تاثیر رنگ بر اندام ها

امتیاز دهید

امروزه در دنیای مد و فشن، رنگ‌ها به عنوان یک جزء کوچک به‌شمار می‌آیند که مرزی برای آن‌ها وجود ندارد. بازی با رنگ‌ها می‌تواند نتایح قابل توجهی به ما بدهد. رنگ‌ها عواملی نیرومند هستند که می‌توانند احساسات و درونیات بشر را تحریک کرده و تسکین ببخشند. همچنین با تاثیر گذاشتن بر روی ذهن و روان، انسان را به هیجان بیاورند و هم به او آرامش ببخشند. درواقع رنگ‌ها متشکل از انواع طول موج‌ها با انرژی بسیاری هستند. در بین آن‌ها قرمز بلندترین و آبی کوتاه‌ترین طول موج را دارد. ما به رنگ‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهیم و رنگ لباس‌های کمد ما نشان دهنده پیام‌هایی هستند که به افراد اطرافمان منتقل می‌کنیم. در انتخاب یک لباس مناسب، رنگ یکی از مهم‌ترین عوامل است. عاملی که به آسانی می‌تواند اندام را چاق‌، لاغر، کوتاه‌ یا بلندتر از آنچه که هستید، نشان بدهند. درنتیجه تاثیر رنگ در اندام می‌تواند در پوشاندن معایب بدن تاثیر بسزایی داشته باشد. محاسن اندام را جلوه‌گر ساخته و اندام شما را زیباتر نشان بدهد.

تاثیر رنگ بر اندام‌ها

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

1.قبل از هر کاری اندام خود را بشناسید.

2.انواع اندام ها:

3.برای شیک پوشی رنگ مناسب اندام خود را بپوشید.

قبل از هر کاری اندام خود را بشناسید

زنان اندام‌ها و سایزهای متفاوتی دارند و فرم‌های بدنی‌شان با یکدیگر متفاوت است، هر شخصی اندام منحصربه‌فرد خودش را دارد. قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که منظور از فرم بدن یا فرم اندام، قد و وزن شما نمی‌باشد. موردی‌که قابل اهمیت است، نوع شکل بدنتان می‌باشد. برای شناخت اندام خود ابتدا مشخص کنید که شکل و فرم بدنتان از چه نوعی است. به خطوط و انحناهای بدن خودتان توجه نمایید. اینکه چگونه این خطوط و انحناها سینه، کمر و باسن شما را به همدیگر متصل کرده‌اند. چندان مهم نیست که چه فرمی دارید. فقط به‌خاطر داشته باشید که فرم‌ها و سایزهای مختلفی وجود دارند که در همه اندام‌ها زیبا هستند. هدف از شناخت اندام این است که آن را هرطورکه هست، دوست داشته باشید. در اصل با پیدا کردن نوع آن، بهترین فرم لباس و بهترین رنگ را انتخاب کنید. بانوان با شناخت فرم بدنی مناسب و اطلاع از تاثیر رنگ لباس در اندام می‌توانند شیک پوش و خوش استایل به نظر بیایند. و با انتخاب لباس‌های مناسب میان قسمت‌های مختلف بدن خود تناسب ایجاد نمایند. در ادامه انواع اندام‌ها را خواهیم شناخت.

انواع اندام‌ها

اندام گلابی شکل

در اندام گلابی شکل شانه‌ها لاغر بوده و در قسمت باسن چربی زیاد است. به‌طوری‌که ابعاد دور باسن از دور سینه بزرگ‌تر است و اندازه‌ دور کمر به‌صورت تقریبی با اندازه باسن یکسان می‌باشد. در این افراد به علت پهن بودن باسن، کمرشان باریک‌تر به نظر می‌رسد که یک کمر باریک برایشان تعریف شده است. افزایش و کاهش وزن در اندام گلابی شکل بسیار اهمیت دارد. زیرا این اختلاف وزن سبب ایجاد تفاوت زیاد بین دور سینه و باسن می‌شود. علت آن به دلیل افزایش بیش از حد سایز دور باسن است. 

اندام ساعت شنی

بانوانی که دارای اندام ساعت شنی هستند، همانند ساعت شنی بالا و پایین اندام‌شان پر و دور کمرشان لاغر می‌باشد. این نوع تیپ اندامی در قسمت پایینی اندامشان استعداد بیشتری برای چاق شدن دارند. در اندام ساعت شنی، شانه‌ها به شکل عریض، کمر کوچک و باریک بوده و شکل باسن به صورت گرد می‌باشد. دور سینه و دور باسن آن‌ها یکسان است. افراد دارای اندام ساعت شنی دارای شانه‌های خوش‌فرم هستند که در کنار قوس های ظریف، هماهنگی کاملی با تمام اندامشان ایجاد می‌کند. داشتن استایلی شیک با اندام ساعت شنی نیز نیازمند داشتن اطلاعات در مورد تاثیر رنگ لباس در اندام است.

اندام سیبی شکل

در اندام‌هایی که به شکل سیب و یا به عبارتی گرد هستند، قسمت بالاتنه بزرگتر از پایین تنه می‌باشد. که به‌ دلیل جمع شدن بیشتر چربی‌ها در دور شکم و کمر، این افراد خط کمر مشخصی ندارند. از ویژگی‌های این اندام‌ها، بازوهای باریک و شانه‌های پهن است که تمرکز وزن در قسمت میانی و قفسه سینه می‌باشد. همچنین این تیپ اندامی ممکن است دارای شکم بزرگ‌تر و برجسته‌تر باشد که موجب چاق‌تر به نظر رسیدن آن‌ها می‌شود.

اندام مستطیلی شکل

در تیپ اندامی مستطیلی شکل، اندازه‌ی دور کمر تقریبا با اندازه‌ی دور سینه، دور باسن و عرض شانه‌ها یکسان می‌باشد. در این فرم بدنی اندازه دور کمر با بالاتنه و پایین تنه تفاوت زیادی ندارد. تقریبا عرض شانه‌ها با عرض باسن یکسان است. در بانوان با اندام مستطیلی شکل شانه‌ها، کمر و باسن به شکل صاف و در یک راستا قرار دارند. که بدون درنظر گرفتن سایز اندام که می‌تواند چاق و یا لاغر باشد، اندازه کمر باریک به نظر نخواهد رسید. تنها خوبی اندام مستطیلی در این است که دیگر نیازی به لاغر کردن هیچ یک از اعضای بدنتان ندارید.

لباس انواع اندام‌ها

برای شیک پوشی رنگ مناسب اندام خود را بپوشید

رنگ مناسب برای افراد دارای اندام گلابی

افراد دارای اندام گلابی شکل برای تاثیر گذاری بهتر رنگ لباس در اندام خود باید شانه‌های خود را برجسته‌تر نشان بدهند. این تیپ اندامی برای بالاتنه خود از لباس‌هایی با رنگ‌های روشن و برای پایین تنه، لباس‌هایی با رنگ‌های تیره بپوشند. اما اگر این رنگ‌ها برعکس انتخاب گردند، استایل نامناسبی خواهید داشت. مثلا می‌توانید تاپ، تیشرت و یا شومیزهای رنگ روشن و شاد را با دامن یا شلوارهای رنگ تیره بپوشید.

بهترین رنگ برای ساعت شنی‌ها

افراد دارای اندام ساعت شنی به راحتی می‌توانند از هر رنگی برای بالاتنه و پایین تنه خود استفاده نمایند. بانوان با فرم بدن ساعت شنی می‌توانند مانتو جلو باز و نسبتا گشاد در رنگ‌های روشن و تیره را با یک شلوار جین جذب، شلوار گشاد و یا یک شلوار بگ ست کنند. یا می‌توانند شومیز یا تیشرت در رنگ‌های زیبای پاستیلی ازجمله سبز، بنفش، صورتی، خردلی یا زرد که با این اندام بسیار مناسب هستند را همراه با دامن یا شلوارهای تیره رنگ بپوشند.

رنگ مناسب لباس برای اندام سیبی شکل

افراد دارای اندام سیبی شکل بهتر است از لباس‌های تک رنگ استفاده نمایند و از شلوغ کردن استایلشان خودداری کنند. تا توجه را از شکم و سینه پرت کرده و به دیگر محاسن اندام خود جلب کنند. از رنگ‌های تیره برای لباس‌های بالاتنه و برای لباس‌های پایین تنه از هر رنگی که دوست دارید، استفاده کنید. اگر طرفدار رنگ‌های تیره نیستید، می‌توانید یک پیراهن، شومیز یا تاپ سفید با برش‌های مشکی در قسمت کمر بپوشید. 

بهترین رنگ برای شیک پوشان با اندام مستطیلی

افراد دارای اندام مستطیلی شکل برای ایجاد تناسب ونشان دادن تاثیر رنگ در اندام خود از لباس‌های رنگی در قسمت بالاتنه استفاده کنند. چراکه لباس‌هایی با رنگ‌های مات و خنثی می‌توانند به ظریف‌تر شدن این تیپ اندامی کمک کنند. این افراد می‌توانند لباس‌هایی با یقه‌ی هفت و یا کت‌های بلند رنگ روشن و مات را همراه با دامن یا شلوار جین یا رنگ روشن ست کنند. همچنین استفاده از پیراهن‌های راسته‌ای که بر روی آن‌ها یک کمربند پهن و تیره در کمر بسته شده، برای این فرم بدنی بسیار مناسب می‌باشد.

لباس‌های رنگی

سخن نهایی

اندام شناسی و شناخت انواع اندام در طراحی لباس از پیش‌زمینه‌های اصلی است که امروزه در سراسر دنیا وجود دارد. اصول لباس پوشیدن و انتخاب رنگ لباس هر شخصی از مهم‌ترین عوامل نمودار کننده ذوق و سلیقه و شخصیت وی می‌باشد. موضوعی که نقش بسزایی در افزایش اعتمادبه‌نفس بانوان دارد، خوش پوشی است. این مورد با یادگیری و دانستن اصول تاثیر رنگ لباس در اندام نمایان می‌شود. بنابراین با دانستن تاثیر رنگ و طرح در لباس و قدرت آن‌ها در پوشاندن عیب‌های ظاهری تا حدود زیادی می‌توانید در نگاه دیگران آراسته‌تر و زیباتر جلوه نمایید. ما در این مقاله به معرفی انواع فرم اندام بدن و رنگ مناسب اندام پرداخته ایم. درنتیجه به یاد داشته باشید که فرقی نمی‌کند چه نوع فرم و اندامی دارید و بدانید قطعا همه سایزها و همه اندام‌ها در هر حالتی زیبا هستند.

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه