بهترین و شیک‌ترین استایل ها با پارچه‌های ابر و بادی

امتیاز دهید

فصل تابستان دارای سبک و استایل به‌خصوص و منحصربه‌فردی است. همه به‌دنبال لباس‌هایی با پارچه‌های خنک، نرم و نازک هستند. در این فصل پارچه‌هایی همچون نخی و حریر طرفداران بسیاری دارند، اما یکی از پارچه‌های پرکاربرد دیگر پارچه‌ ابروبادی است. این پارچه‌ به ماربل مشهور بوده و برای لباس‌های زنانه به‌خصوص در فصل گرم سال مناسب و کاربردی است. بدون شک تمام بانوان چند مدل مختلف لباس با پارچه طرح ابر و بادی در کمد لباس خود موجود دارند. چرا که می‌توانند در موقعیت‌های مختلف، استایل شیک برای خود ایجاد کرده و استایلشان را در بهترین حالت حفظ کنند. پارچه طرح ابر و بادی از ترکیب چند رنگ بافته شده است. در بیشتر موارد رنگ‌های به‌کار رفته باهم متضاد هستند. پارچه‌های ابروبادی دارای رنگ‌بندی متنوعی هستند که می‌توانید متناسب با سلیقه خود بهترین رنگ را انتخاب کرده و لباس موردعلاقتان را بدوزید.

پارچه های ابر و بادی

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

1.پارچه ابروبادی چیست؟

2.انواع پارچه ابروبادی.

3.اصول نگهداری پارچه ابروبادی.

4.شیک ترین استایل ها را با پارچه‌های ابروبادی داشته باشید.

پارچه ابروبادی چیست؟

مواد پارچه‌های ابر و بادی نخی و دارای آبرفت با ویژگی ضدحساسیت هستند. این مواد می‌توانند جز انتخاب‌های خوب برای لباس‌ها باشند. پارچه ابروبادی ریزش و ایست بسیار خوبی دارد و لباس‌هایی که با این پارچه دوخته می‌شوند از تناسب بالایی برخوردار هستند. این پارچه‌ها معمولاً خنک و سبک هستند و بافت بسیار نرمی دارند و هنگام شست‌وشو به‌راحتی خشک می‌شوند. همچنین قیمت‌های بسیار اقتصادی بوده و می‌توانند انتخاب عالی برای مانتوهای خنک تابستانی، انواع شومیز و بلوز باشند. درنتیجه می‌توانید با این پارچه‌ها سبک‌های زیبا و خاصی را که دوست دارید انتخاب کرده و در مهمانی‌ها بدرخشید.

انواع پارچه ابر و بادی

برنوتی

پارچه برنوتی پر از نخ اما با ضخامتی کم است و حالتی نازک، خنک و نرم مانند دارد. این نوع پارچه ابروبادی حالتی پف کرده و چروک دارد که در دوخت لباس‌های تابستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارچه یک پارچه کشی مانند است، اما بسیار کم کشیده می‌شود و بیش از حد آبرفت دارد. البته به‌دلیل تمام نخ بودن پارچه برنوتی ممکن است بعد از شست‌وشو کمی آبرفت نیز داشته باشد. بنابراین برای دوام بیشتر، آن را با آب دمای 40 درجه شسته و اتو غیرمستقیم انجام دهید تا آهن روی پارچه نیفتد.

آلما

پارچه آلما هم در دسته انواع پارچه طرح ابر و بادی قرار دارد که به‌راحتی چروک نمی‌شود و ساینده نیست. این پارچه کشسانی خاصی ندارد و به‌دلیل ریزش و حالت لخت آن برای دوخت شومیز، مانتو و دامن بسیار مناسب است.

شیمر

پارچه شیمر پارچه‌ای خشک و بافته شده است که جنسی بسیار سبک و خنک داشته و آبرفت نیز ندارد. این نوع پارچه ابر و بادی بافت شاین و براقی دارد که زیبایی خاصی را به آن می‌دهد. پارچه شیمر به دلیل براقیت و زیبایی خاصش معمولاً در دوخت مانتوهای رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارچه‌ها را بهتر است با استفاده از ماشین لباسشویی با سرعت بسیار کم و در دمای 30 درجه بشویید.

اسکودا و کیوی

پارچه اسکودا و کیوی از هر نظر بسیار شبیه به‌هم هستند و تنها تفاوت آن‌ها در آبرفتشان است. پارچه اسکودا آبرفت و اتو رفت ندارد، اما پارچه کیوی در مقابل قرار داشته و آبرفت و اتو رفت دارد. رنگ هر دو نوع از این پارچه‌ها ثابت هستند و با گذشت زمان کمرنگ نمی‌شوند و هرگز بدن‌نما نیستند. این نوع از پارچه‌های ابر و بادی سبک و نخی، صاف و کمی براق و مناسب تابستان هستند. لباس‌های دوخته شده با پارچه‌های اسکودا و کیوی به‌دلیل تناسب مناسب، از پوشش عالی و راحتی برخوردار هستند.

پارچه‌های ابر  بادی

اصول نگهداری پارچه ابر و بادی

شست‌وشو

برای آسیب ندیدن بافت پارچه ابر و بادی بهتر است که آن را با آب سرد بشویید. اگر پارچه جز آن دسته‌ای است که آبرفت ندارد، برای شست‌وشو می‌توانید از ماشین لباس‌شویی استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که دمای شستن آن را بر روی 30 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

خشک کردن

به هیچ ‌وجه برای خشک کردن این پارچه‌ها از وسایل گرمایشی همچون بخاری، شوفاژ و ... استفاده نکنید. بهتر است برای خشک کردن پارچه‌های ابر و بادی، آن‌ها را زیر نور خورشید پهن کنید تا خشک شوند.

اتوکشی

برای اتوکشی این پارچه‌ها استری بر روی پارچه بگذارید و سپس اتوکشی کنید تا رد اتو بر روی پارچه نیوفتد. 

شیک‌ترین استایل‌ها را با پارچه‌های ابرو بادی داشته باشید

شومیزها

شومیزهای ابر و بادی بسیار سبک و نازک هستند و به همین دلیل کاربرد بسیاری در فصل تابستان دارند. این شومیزها بیشتر در رنگ‌های نزدیک به هم طراحی شده و به دلیل بافت خاص و سایه روشن پرطرفدار هستند. تنخور شومیزهای ابروبادی بسیار زیبا بوده و ایستایی خوبی بر روی اندام بانوان دارد و استایل را شیک‌تر می‌کنند. این شومیزها معمولا طرح‌دار بوده و سادگی معمول شومیز‌های ساده را ندارند و در رنگ‌های شاد و طرح‌های شیک موجود هستند. این سبک از شومیزها را می‌توانید با انواع مدل شلوار یا دامن مناسب با رنگ‌های تیره یا لی ست کنید. با ست کردن صحیح شومیزهای ابرو بادی با لباس‌های دیگر می‌توانید استایل کامل، شیک و چشم‌گیری داشته باشید.

تونیک ابر و بادی

مانتوهای شیک با پارچه‌های ابر و بادی

از مانتوهای شیک و خاص که می‌توانید در فصل گرما بپوشید انتخاب انواع مانتو با پارچه ابر و بادی است. انواع مدل مانتو ابروبادی با تنوع بالایی ازنظر طرح و مدل وجود دارند که می‌توانید مناسب استایلتان آن‌ها را انتخاب کنید. این مانتوهای زیبا و خاص شامل انواع مدل ازجمله رسمی، فانتزی، مجلسی و اسپرتی دربین بانوان شیک‌پوش هستند. مانتوها با پارچه‌های ابروبادی مناسب فصل بهار و تابستان بوده و برای سلیقه‌های مختلف بسیار مناسب هستند. این پارچه‌ها به‌دلیل ایست و تنخور عالی بسیار مناسب مانتوهای جلوباز، جلوبسته، مانتو بلند، کوتاه، ترکیبی و ... است. شما می‌توانید مانتو ابر و بادی خود را با انواع شلواها و کفش‌ها به‌راحتی ست کرده و شیک باشید.

مانتوهای ابر و بادی

سرهمی‌ها

سرهمی‌ها معمولاً به دلیل گشاد بودنشان در فصول گرم سال دربین بانوان بسیار پرکاربرد و محبوب هستند. حال اگر این سرهمی‌ها با پارچه‌ ابر و بادی دوخته شوند، بیشتر مورد استفاده بانوان قرار خواهند گرفت. چراکه ریزشی هستند و این موضوع برای بانوانی که می‌خواهند سرهمی گشاد و راحت بدوزند پیشنهادی بسیار عالی است. سبکی و رد شدن هوا و چروک‌پذیر نبودن این نوع از پارچه‌ها از دلایل محبوبیت آن‌ها برای بانوان خاص پوش است. درنتیجه می‌توانید با استفاده از سرهمی‌های ابر و بادی در گرمای تابستان احساس خنکی و سبکی بیشتری بکنید. شما می‌توانید سرهمی ابر و بادی خود را با یک کت جین کوتاه بر روی آن و صندل یا کتانی ست کنید.

سرهمی های ابر و بادی

ماکسی‌ها

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین لباس‌ها دربین بانوان شیک‌پوش لباس‌های ماکسی هستند که در فصول گرما نیز بیشتر کاربرد دارند. جنس لباس‌های ماکسی تابستانی بیشتر از پارچه‌های ظریف به‌خصوص ابروبادی است تا احساس راحتی و خنکی ایجاد کند. ماکسی‌های ابر و بادی در طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی موجود هستند که بیشتر برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها کاربرد دارند. توجه داشته باشید که هنگام انتخاب مدل لباس ماکسی آن دسته‌ای را انتخاب کنید که قدش تا نوک پاهایتان است. شما می‌توانید ماکسی ابر و بادی خود را با کفش پاشنه بلندی که حالت لخت دارد و یا صندل ست کنید. همچنین ست کردن این لباس‌ها با کت یا مانتوهای بلند همراه با اکسسوری‌ها استایل شیکی به شما خواهند داد.

ماکسی ابر و بادی

سخن نهایی بانوریس 

انتخاب لباس یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های زندگی هر خانمی است و هر شخصی استایل مختص به خود را دارد. اینکه چه نوع لباسی را برای چه موقعیت یا مراسمی انتخاب کنیم، همواره ذهن اغلب بانوان را به خود مشغول کرده است. اهمیت انتخاب لباس زمانی بیشتر خواهد شد که پارچه لباس مناسب و دارای تنخوری عالی باشد. پارچه‌ ابر و بادی برای ماه‌های گرم سال که نیازمند لباس‌های سبک، خنک و لطیف هستیم، تولید شده‌اند. و با بافت خاص برای انواع مدل‌های لباس مناسب هستند تا بانوان با انتخاب آن‌ها در هر مجلسی که هستند بدرخشند.

 

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه