مواظبت از پوست در پاییز

امتیاز دهید

مواظبت از پوست در پاییز

پاییز این فصل زیبا که همراه با آن میوه های خوش طمع پاییزی به بازار می آیند نه تنها از خوردن آن ها لذت خواهیم برد بلکه از منافعی که برای پوست و مو دارند نیز می توانیم بهره مند شویم برای داشتن پوست زیبا ودرخشان در روزهای پاییزی و خشک سال بهتر است که پوستتان را با مواد مغزی ارگانیک و طبیعی آبرسانی و تغذیه کنید ما در این مقاله چند ماسک به شما معرفی میکنیم.

ماسک طراوت دهنده ی پوست
برای تهیه ی این ماسک شما نیاز به 1/4 سیب، 1 عدد زده تخم مرغ، 3/2 انگور بزرگ، 1 قاشق چای خوری عسل، 2 قاشق چای خوری کدو تنبل پخته یا بخار پز کنید.
سپس مخلوط کنید تا یک خمیر نرم درست کنید. این ماسک بهترین ماسک مرطوب کننده ی پاییزی می باشد.

ماسک لایه بردار و نرم کننده صورت
این ماسک با داشتن آنتی اکسیدان زیاد، باعث از بین رفتن خشکی پوست می شود.
مواد لازم برای این ماسک 1/4 پیمانه جوش شیرین، 1/4 پیمانه stevi9، یک قاشق چایخوری عسل طبیعی، یک قاشق آب سیب 100 درصد طبیعی، نصف قاشق چایخوری آب پرتقال 100 درصد طبیعی و یک قطره روغن زیتون این مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید، سپس به آرامی بر روی صورت و گردن بمالید و پس از گذشت 10 دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک لطیف کننده پوست با انگور
ابتدا انگور سبز بدون دانه را بکوبید تا به شکل پوره درآید. سپس به روی پوست صورت و گردنتان قرار دهید ده دقیقه صبر کنید و سپس بشویید.
این کار پوستتان را لطیف میکند و ظاهری بهتر به آن می بخشد. همچنین می توانید تعدادی انگور را از وسط نصف کنید و آن ها را به پوست صورتتان بمالید تا نتیجه ای مشابه پیدا کنید.
ماسک با رایحه زیتون
ترکیبی از روغن زیتون و چند قطره عسل، پودر زعفران وچند قطره عرق رازیانه باعث شادابی، سلامت و تازه ماندن پوست می شود.
بعد از استفاده از این ماسک ها افراد کم تر دچار ترک و خشکی های حاصل از سرما هوا در فصل پاییز می شوند.
ترکیب اولیه ی ماسک روغن زیتون و کمی سرکه محلی برای از بین بردن لکه های پوست مناسب است.
ماسک عسل وبابونه
مواد لازم برای تهیه ی این ماسک دو قاشق غذا خوری عسل، سه قاشق غذا خوری روغن بادام و نیم فنجان دمکرده بابونه است.
اول عسل را با روغن بادام مخلوط کنید و برای آنکه نرم تر شود و هم زدنش راحت تر باشد.چند دقیقه آن را روی کتری قرار دهید تا با بخار آب جوش حرارت ببیند و نرم شود همزمان با این کار کمی گیاه بابونه را با آب در یک فنجان بریزید.
روی آن درپوش بگذارید تا با حرارت خود دم بکشد. و وقتی دم کشید آن را صاف کنید و تفاله هایش را دور بریزیدو وقتی عسل و روغن روان شد، مخلوط را بر روی حرارت بردارید و با دموش در یک ظرف هم بزنید بعد از سرد شدن آن را روی پوستتان بزارید.

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه