سفارش و دوخت پرده بصورت اینترنتی

امتیاز دهید

نکاتی که برای سفارش دوخت پرده بصورت آنلاین باید بدانید

یکی از مهمترین راههای تغییر دکوراسیون خانه، عوض کردن پرده می باشد. اولین گام انتخاب پرده مناسب با دکوراسیون خانه می باشد، گام بعدی اندازه گیری پرده است که بسیار مهم می باشد و باید حتما قواعد اندازه گیری پنچره درست باشد تا پرده دوخت شده دچار مشکل نشود، رعایت استاندارهای اندازه گیری یکی از موارد بسیار مهم است. یکی از مواردی که باید در اندازه گیری پرده توجه داشته باشیم نوع پرده و اینکه پرده در قاب پنجره نصب می شود و یا بیرون از قاب پنجره نصب می شود، که در مدلها و جنسهای مختلف پرده متفاوت می باشد. امروز با تیم بانوریس همراه باشید تا استاندارهای اندازه گیری و روش اندازه گیری را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم.

روش اندازه گیری پرده های بیرون قاب

بیشتر برای پرده های سالن پذیرایی و پرده های بلند به این روش اندازه گیری می شود. برای مشخص کردن عرض پرده، عرض پنجره را متر زده و از هر طرف 10 الی 12 سانتی متر اضافه کنید و مجموع بدست آمده عرض پرده می باشد. برای محاسبه ارتفاع پرده 12 الی 17 سانتی متر بالاتر از پنچره در قسمت پیشانی پنچره تا 4 سانتی متر مانده به کف متر زده و اندازه بدست آمده ارتفاع پرده می باشد.

تصویر اندازه گیری پرده

 روش اندازه گیری پرده های درون قاب

اصولا پرده های زبرا و لوردراپه در که داخل قاب پنجره نصب میشود. نکته ای دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم این است که در پنجره های کشویی قابلیت نصب پرده زبرا و لوردراپه وجود دارد. برای اندازه گیری این پرده ها از عرض داخل پنچره 1 سانتی متر کم کرده تا عرض پرده بدست آید، برای ارتفاع پنجره داخل پنجره از بالای پنچره تا روی طاقچه اندازه گیری کرده تا ارتفاع کار بدست آید. دقت فرمایید که زنجیر پرده در سمتی قرار بگیرد که بیشتر در دسترس است. 

اندازه گیری پرده

پرده های که درون قاب نصب می شوند به بزرگتر دیده شدن فضا کمک کرده و در حالت کلی اینکار نمایی مدرن، زیبا و آرام را به دکوراسیون خانه می دهد.

دوخت پرده

در دوخت پرده عرض پارچه پرده تاثیر گذار است. پارچه های پرده ای موجود در بازار دارای عرض 2 یا 3 متر می باشد. انواع پارچه و مدل دوخت پرده در متراژ پارچه مصرفی پرده بسیار مهم می باشد. به عنوان مثال برای دوخت پرده با پارچه های حاشیه دار دو برابر پارچه توری، پارچه استفاده می شود. در پرده های طرحدار، طرح نباید طوری باشد که جمع کردن و دسته دسته کردن آنها باعث شود که از زیبای پرده کاسته شود. برای انتخاب طرح پارچه پرده، پارچه را تا کرده و امتحان کنید تا مطمئن شوید که طرحش با تا زدن نیز زیبا هست. مدل و طرح پرده در برش پرده مهم است اگر پارچه پرده گلدار باشد بعنوان طول پرده استفاده می شود و در مدل حاشیه دارهای ترک بصورت تخته ای برش داده می شود.

مدل پلیسه و پانج 3 برابر عرض پنچره نیاز به پارچه دارد، در مدل پلیسه اگر هر پیلی 10 سانت باشد 30 سانت میشود و در پانچ برای هر حلقه پرده بین 15 تا 20 سانتی متر فاصله داده میشود. ولی مدل چین خور به مقدار چین پرده بستگی دارد که به صورت متوسط دو برابر عرض پنجره پارچه مصرف می شود. بعد از دوخت پرده مرتب کردن چینها و در برخی از مدلها بعد از نصب، چینها به اصطلاح منگنه میشوند تا چینها بهم نخورند و برای مدت طولانی پرده شما مرتب باشد.

پرده

دوخت پرده از مواردی هست که خرید آنلاین آن کمتر می باشد و بیشتر فروشگاه های اینترنتی که فروش پرده دارند، پرده های با متراژ ثابت ارایه می دهند اما دیگر وقتش هست که گامی متفاوت در این راستا برداشته شود تا نیاز شما عزیزان مرتفع شود. برخی پرده ها مانند پرده لوردارپه و پرده زبرا جزء پرده های آماده محسوب می شود و با توجه به متراژ پنجره شما به کارخانه سفارش داده می شود بنابراین در اندازه گیری این پرده ها باید دقت کامل داشته باشید.

برای مشاهده و خرید پرده های آماده اینجا کلیک کنید.

بعد از دوخت پرده مرحله نصب پرده می باشد که می توانید پرده را بر روی ریل ساده یا ریل اتومات نصب کنید. در صورتی که پرده در سالن پذیرایی می باشد بهتر است از کتیبه برای پرده استفاده شود تا پرده جلوه بیشتری به خانه بدهد. در مورد پرده های پانچ از کتیبه استفاده نمیشود و برای دکوراسیونهای کلاسیک پرده پانج مدل بسیار خوبی می باشد.
بعد از نصب پرده، تزیین و مرتب کردن پرده فراموش نشود. برای تزیین پرده می توانید از مدال استفاده نمایید و در صورتی که پرده را از دو طرف جمع میکنید برای ثابت نگه داشتن آنها می توانید از گل میخ و شرابه استفاده می شود که توسط شرابه ها به گل میخ وصل می شود.

برای مشاهد و خرید کتیبه و لوازم جانبی پرده اینجا کلیک کنید

در انتخاب پرده به این موضوع که میخواهید فضای شما بزرگتر یا کوچکتر دیده شود دقت نمایید. از طرحهای متفاوت نیز زیاد استفاده نکنید تا فضای خانه شلوغ و بهم ریخته بنظر نرسد. در طراحی دکوراسیون داخلی اصولاٌ از رنگ زمینه پرده با رنگ زمینه دکوراسیون یا همان تم خانه هماهنگ باشد، البته در برخی مواقع تضاد نیز خوب است البته نباید بصورتی باشد که باعث اذیت و آزار چشم شود. علاوه بر این موارد نوع آستری پرده نیز نقش به سزای دارد. در برخی از اتاقها و مکانهای که نیاز به نور طبیعی زیاد است از آستری های نازک استفاده شود البته برخی از خانه ها که کوچک هستن و برای بزرگ نشان دادن فضای خانه نیز از آستری نازک استفاده میکنند و برای اتاق کودک و... که نیاز یه نور طبیعی کمتری دارد از آستری ضخیم استفاده می شود.

یکی از مواردی که انتخاب پرده را مشکل می کند هزینه بالا پرده می باشد. معمولا پرده ها به دلیل نوع پارچه و واسطه هایی که وجود دارد هزینه بالایی را بر دوش خانواده میگذارند. اما اگر بخواهید هزینه ها را کاهش بدهید باید از جایی خرید کنید که واسطه ها حذف شوند و خدمات ویژه ای برای دوخت داشته باشد. که فروشگاه اینترنتی پرده و پارچه بانوریس آماده ارائه این خدمات به شما هموطنان عزیز می باشد. حتی اگر شما پارچه مورد نظرتان را نیز از جایی دیگر تهیه کرده باشید می توانید از خدمات دوخت آنلاین پرده بانوریس استفاده نمایید.  این امر باعث می شود که هزینه شما بسیار کاهش یابد. تیم بانوریس از ابتدای انتخاب پارچه پرده و مدل پرده تا دوخت و تحویل پرده درب منزلتان شما را همراهی می کند. تیم تخصصی پرده بانوریس مشاوره های لازم را به شما می دهد تا بتوانید نتیجه مطلوب را کسب نمایید.

یادمان باشد یکی دیگر از کاربردهای پرده ایجاد حریم خصوصی و محدود کردن دید افراد خارجی است. با کنار زدن پرده فضای داخل خانه با نور طبیعی روشن می شود و با کشیدن پرده فضای منزل را راحت و خصوصی کرده. نقش مهم دیگر پرده عایق حرارتی در برابر گرما و سرما می باشد، با نصب پرده مناسب می توانید در هدر رفتن انرژی صرفه جویی نمایید.

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه