با پارچه فاستونی استایلی کاریزماتیک داشته باشید

امتیاز دهید

اهمیت دادن به ست کردن لباس‌ها به‌خصوص در فصول سرد سال همیشه مسئله‌ای بسیار سخت برای بانوان است. زنان اهمیت بیشتری به تیپ خود می‌دهند و توجه بیشتری به ست کردن لباس‌های موردعلاقه خود در فصول مختلف سال را دارند. معمولاً آب‌وهوا در فصل‌ها متغیر است که سبب می‌شود تا ست‌های متفاوتی را با رعایت نکاتی بسیار ساده داشته باشید. بدون شک می‌توان فصل پاییز را به عنوان یکی از بهترین فصل‌ها برای ست کردن لباس و خوش‌پوشی دانست. چراکه تنوع لباس در این فصل زیاد است و با یک انتخاب صحیح می‌توانید تاثیرات مثبت در استایل خود ایجاد کنید. همچنین داشتن بافت خاص پارچه و درعین حال سبک در این فصل نیز یکی از دغدغه‌های دیگر بانوان است. پارچه فاستونی به عنوان نوعی پارچه پشمی یکی از متداول‌ترین و بهترین گزینه‌ها در دوخت لباس‌ برای فصول سرد سال است. این پارچه با داشتن ویژگی‌های خاص خود برای دوختن انواع کت، شلوار، مانتو، دامن و … به کار می‌رود.

مدل لباس پارچه فاستونی

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

1.پارچه فاستونی چیست؟

2.انواع پارچه فاستونی:

3.نحوه شست‌وشو و نگهداری پارچه فاستونی.

4.چه لباس هایی را با پارچه فاستونی بدوزیم؟

پارچه فاستونی چیست؟

پارچه طرح فاستونی یکی از قدیمی‌ترین پارچه‌ها در دنیا است. این پارچه اولین‌بار در شهری به نام ووستد در انگلستان تولید شد و بعد از ورود به روسیه به فاستونی تغییر نام یافت. همچنین برای نخستین بار پارچه‌های فاستونی ایرانی در یکی از کارخانه‌های نساجی اصفهان تولید شدند. این پارچه از نخ پشم باکیفیت بالا تهیه شده که معمولاً عرض آن ۱۵۰ سانتی‌متر است. همچنین مواداولیه در تولید محصول انواع نخ فاستونی شامل پشم، مخلوط پشم و کرک و مخلوط پشم و پلی‌استر است. کیفیت این پارچه‌ها به درصد پشم به کار رفته در بافت آن بستگی دارد. به‌طوری‌که هرچه درصد پشم به کار رفته بیشتر باشد پارچه دارای کیفیت بالا، مرغوبیت بیشتر، سنگین‎‌تر و چروک‌پذیرتر است. اما اگر مقدار نخ به کار رفته در پارچه فاستونی بیشتر باشد، پارچه ظریف‌تر خواهد شد. این نوع پارچه‌ ضدباکتری و ضدمیکروب است که مانع از رشد کپک و باکتری می‌شود. همچنین به دلیل ضدحساسیت بودن، برای افرادی که آلرژی دارند، فوق‌العاده مناسب است. پارچه فاستونی در دو نوع فاستونی با الیاف طبیعی و فاستونی با الیاف مصنوعی تولید و عرضه می‌شود. این پارچه‌ها دارای انواع رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی ازجمله ساده، راه‌راه، چهارخانه، جودون و ... است. حتی می‌تواند در وزن‌‌های مختلف برای فصول مختلف نیز تولید شود.

مدل لباس پارچه فاستونی

انواع پارچه فاستونی

پارچه‌های فاستونی پشمی

یکی از انواع فاستونی که به لطیف‌ترین و نرم‌ترین پارچه مشهور است پارچه فاستونی پشمی است و با درصد پشم بیشتر خود مناسب دوخت لباس‌های پاییز و زمستان است. وزن این نوع از فاستون به دلیل الیاف به کار رفته در آن بسیار بیشتر و سنگین‌تر است. فاستونی پشمی هوای متراکم شده را در خود حفظ کرده و سبب حفظ مقاومت بدن فرد در مقابل تغییرات دما می‌شود. همچنین علاوه‌بر رنگ‌پذیری عالی این پارچه، در برابر اشتعال و عبور امواج ماورابنفش مقاوم‌تر است.

پارچه‌های فاستونی پلی‌استر

این نوع پارچه که به پارچه شبه فاستونی نیز معروف است به علت استفاده از الیاف مصنوعی در آن دارای وزن کمتری است. یکی از مزایای استفاده از این نوع فاستونی، عدم چروک شدن آن بوده و سازگاری بیشتری با شرایط دارد. همچنین قیمت مناسب، ظاهری مرتب، دوام خوب، راحتی در شست‌وشو و تقریباً رسمی بودن، سبب محبوبیت فاستونی پلی‌استر شده است.

پارچه‌های فاستونی با الیاف مصنوعی

این نوع پارچه طرح فاستونی کم‌چروک‌ترین پارچه فاستونی به‌حساب می‌آید و معمولاً قیمت مناسب‌تری نسبت به انواع دیگر پارچه‌های فاستونی دارد. این نوع پارچه دارای دوام بسیار است که برق و آراستگی به لباس دوخته شده را می‌دهد.

نحوه شست‌وشو و نگهداری پارچه فاستونی

این پارچه کاربرد بالایی دارد، به همین دلیل باید از تمامی نکات مهم درباره شست‌وشوی آن اطلاع کافی داشت. مهم‌ترین نکته برای شست‌وشوی پارچه طرح فاستونی این است که قبل از هر اقدامی باید به لیبل شست‌وشوی لباس توجه داشته باشید. معمولاً برای شست‌وشوی این پارچه‌ها از آب ولرم استفاده می‌شود تا کیفیت پارچه با شست‌وشوی زیاد و مداوم ثابت بماند. 

چه لباس‌هایی را با پارچه فاستونی بدوزیم؟

مدل لباس پارچه فاستونی

خرید انواع پارچه های فاستونی

کت و شلوارها

کت و شلوار به عنوان یکی از لباس‌های محبوب و استایل کاریزماتیک، انتخاب خانم‌های شیک‌پوش برای داشتن ظاهری چشمگیر و جذاب در مهمانی‌ها است. بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه، پارچه‌ای است که بر روی بدن ایستایی خوب و رنگ‌های خنثی یا شاد داشته باشد. رایج‌ترین کاربرد پارچه فاستونی در دوخت کت و شلوارهای زنانه است که کیفیت بالایی نیز دارد. انتخاب کت و شلوارهای فاستونی زنانه برای مجالس رسمی بسیار شیک و مناسب است. معمولاً چنین لباس‌هایی انتخاب اصلی بانوانی است که به استایل‌شان اهمیت خاصی می‌دهند. چراکه دلیل اهمیت این پارچه برای دوخت کت و شلوار زنانه خوش‌فرم بودن و بافت خاص آن است. همچنین رنگ‌های مختلف و طرح‌های متنوع آن امکان انتخاب آسان را برای بانوان فراهم می‌کند. شما می‌توانید کت و شلوار فاستونی خود را با کفش‌های پاشنه بلند مجلسی شیک به‌راحتی ست کنید.

مدل کت شلوار پارچه فاستونی

مانتوها

پارچه‌ طرح فاستونی به عنوان یکی از خوش‌دوخت‌ترین پارچه‌های موجود در بازار بسیار مناسب برای دوخت انواع مانتوهای زنانه است. امروزه دوخت انواع مدل مانتو با پارچه‌های فاستونی به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص بسیار زیاد و رایج شده است. همچنین به دلیل دیر چروک‌شدگی و دوام بالای این پارچه می‌تواند انتخاب خوبی برای مانتوهای اداری باشد. شما می‌توانید این مانتوها را با شلوارهای کتان یا جین و همراه با کفش‌های کتانی بپوشید.

مدل مانتو پارچه فاستونی

کت و دامن‌ها

مدل کت و دامن زنانه با پارچه طرح فاستونی یکی از نمونه‌های استایل کاریزماتیک و کارآمد این پارچه‌ها است. کت و دامن‌های فاستونی دارای قابلیت اکسیژن‌رسانی و تنفس‌پذیری بالا هستند که از اهمیت بالایی برای بانوان برخوردار است. همچنین به‌راحتی چروک نشده و تغییر شکل نمی‌دهند و خط اتوی آن‌ها تقریباً هیچوقت ازبین نمی‌رود. بدین سبب این لباس‌های پارچه فاستونی برای بانوانی که مشکل اتو دارند، گزینه بسیار مناسبی است. ست کردن کت و دامن فاستونی با کفش‌های مجلسی پاشنه بلند شما را جذاب‌تر از آنچه هستید، نشان حواهد داد.

مدل کت و دامن پارچه فاستونی

شلوارها

شلوارهای تهیه شده با پارچه طرح فاستونی زنانه برای محیط‌های رسمی بسیار مناسب هستند. به‌دلیل رسمی بودن مدل‌های فاستونی، شلوارها معمولاً در چهار الگوی ساده، راه‌راه، جناغی و چهارخانه دوخته می‌شوند. بهتر است ست شلوار فاستونی شما یکدست باشد، اما اگر به یکدست بودن علاقه ندارید، ترکیب مانتو کتان با این شلوار عالی است. همچنین شلوارهای فاستونی را به‌راحتی می‌توانید با هر لباسی ازجمله پیراهن، تی‌شرت، ژاکت و ... بپوشید و هیچ محدودیتی ندارید. ست این شلوارها با کفش کتانی سفید انتخابی بسیار زیبا و چشمگیر برای بانوان خواهد بود. 

مدل شلوار پارچه فاستونی

سخن نهایی

فصل پاییز نزدیک است و کم کم انتخاب لباس‌های پاییزی دغدغ بانوان شده. ما در این مقاله شما را با محبوب‌ترین پارچه فاستونی و کاربردهای آن در صنعت پوشاک آشنا کردیم. پارچه محبوب برای پاییز که هرکسی باید در کمد لباسش لباسی با این پارچه را داشته باشد. شما می‌توانید با کمک گرفتن از موارد فوق و با توجه به سلیقه خودتان استایل جذابی با این پارچه داشته باشید. فقط باید به این نکته اشاره کرد که این پارچه تولیدشده دارای درصد متفاوتی از پشم و یا پلی‌استر است. به‌طوری‌که هیچ پارچه طرح فاستونی به‌طور کامل از پشم و یا از پلی‌استر ساخته نشده است. تنها موردی که سبب می‌شود ظاهر و قیمت پارچه‌های فاستونی باهم متفاوت باشد، درصد الیاف به‌کار رفته در آن‌ها است. همچنین توجه داشته باشید که محصولی کاملاً طبیعی و تجزیه‌پذیر بوده و به همین علت با محیط‌ زیست سازگار است.

 

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه