چگونه پارچه دانتل مناسب انتخاب کنیم ؟

امتیاز دهید

آشنایی با پارچه دانتل

آیا در مورد پارچه دانتل اطلاعاتی دارید؟ اینکه چگونه پارچه ای است برای چه لباس ها و افرادی مناسب می باشد و فرق دانتل با گیپور در چیست؟ امروز بانوریس قصد دارد شما را با پارچه دانتل آشنا کند و تفاوت آن با گیپور را بیان کند.

تفاوت دانتل و گیپور

اکثر افراد پارچه دانتل و گیپور را با هم اشتباه میگیرند و یا تفاوت آنها را نمی دانند پارچه دانتل زمینه ای از تور دارد که طرح هایی بر روی تور کار شده است این طرح ها به صورت برجسته می باشند زمینه توری شکل ساده با طرح ها برجسته باعث جذابیت بیشتر پارچه می شود حال پارچه گیپور که زمینه تور ندارد و فقط طرح ها به صورت جداگانه به هم دوخته می شوند و به دلیل نداشتن تور در زمینه ضخیم تر از دانتل می باشد از نظر قیمت پارچه دانتل گران تر از پارچه گیپور است چون نوع بافت گیپور با دانتل متفاوت است همچنین به دلیل الیاف پنبه موجود در آن می باشد، دانتل هایی که از الیاف ابریشم تولید می شوند بسیار مرغوب و شیک می باشند همچنین قیمت بالایی دارند.

دانتل پوشان

دانتل جزء پارچه هایی است که تمام سنین می توانند از این پارچه استفاده کنند. فقط باید در طرح و رنگش هوشمندانه رفتار کنید تا در گام اول تهیه لباستان موفق باشید. برای افراد با سن پایین بهتر است از دانتل های رنگ روشن و شاد همچنین طرح های ریز استفاده کنید. بانوانی که اندام درشتی دارند بهتر است از رنگ های تیره با طرح های ریز استفاده کنند اگر بالاتنه درشت است از دانتل رنگ تیره در بالاتنه و همچنین اگر پایین تنه چاقی دارند بهتر است دانتل رنگ تیره در پایین تنه استفاده کنند تا لاغر به نظر برسند و بانوان لاغر بهتر است از رنگ های روشن و طرح های درشت استفاده کنند.

لباس دانتل

دانتل به عنوان خرجکار یا لباس اصلی

بعضی از افراد از دانتل به عنوان پارچه اصلی لباس که کل لباس از همین پارچه به همراه آستر می باشد استفاده می کنند البته می توانند در آستین و دامن لباس آستر بکار نبرند و این مدل دوخت کاملا سلیقه ای می باشد. اگر می خواهید از دانتل برای خرجکار استفاده کنید بهتر است از دانتل های همرنگ با لباس خودتان استفاده کنید. البته در برخی موارد استفاده از دانتل با رنگ مکمل از رنگ اصلی پارچه باعث زیبا شدن لباس میشود. در این موارد حتما با یک متخصص در این کار مشورت کنید.

برای مشاهده و خرید پارچه های دانتل اینجا کلیک کنید

دانتل عروس

اگر می خواهید از دانتل برای لباس عروس استفاده کنید، دانتل های کار شده به دلیل ظرافتی و قیمت بالایی که دارند خیلی مناسب هستند. با توجه به خاصیت دانتل که بر روی زمینه تور کار می شود، می توانید در فصلهای مختلف با انتخاب مناسب پارچه زیرین دانتل، یک لباس مجلسی عالی برای خودمان به ارمغان بیاوریم.

طریقه شست و شوی، خشک و اتو کردن لباس دانتل

برای شستن پارچه دانتل ابتدا درظرفی مقداری آبگرم ریخته سپس لباس دانتل خود را درون آن بگذارید تا خیس شود توجه داشته باشید اگر لباس شما بسیار ظریف باشد مقدار کمی پودر لباسشویی  به آن اضافه کنید اما اگر کمی ضخیم است یک قاشق پودر اضافه نمایید سپس به آرامی لباس را بشویید در هنگام شست و شو لباس را نچلانید تا بافت پارچه خراب نشود بعد از آبکشی نوبت به خشک کردن لباس می رسد هیچگاه لباس دانتل را در خشک کن نیندازید چون دانتل پارچه ای حساس است برای خشک همیشه آن را در فضای آزاد قرار دهید و همیشه پشت لباس را رو به نور خورشید قرار دهید تا لباس رنگ پریده نشود برای اتو کردن لباس های دانتل خود اتو را در کمترین درجه قرار دهید و بر روی لباس دانتل خود پارچه سفید تمیزی پهن کنید تا هم از لکه افتادن احتمالی و هم از سوختگی لباس جلوگیری شود همیشه لباس های دانتل را در داخل کاور و محلی کاملا خشک نگهداری کنید.

سپاس که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید...

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه