نکاتی که باید هنگام خرید کیف به آن توجه کنیم ؟

امتیاز دهید

کیف یکی از تاثیرگذارترین اکسسوری ها در استایل خانم ها و آقایان است بنابراین بهتراست در هنگام خرید به سایز کیف، رنگ، جنس، کیفیت و اینکه به چه منظوری خریداری می شود توجه داشته باشید چون رنگ کیف به راحتی با کفش ست می شود باید دقت داشت یک رنگ باشند. یک کیف را نمیتوان برای جاهای مختلف استفاده کرد هر مکان کیف مخصوص به خود دارد. کیف ها به چند دسته تقسیم می شوند کیف دستی و کیف دوشی. کیف دستی برای محل کار و رسمی تر است به همین دلیل باید از رنگ های تیره و کیف های ساده خریداری کرد البته نوعی کیف دستی موجود هست که به دلیل داشتن زرق و برق های زیاد فقط مناسب مجالس و عروسی ها می باشد و کیف های دوشی که برای خرید، اوقات فراغت و... استفاده می شود.

1.سایزکیف

برای انتخاب سایز مناسب کیف باید به اندام و قدتان توجه داشته باشید خانم هایی با قد و اندام کوچک بهتر است کیف های کوچک خریداری کنند حتی اگر لازم باشد مقدار لوازم زیادی همراه خودتان داشته باشید باز هم سراغ کیف های کوچک دوشی بروید. کیف های مانگو کوچک هم اگر کیف تا پایین تر از لگن قرار نگیرد جزء انتخاب های خوب برای خانم های کوچک جثه هستند کیف مانگو به کیف هایی گفته می شود که بر روی آرنج قرارگرفته می شوند. اگر اندام سیبی شکل دارید یعنی بالاتنه شما بزرگ است از کیف هایی با دسته بلند که بر روی دوش قرار می گیرند استفاده کنید تا کسانی که شما را می بینند حواسشان به سمت کیف شما باشد و به بالاتنه بزرگتان توجه نکنند. آنهایی که اندامی به شکل گلابی دارند دقیقا اندامشان برعکس افرادی با اندام سیبی است یعنی افرادی با اندام گلابی شکل، پایین تنه چاقی دارند بنابراین باید به دنبال کیفی باشند که پایین تنه انها را پنهان کند انتخاب کیف هایی با رنگ شاد و سایز متوسط تا هنگامی که بر روی شانه میگذارید دقیقا زیرآرنج قرار بگیرد مناسب است اگر برابر با باسن شما قرار بگیرد باعث می شود پایین تنه شما بزرگتر دیده شود. خانم هایی با سایز بزرگ هم حتما باید سراغ کیف های بزرگ بروند و کیف های کوچک خرید نکنند. خانم هایی که ورزشکار هستند بهتر است از کیف های بدون زاویه یعنی کیف گرد و شل استفاده کنند.

خرید کیف

2.رنگ و جنس کیف 

رنگ و جنس کیف می تواند در فصل های مختلف متفاوت باشد برای فصل بهار و تابستان انتخاب کیف هایی با رنگ های شاد که تداعی کننده خنکی باشد مناسب است همچنین کیف هایی که در تابستان استفاده می شود نرم می باشد که جنسشان از چرم یا کتان و دوشی هستند و به راحتی می توان با کفش های رنگ شاد ست کرد کیف های زمستان می توانند از جنس چرم، نمد، بافتنی و ... به رنگ های تیره که گرما ایجاد می کنند باشد و نقش و نگارهایی هم می توانند داشته باشند همچنین به دلیل سرما بهتر است از کیف های کوله استفاده شود.

مدل های مختلف کیف 

1.کیف دستی 

کیف های راحتی که اغلب بانوان در طی روز از آن ها استفاده می کنند کیف های نسبتا بزرگی که دسته های کوچکی دارند و با دست حمل خواهند شد البته اکثر کیف های دستی یک بند بزرگ برای استفاده دوشی از آنها دارند که قابل نصب و جدا کردن است همچنین دارای زیپ یا دکمه می باشند و اقلام زیادی از جمله کیف پول، لوازم آرایش و... در آن گذاشته می شود در دوخت آنها بیشتر از کیف های دوشی دقت می شود تا مقاومت لازم برای حمل را داشته باشند.

2. کیف های دوشی 

کیف های بزرگی هستند که دسته های بلندی داشته و زیپ یا دکمه ندارند و به عنوان کیف خرید از آنها استفاده می شود این کیف ها به دلیل جا دار بودنشان مورد استفاده قرار می گیرند البته برای رفتن به استخر و پیک نیک هم قابل استفاده است.

کیف

3. کیف های کتابی

کیف کتابی به کیف هایی گفته می شود که در اندازه های کوچک به شکل مستطیل، دایره، قلبی موجود هستند که می توان در آنها پول، کارت بانکی، تلفن همراه قرار داد این کیف ها هیچ دسته ای ندارند و با کف دست و انگشتان حمل می شود مدل های براق و سنگ کاری شده این کیف ها برای مجالس و عروسی ها استفاده می شود.

4.کیف باگت 

کیف باگت کیفی است که طول زیاد با عمق کم دارد و به شکل مستطیل می باشد نام گذاری این کیف به علت شباهت آن به نان باگت فرانسه است همچنین تفاوت این کیف با کیف کتابی در بندی هست که به کیف باگتی وصل بوده و برای بیرون رفتن با دوستان یکی از کیف های مناسب می باشد.

کوله پشتی

5.کوله پشتی

کوله پشتی یکی از کیف های معروفی می باشد که مدت های زیادی است ورزشکاران و دانش آموزان از آن استفاده می کنند و اندازه های مختلف دارد که می توان آن را هم بر روی هر دو شانه و هم بر روی یک شانه قرار دهید راحتی کوله پشتی در این است که وقتی بر روی هر دو دوش قرار میگیرند دست ها آزاد هستند و به راحتی میتوانید هر چیزی را جا به جا کنید امروزه به عنوان کیف دستی که به صورت فانتزی طراحی شده از آن استفاده میشود چون کوله پشتی کیفی جادار هست بسیار مورد توجه قرار گرفته و به عنوان کیف لپ تاپ هم استفاده می شود.

6.کیف کیسه ای 

کیف کیسه ای هیچ زاویه ای نداشته و گرد می باشد که با یک بند جمع می شود و زیپ و دکمه ندارد همچنین مانند کیف باگتی یک بند دارد و به عنوان استفاده روزمره خارج از محیط کاری می باشد.

7. کیف هلالی

کیف های هلالی شکل بسیار نرم و شل هستند و به دلیل انعطاف پذیریشان به راحتی میتوان آن ها را جا به جا کرد برای گردش و خرید کاربرد دارد بسیار جادار است و برای دوخت آنها از چرم و یا پارچه های نرم استفاده می شود.

8. کیف تک بند

کیف های تک بند کیف های کوچکی هستند که برای آنها زیپ یا رویی تاشو طراحی می شود همچنین یک بند بلند چرم یا زنجیری دارد که بر روی دوش قرار می گیرد برای زمانی که به وسایل زیادی احتیاج ندارید مانند زمان پیاده روی می توانید از این کیف استفاده کنید.

مقاله های مرتبط

بهترین ست کیف و کفش

 

 

 

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

2 دیدگاه
ندا
۹:۲۷ , ۱۳۹۹/۰۴/۱۷

سلام وبسایت خوبی دارید؛ من میخواستم بپرسم به نظرتون برای یه جلسه اداری و رسمی که خیلی مهمه برام ظاهرم چطور باشه داخل جلسه از کیف چرم زنانه دستی مدل سورنا استفاده کنم خوب است سا نه؟؟

banoris
۷:۲۴ , ۱۳۹۹/۰۵/۲۶

سلام وقت بخیر کیف های سورنا میتونه انتخاب خوبی باشه برای جلسه های اداری و رسمی.