب را به همراه رنده پوست خیار به صورت ماسک بر روی صورت خود بمالید تا صورتتان از خشکی محافظت شود مواد ماسک را اینگونه تهیه کنید که ابتدا پوست خیار را رنده کنید سپس آن را به مدت 30 دقیقه در گلاب بخیسانید سپس 20 دقیقه آن را بر روی صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه صورت خود را بشویید استفاده هر روزه از این ماسک صورت شما را شاداب و با طراوت کرده و پوستتان به مقدار زیادی از خشکی در امان است.

 تجربه هایتان را در مورد مراقبت از پوست در فصل پاییز با ما به اشتراک بگذارید... 

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه