انتخاب بالشت مناسب

امتیاز دهید

ویژگی بالشت خوب

در شبانه روز 7 الی 8 ساعت به خوابیدن اختصاص داده میشود و در حالت کلی 1/3 عمر خود را می خوابیم. بنابراین باید لوازم خواب خوبی داشته باشید. تشک و بالشتی را برای خوابیدن استفاده کنید که مناسب باشد. امروز با بانوریس همراه باشید تا نکاتی که یک بالشت خوب باید داشته باشد را بررسی کنیم.

بیشتر ما عادت داریم از بالشتهای قدیمی خود استفاده کنیم و خوابیدن روی آن بالشتها برای ما لذت بخش است و یا به عبارتی با بالشتی به غیر از آن راحت نیستیم ولی اینکار اصلا توصیه نمیشود و باعث بروز برخی بیمارهای می شود.
بهتر است بدانید در بالشتهای قدیمی یک سوم وزن بالشت را باکتری ها، کرم های ریز مرده، سلولهای مرده پوستی و... تشکیل می دهند. شاید گذاشتن چنین بالشتی زیر سرتان برایتان سخت باشد ولی این یک واقعیت است، جالب است بدانید که کارشناسان خواب بر این اعتقاد هستند که استفاده از بالشت بیش از چند سال باعث بیماریهای پوستی مانند قارچ و... می شود. پس بالشتهای خود را برای چندین سال نگه ندارید. بیشتر مردمان ما پولهای زیادی را برای لوازم خانه و یا مسائل دیگر خرج می کنند ولی زمانی که نوبت به تخت خواب میرسد، خساست می کنند که باعث بروز مشکلات متعددی می شود.

عکس بالشت

انواع بالشت
عمر بالشتها متفاوت است از 12 ماه تا 5 سال می باشد. اگر عمر بالشت شما به پایان رسیده در تعویض آنها درنگ نکنید.

بالشت پر
که از پرهای غاز و اردک پر شده اند. جزء گرانترین بالشتها محسوب می شود. ارزان یا گران بودن بالشتها با طول مدت استفاده آنها ارتباط مستقیم دارد.

بالشت اسفنجی
این بالشتها در ابعاد و اشکال مختلف موجود است، سایز این نوع بالشتها با توجه به مقدار اسفنجی که در بالشت ریخته میشود بستگی دارد. این بالشتها در قیمتهای مختلفی موجود است.

بالشت الیاف مصنوعی
این بالشتها دارای الیاف مصنوعی هستند که جزء بالشتهای ارزان می باشند و عمر زیادی نیز ندارند.

بالشت الیاف بال فایبر
این بالشتها دارای الیافی هستند که با تکنولوژی جدید تهیه می شود که بدلیل الیاف بال فایبر ضد حساسیت می باشد، این بالشت دارای رویه بسیار نرمی است.

بالشت طبی
بالشتهای طبی که از بالشتهای مرغوب هستند قیمتشان نسبت به سایر بالشتها کمی بالاتر می باشد. این بالشتها از یک نوع فوم متراکم تهیه شده که نسبت به گرما و فشار بدن نیز پاسخ میدهد و باعث خواب آرام برای شما می شود.

پیشنهاد بانوریس برای تجربه ی خواب راحت برای کسانی که طالب آرامش در طول خواب هستند، معرفی بالشتهای مخصوص است. برای مشاهده و خرید آسان اینجا کلیک کنید.

اما چطور بدانیم عمر بالشت ما به پایان رسیده، اینکار با یک آزمایش ساده امکان پذیر است. بالشت خود را در یک سطح سفت قرار دهید و بالشت را فشار دهید تا هوای درون آن خالی شود و تا نصف برسد، اگر به حالت اولیه خود برگشت هنوز قابل استفاده است.

بالشت رابطه مستقیم با کیفیت خواب شما دارد. بالشت خوب از گردن و ستون فقرات شما محافظت می کند و خواب راحتی را برای شما به ارمغان می آورد.

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه