چگونه جوان بمانیم

امتیاز دهید

جلوی پیر شدن را نمیتوان گرفت اما راه هایی وجود دارد که بتوانیم جوان تر از سن خودمان به نظر برسیم عوامل زیادی باعث پیر شدن انسان می شود از جمله شیوه زندگی، غذاهایی که مصرف می کنیم و ... اما می توانیم با تغییر در بعضی از عادات جوان تر به نظر رسید بسیاری از خانم ها وقتی به میانسالی می رسند و می بینند آن جوانی و شادابی اولیه را ندارند به سراغ انواع جراحی می روند تا جوان به نظر برسند همه انسان ها به دنبال جوانی بوده و از پیری خوششان نمی آید برای جوان ماندن راه و روش زندگی را تغییر دهیم و کارهایی که در ادامه برایتان شرح داده می شود را انجام دهید تا شاداب و جوان به نظر برسید.

جوان ماندن با ورزش 

ورزش کردن باعث بالا رفتن اعتماد به نفس ،شادابی و جوان ماندن می شود و سرعت پیر شدن را کاهش می دهد. ورزش مانند یک نوشیدنی انرژی زا عمل می کند و باعث نشاط می شود و پوست بدن را سفت می کند که همهی این موارد باعث ظاهر جوان شما می شود با بالا رفتن سن یا به دلیل نشستن نادرست در پشت میز کار در هنگام راه رفتن فرد کمی خمیده به نظر می رسد ولی اگر به طور منظم ورزش کنید بدن به حالت اولیه خود باز می گردد همچنین چون ورزش باعث تغییر در استخوان ها و عضله ها می شود باعث جوانی می شود . ورزش هایی مانند قدم زدن، آهسته دویدن، یوگا و ماساژ صورت برای جوان ماندن بسیار مناسب هستند. تحقیقات نشان داده افراد ی که به طور مرتب ورزش می کنند نسبت به کسانی که به دفعات کم ولی در تایم های زیاد ورزش می کنند جوان تر هستند.

 جوان ماندن با خندیدن و خوش گذرانی

همه انسان ها مشکل دارند اما با ناراحتی و غصه خوردن هیچ مشکلی حل نمی شود بنابراین با دوستان و آشنایان خود در ارتباط باشید و با آنها به گردش و تفریح به پردازید اینگونه هم روحیه خود را جوان و شاداب نگه می دارید و هم به راحت تر از عهده مشکلات بر می آیید همیشه به مشکلاتی که در زندگیتان بوجود می آید لبخند بزنید و مثبت باشید خندیدن به مشکلات و سخت نگرفتن به آنها باعث جوان ماندن شما می شود زمانی که به مدت طولانی یکجا بمانید و به مشکلات فکر کنید استرس هایی که به شما وارد می شود باعث پیرشدن شما می شود اما اگر با افرادی که به شما علاقه دارند همراه باشید به شما انگیزه و امید داده و باعث بهتر شدنه حال شما می شوند به همین دلیل از افسردگی به دور خواهید بود و چهره شما جوان می ماند. تا جایی که می توانید در کنار دوستان خود خوش باشید و بخندید خنده باعث کاهش استرس شما می شود و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند البته با تماشا کردن فیلم های خوب هم می توانید شاد باشید.

خندیدن

جوان ماندن با خوردنی ها

تا جایی که می توانید از سبزیجات استفاده کنید مصرف میوه و سبزیجات یکی از راه های تاثیر گذار بر جوانی و پیشگیری از پیری می باشد عواملی مانند آلودگی هوا، استرس، خستگی و بی خوابی باعث پیری می شوند که با خوردن میوه ها و سبزیجاتی به رنگهای زرد و قرمز باعث جوان ماندن و زیبای پوست شما می شود چون این میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول می باشند در فصل زمستان از مرکبات و در فصل تابستان از میوه های آبداری مانند هندوانه و طالبی استفاده کنید. توت فرنگی سرشار از ویتامین c میباشد و دارای کلاژن است که این ماده به جوان ماندن شما کمک می کند. برای مرطوب نگه داشتن پوست از میوه هایی مانند انگور و سیب استفاده کنید این میوه ها گردش خون را در زیر پوست افزایش میدهند و منجر به سلول سازی پوست می شود. استفاده از سبزیجات برگ دار مانند کاهو، اسفناج، کلم و... یکی دیگر از راه های جوان ماندن است حتما در کنار غذای خود از سبزیجات هم استفاده کنید البته اسفاده از لیموترش هم در کنار غذای خود داشته باشید لیمو ترش دارای ویتامین c است که نقش بسزایی در ازبین بردن چین و چروک پوست می شود. اگر در کنار جوان ماندن به دنبال تناسب اندام و لاغر شدن هستید خوردن میوه و سبزیجات کمک زیادی به شما می کند خوردن گوشت را در وعده های غذایی خود کم کرده و به جای آن از غذاهای گیاهی استفاده کنید . هویچ و گوجه فرنگی مقدار زیادی بتاکاروتن دارند. بتاکاروتن بعد از هضم در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. بتاکاروتن یک ماده ضد پیری خوب می باشد ویتامین A باعث رشد سلول‌های پوست می شود و کلاژن تولید میکند کلاژن ساختار پروتئینی دارد که باعث می شود ظاهری جوان داشته باشید.به گفته دانشمندان سیب زمینی شیرین هم باعث جوان ماندن می شود به همین دلیل میتوانید در رژیم غذایی خود سیب زمینی شیرین هم قرار دهید سیب زمینی باعث طول عمر انسان نیز می شود.

خوردنی

خوردن آجیل هم نقش زیادی در جوان ماندن شما دارد خوردن مغزهایی مانند گردو، بادام زمینی روند پیری را کاهش می دهد و پروتئین زیادی دارند خوردن چند عدد مغز نیم ساعت قبل از غذا اشتهای شما را تنظیم می کند و مانع از پرخوری می شود و خوردن آجیل یکی از راه های موثر برای داشتن سلامتی و شادابی است که جوانی را هم به ارمغان دارد.
خوردن شکلات و شیرینی جات جزء پر طرفدار ترین ها در سراسر جهان می باشند و دانشمندان در یافته اند که خوردن شکلات های تلخ 70 درصد باعث طول عمر و جوانی می شوند. بهتر است قند و شکر را از برنامه غذایی حذف کنیم چون استفاده روزانه از شکر و قند به مرور به پوست آسیب میزند و باعث چین و چروک پوست می شود
ماهی بخورید ماهی های چربی مانند ماهی سالمون بهتر است هفته ای دو بار مصرف شود چون باعث ازبین رفتن چین و چروک و شادابی پوست می شود همچنین یکی از مواداولیه کرم های مناسب برای پوست دست هم چرب همین ماهی ها می باشد 

جوان ماندن با مراقبت از پوست

از قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید پرهیز کنید و برای بیرون رفتن از خانه حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید تا مانع از ایجاد چین و چروک بر روی پوست شود از شست و شوی بیش از اندازه پوست خود داری کنید در فصل زمستان و بعد از حمام کردن حتما از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. سیگار نکشید و در معرض دود سیگار قرار نگیرید سیگار کشیدن به پوست آسیب زده و باعث ایجاد پین و گروک و پیری زودرس می شود.برای داشتن پوستی سالم حتما خواب کافی داشته باشید کم خوابیدن باعث پف در زیر چشم ها می شود نداشتن خواب مناسب در چند روز باعث صدمه به پوست شما می شود وقتی به اندازه می خوابید باعث می شوید سلول های پوستتان که بر اثر استرس و اشعه ماورابنفش آسیب دیده اند زمان کافی برای بازسازی داشته باشند. علاوه بر این مدل خوابیدن هم بر روی پوست اثر می گذارد اگر تمام شب را بر روی صورت بخوابید فشار زیادی به پوست شما می آید و اکسیژن به پوست شما نمی رسد. هم خانم ها و هم آقایان به دلیل وجود موهای زائد باید صورت خود را اصلاح کنند اما باید توجه داشته باشید که این اصلاح با مراقبت و دستگاههای درست انجام شود سعی کنید بعد از دوش آب گرم اصلاح کنید که پوست نرم تر است و موها به راحتی جدا می شوند هیچگاه بعد از اصلاح از لوسیون های حاوی الکل استفاده نکنید چون باعث آسیب رساندن به پوست شما می شود. از لایه برداری بیش از اندازه خود داری کنید لایه برداری باعث پاکسازی پوست می شود اما انجام بیش از اندازه آن باعث آسیب به پوست می شود. تحقیقات داشمندان نشان داده است که سن بانوان را میتوان از روی پوست دست آنها متوجه شد به همین دلیل همیشه از کرم های مخصوص دست استفاده کنید تا پوست دست هایتان هم جوان بماند همچنین محلول نمک دریایی و آب لیمو هم باعث روشن تر شدن پوست می شود. برای آگاهی از مطالبی بیشتر در مورد مراقبت از پوست اینجا کلیک کنید.

جوان ماندن با نوشیدنی ها

 نوشیدن آب رطوبت پوست را حفظ و باعث افزایش انعطاف پذیری  شده و علائم چین و چروک و پیری زود رس را کاهش می دهد نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در طی روز توصیه می شود چون باعث پیشگیری از افتادن خط خنده ، خط پیشانی و ... می شود اگر کسی بتواند روزی 8 لیوان آب را بنوشید از بیماری های پوستی و اگزما نیز در امان می ماند اگر بتوانید روزی 2 دقیقه در زیر دوش آب خنک بمانید بسیاری از استرس هایی که در طول روز به شما وارد می شود و باعث آسیب به پوست شما می شود را کم می کند نوشیدن آب کافی از خشکی پوست جلوگیری کرده و باعث جوان ماندن شما می شود.

روزی چند بار چای سبز بنوشید. چای سبز دارای آنتی اکسیدان های زیادی می باشد که موجب شادابی و جوانی شما میشود طبق تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده اند کسانی که چای سبز می نوشند دیرتر از سایر افراد پیر می شوند چای سبز مرطوب کننده ای بسیار عالی می باشد که باعث درخشنده بودن پوست می شود.ماسک هایی با چای سبز نیز موجود می باشد که باعث جوانسازی پوست می شود یکی از این ماسک ها با ترکیب چای سبز،لیمو و عسل می باشد به این صورت که 2 قاشق چای سبز را به همراه دو قاشق چایخوری عسل و مقداری لیموترش مخلوط کرده و به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی صورت گذاشته و بعد از آن با آب ولرم بشویید. می توانید این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید.

چای سبز 

 

 جوان ماندن با مراقبت از مو

بسیاری از ما فکر میکنیم اگر موهایمان بلند باشد ما را جوان نشان می دهد اما باید در نظر داشته باشیم که موهای سالم باعث ظاهر شاداب ما می شود بنابراین گاهی اوقات موهایتان را به مدل های مختلف کوتاه کنید  در نظر داشته باشید که هر روز موهای خود را نشویید شست وشوی هر روزه مو باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می شود اگر موهای خود را رنگ می کنید در نظر داشته باشید که موهای رنگ شده را با شامپو مخصوص و هر چند روز بشویید. سلامتی مو با شست و شوی آن رابطه مستقیم دارد بنابراین در نظر داشته باشید که از شامپوهای مناسب برای موی خودتان استفاده کنید موهایتان را با آب داغ نشویید شستن مو با آب داغ باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو شده و باعث گره خوردن و شکنندگی شود.بهتر است برای خشک کردن موهایتان درجه حرارت سشوار را کم کنید تا موهایتان آسیب نبیند همچنین در نظر داشته باشید به مدت حداقل 15 دقیقه موهایتان را در حوله بپیچید تا خیسی آن گرفته شود.برای مطالعه مقاله چهار کلید طلایی برای جوان ماندن و جلوگیری از پیری اینجا کلیک کنید.

 جوان ماندن با پوشیدن لباس

اگر قصد دارید با لباس هایی که میپوشید جوان دیده شوید همیشه سعی کنید لباس هایتان را براساس درجه رنگ پوستتان انتخاب کنید اگر پوستتان روشن است بهتره از لباس هایی با رنگ تیره استفاده کنید چون لباس های روشن پوست شما را رنگ پریده میکند و رنگ های تیره باعث تاکید بر پوست روشن شما می شود که اصل خوبی برای جوان دیده شدن شما می باشد.
اگر پوستی برنزه دارید از لباس هایی به رنگ روشن استفاده کنید و از پوشیدن لباس هایی به رنگ تیره خودداری کنید چون شما را پیرتر نشان می دهد بنابراین بهترین انتخاب برای شما لباس های رنگ روشن است.
اگر پوستتان گندمی می باشد بهتر است لباس روشن تر انتخاب کنید تا پوست شما را هم روشنتر نشان دهد.

 

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه