چگونه موهای بلند و پر پشتی داشته باشی؟!

امتیاز دهید

چگونه موهای پرپشت وضخیم داشته باشیم؟

بهتره با موهای خود روراست باشیم خیل از خانم ها تا حالا پول وزمان زیادی رو صرف کردن تا موهاشون براق وپرپشت باشه وتقریبا همیشه هم دست به دامن هیراستایلیست وسالن های گران قیمت دست وچنجه نرم می کردن وانواع مواد شیمایی و گرما وغیره میشیم. درحالی که با رعایت چند نکته ی ساده اما به شدت کاربردی می توانیم تا میزان خیلی زیادی  ازکم پشتی موها رو بدون هزینه زیاد ترمیم کنیم

موها رابه طریق صحیح بشوریم؟

یکی ازرایج ترین اشتباهاتی که اکثر موقع شتسشو موها شامپو ونرم کننده رو همه جای از ریشه تا نوک موها میزنن درواقع شامپو فقط برای ریشه مو هستش ونرم کننده ای برای سااقه ونوک مو چون چربی طبیعی که از کف ایجاد میشه نیاز به تمیز شدن باشامپو داره واگر نرم کننده به ریشه مو برخورد  کند باعث به وجود امدن حالت چرو خوابیده میشود.

6مرحله اساسی شستن موی سر:

مرحله اول:

اول از همه باید سعی کنید که هر بارپیش از دوش گرفتن وشستن موها آن هارا کاملا شانه بزنید این کار برای جلوگیری ازپیچ خوردن وایجاد گره در مو های سر بسیار ضروری است. ضمن این که باعث می شود  مو ها بعد از خشک شدن راحت ترشانه بشود.

مرحله دوم:

موها را با اب خیس کنید وبعد مقداری شامپوی مناسب با جنس موهایتان در کف دستتان بریزید وشروع به ماساژ دادن ان بر روی سرو ایجاد کف مناسب تا بتوانید ان را در طول ساقه های مو حرکت دهید وهمه جای انرا بشویید ماساژ را با سر انگشتانتان وبدون وارد اوردن فشاری انجام دهید فقط سعی کنید به ارامی  بشویید واز چنگ زدن جدا خوداری کنید.

مرحله سوم:

موها را با اب سرد اب کشی کنید وسعی کنید اینکارا فقط ازبالا به سمت پایین موها انجام بدید واز چنگ زدن هنگام ابکشی جدا خودداری نماید.

مرحله چهارم:

حالا نوبت استفاده از نرم کننده مو است بهتر است نرم کننده را فقط به ساقه مو بزنید و5 دقیقه صبرکنید وبعدا آن را اب کشی کنید این کار باعث می شود کوتیکول موها قوی شود و از خشک شدن مو جلو گیری می کند.

مرحله پنجم:

بعداز شستشو موها رابین  یک حوله نخی پیچیده موها را بین حوله نخی وبین دوکف دست کمی فشار وارد کنید تا ابگیری شود

مرحله ششم:

بعد از این که موه هارا با حوله ابگیری کردید اجازه دهید  درهوای ازاد خشک شوند از خشک کردن مو با سشوار به طور کلی بپرهیزید زیرا باعث  ازبین رفتن رطوبت طبیعی موها می شود وخشکی شکنندگی ایجاد می کنند.

توصیه های برای داشتن موهای سالم:

تغذیه مناسب داشته باشید  همواره سعی کنید انواع غذا  و میوه وسبزیجات سرشار از ویتامین و پروتین و روی وسلنیوم وامگا3 آهن وفولاد داشته باشد.

ماساژ دادن مو با روغن های طبیعی فراموش نشود.

موه هارا خیلی محکم نبندید وسعی کنید کمتر ازکش وکلیپس استفاده کنید وبیشتر آن هارا باز بگذارید.

اگر موهایتان اسیب دیده شده اند از شامپوی دارای کراتین آبرسان و روغن های طبیعی استفاده کنید.

انتخاب شامپو وشستن سر:

1- شامپو برای موهای مواج وفر:

افرادی که موی فر دارند به دودسته تقسیم می شوند یک گروه که از فر بودن راضی هستند وگروه دیگر افرادی هستند که سعی درجنگیدن با تقدیر خود دارند  موهای فر همیشه خشک تر هستند زیرا کوتیول از قسمت  بیرونی فر ها حرکت می کند و به رطوبت اجازه ی فرار وازبین رفتن می دهد. اولین کاری که برای موهای فر باید انجام داد این است کمتر شامپوبزنید.

این بدان معناست که روغن  نمی تواند از ریشه به سمت نوک مو حرکت کند بنا براین به صورت طبیعی نمی تواند مو را روان کند بنا براین از شامپو های استفاده کنید که 80 درصد نرم کننده و 20 درصد مابقی پاک کننده باشد.

2-شامپو برای مو های وز وزی:

برای مبارزه  با وز وزی از شامپو های استفاده کنید که از ترکیباتمورفور_کراتینی داشته باشد که موهارا بهتر وراحت تر صاف کند.

3_شامپو برای موه های خشک:

وقتی قرار است کاری  برای موهایمان انجام دهیم. خشک شدن مو یکی ازبزرگترین نگرانی ها ومعضلات مو است. برای درک کردن مو های خشک موهارا شانه بزنید  واگر شانه بین  موها به خاطر سفتی انها گیر کرد پس موی شما نیاز به رطوبت داردهمه یبرند های شامپو مرطوب کننده  نیز دارند ترجیها از شامپوی استفاده کنید که روغن کاملیا داشته باشد  و به موها ابرسانی  کند  وهمچنین از شامپوهای که حاوی سیلیکون وسولفات است نیز استفاده نکنید.

4_شامپو برای موه های حساس:

موه های حساس یعنی موه های  اسیب دیده وشکسته  اگر شانه رابین موهایتان کشیدید وگیر نکرد اماکنده شد پس موه های حساسی دارید رنگ کردن دکلره کردن پیش از حدموها سبب بروز اسیب  این پدیده می شود درهنگام شستن باید با دقت  وتوحه زیادی ان هارا بشویید.

5_شامپو برای موهای رنگ شده:

با تمام مشکلاتی که وجود سولفات در شامپو ها دارد  همه به دنبال شامپو های بدون سولفات هستند البته سولفات دشمن تمامی مو ها نیست سولفات ها موهارا تمیز می کنندو به شامپو اجازه میدهد البته  از طرفی رنگ مو را هم ازبین می برد حتما از شام پو های مخصوص مو های رنگ شده  استفاده کنید که ازرنگ ها  دلنشین روی سرتان محافظت کرده  ونرم کنندگی خاص خودش راداشته و به موهایتان بدهد.

نکاتی در مورد خرید شامپو:

معمولا شامپو ها به سه دسته تقسیم می شود:1-معمولی 2-درمانی 3-ترکیبی تقسیم می شود

تمامی شامپو ها دارای  یک فرمول ثابت هستند.که بر اساس نوع مو به انها ترکبیات خصی اضافه می شود که مو هایی باجنس خشک را نرم وموهایی با جنس چرب  را معمولی می کنند در این  دسته بندی  می توان از نرم کننده ها وشامپوهای گیاهی نیز نام بر زیرا  استفاده از ان ها بسیار رایج است و به دسته های زیر تقسیم می شود:

شامپو های معمولی:

این شامپو ضمن شستشو وتمیزی وازبین بردن چربی ها باعث نرمی ولطافت  وبراق شدن  موها می شود که برای شستشو هر موی استفاده  روزانه مناسب  هستند.

پوست سر محیطی است که از تجمع بسیاری از غددچربی تشکیل شده است به همین دلیل شستشوی پوست موی سر بسیار مهم است علاه بر این قارچ ها های هم به طور معمول در سطح پوست سر هستند که در بعضی موارد  می توان باعث ایجاد التهاب  یا همان شوره سر شود این قارچ ها در پوست های  بسیار چرب حالت اگزمایی به وجود می اورند که باعث ناراحتی پوستی می شود.

شامپوی درمانی:

شامپو های درمانی  برای ازبین بردن قارچ های سر و کاهش  شوره ای سر استفاده می شود این شامپو ها با تجویز پزشک تا زمان بهبودی و شرایط مو قابل استفاده است ودر طول مدت زمان استفاده از این نوع شامپو ها برای جلوگیری ازمقاومت قارچ ها  شامپوی مورد استفاده خود راچند ماهی یکبار تعویض کنید.

شامپو های ترکیبی:در شامپو های ترکیبی علاوه بر سوزفکتان ها ترکیباتی برای کنترل پی هاچ اضافه می شود که به شامپوهای اصطلاح2در1یا2در3 نامیده می شود شامپو های حاوی مواد حجم دهنده  ویتامینه نرم کننده جز  این دسته از شامپو ها هستند.

شامپو های نرم کننده:

این دساه از شامپو ها قابلیت پاک کنندگی بالایی ندارند تا حدی باعث کدر شدن رنگ مو می شوند استفاده روزانه نرم کننده ها توصیه  نمی شود زیرا نرم کننده ها سطح کننده به سطح مو  می چسبد وباید به ساختمان مو فرصت داد که مواد این شامپو جذب کند .

اب با دمای ولرم بهترین  اب برای شستشو است وتعداد دفعات شستن موها بستگی به چربی محل مو زندگی افراد دارد.

شامپوهای گیاهی:

عصاره های گیاهی بهتر است خالص و به تنهایی استفاده نشود  در مورد کتیراکه یک نرم کننده. طبیعی است استفاده پیش از حد ان توصیه نمی شود عصاره های گیاهی هنگامی که فرموله می شوند به صورت شامپو در می اید.

شانه کردن حرفه ای موی سر (پوُش دادن درست)

شاید فکرکنین که پوُش دادن موهاترند دهه80میلادی هستش ولی واقعا به افزایش حجم

موهاتون کمک میکنه ویکی ازساده ترین راه های برای پرپشت وضیخیم نشون دادن موها هستش:
1- اول از همه باید مطمن بشیم که شانه ی موی مناسب برای پوش دادن موهارا داشته باشد شانه ای باریک با موی گراز وحشی وانتهای باریک.

2-موهارا به دسته های کوچک تقسیم کنید وابتدا هم از تاج شروع کنید.

3- بعد شانه را داخل  دسته مو ببرین وبه پایین شانه کنید تا گره نداشته باشد.

4- بعد شروع کنین مورا به سمت پوست سر با حرکت ملایم یکنواخت هُل دهید.

5- وقتی انجام دادینمی توانین اسپری بزنین روی مو که به همان حالت دلخواه بماند وبعد با دستتون روش را ارام صاف کنید تا همچناان مرتب وصاف بماند یک نواخت بماند.

انواع برس برای موهای مختلف:

چه موهاتون اکستشن باشد چه کلاه گیس این مدل براش با سر های گرد می تواند براش بهترین گزینه باشد ومو هارا داخل خودش گیر نمیندازه واز گره خوردنش جلوگیری میکنند.

برس برای موهای وز وزی:

سوزن های بلند این مدل برس به این معناست که می توانند موهای وز وزی رابه خوبی شانه کنند وبا استفاده از سشوار می توانیم حالت بهتری به موهامون بدهیم

برس برای مو های لخت وبی حالت:

این برس  کوچیک باسرهای حجیم بهترین انتخاب برای حجم دادن به ریشه های موها هستش وبعدش هم می توانن خیلی راحت مو هارا باهاش صاف کرد.

برس برای موهای ضخیم وکلفت:

این مدل برس مو حرفه ای بامدل خاص سوزنی هایی روشی دارن می تواند موهای ضخیم را به گونه ای که بدون اینکه گره بخوره یا برس بشکند به خوبی شانه کند.

برس برای موهای معمولی:

این مذل برس برای موهای معمولی مناسبه و به راحتی روی مو ها میلغزه وصافشون میکنه.

استفاده از سشواربادخشک وملایم :

اگر دیرتون شده است  وهرچه سریع تر میخواهید موهارا حجم دهید موهارا تا وقتی  که حدود 85درصد خشک بشن باسشوار خشک کنین بعد یک مدل گوجه ای بالا سر ببندین_طوری که پیشانی نزدیک باشد_15 دقیقه صبر کنید ودر حینش ارایش صورت را انجام بدید که زمان را ازدست ندهید بعد که بازش کنین خیلی پرتر وحجیم تر به نظر میرسد حتی می توانید مدت بیشتری بالا سرتان بسته نگه دارید تا حجیم تر شود.

موهاتان را به صورت  خورد(لایه ای)بزنین:

این سری رفتید ارایشگاه موهاتون کونپتاه کنیین یا مرتب کنید از ارایشگر موهاتون بخوایید که موهاتون را خرد یا لایه ای بزند اگر موهاتون را یک دست کوتاه کنید کم پوُشتی  یا نازک دیده می شود . ولی لایه ای خیلی زیاد وملایم به موها شکل وستایلی متحرک وحجیم میدهد.

پیتاژ چیست:

کوتاه کردن مو چه برای اقایان چه برای خانم ها  معمولا به وسیله های مختلفی  مثل قیچی  تیغ ماشین ریش تراشی و..... انجام می شود هرکدام از این وسایل روی بافت های مخصوصی  روی مو ایجاد می کند واستفاده از این وسیله ها با توجه به جنس مو ها ومدل  مو موردنظر مهارت ارایشگرمو مورد نظرو.... بستگی دارد ودر کنارش  روش های مختلف کوتاهی مو روشی وجود دارد که در این روش از قیچی یا شانه  های تیغ داربرای کوتاه کردن مو استفاده می شود  به این روش پیتاژ کردن مو کفته می شود.

ریشه موی نازک را بپوشونید:

ریشه مو به سرعت نشان میدن  که ایا موهاتون کم پشت ونازکه یا پرپوشت و ضخیم اما نگران نباشین راه های  زیادی برای پوشاندنشون وجود دارد می توانید شامپو خشک اسپری  کنین یا از یا ازسایه چشم ویا رنگ موهای مخفی  کننده ایپودری روی ریشه مو استفاده کنید.

دلایل ریزش مو:

1-استرس های جسمانی 2-مصرف بیش از حد ویتامین آ 3-کمبود پروتبن 4-ارث 5-استرس های  روانی وحسی6-کم خونی 7-کم کتری تیروید 8-کاهش وزن شدید 9-شیمی درمانی10- سندرم تخمدان پلی کیستیک11- پیش از حد استایل دادن به مو ها 12- تریکوتیلومانیا(اختلال کند ومکرر مو 13- افزایش سن 14- استفاده از استروید های انابولیک 15- ریزش مو مربوط به بیمار های خود ایمنی 16-کمبود ویتامین ب 17_هورمون های زنانه 18 – استفاده از قرص عای هورمونی  برای جلوگیری از حاملگی 19- تغییرات شدید هورمونی در بانوان مانند سندروم پیش از قاعدگی20- طاسی مردانه.

 نکات ریش گذاشتن و پرپوُشتی ریش وسبیل:

چگون ریش وسبیل  زیاد داشته باشیم؟

سوالی که اکثر اقایان  از خود می پرسند  برای داشتن ریش سبیل زیبا و جذاب باید ژیلت و مو زن  خود را کنار بگذارید و صبر کنید. این چیزی است که اقایان به ان نیاز دارند البته بستگی به ژنتیک افراد هم دارد و رسیدگی شخص به ریش و سبیل خود بهترین روش برای رشد ریش وسبیل استفاده از روغن عصاره مورچه است. هر روز به مدت 30 دقیقه ریش وسبیل خود را با روغن عصاره مورچه ماساژ دهید تا ریش سبیل پر پوُشتی داشته باشید.

 

 

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه