پارچه مخمل سوئیت

امتیاز دهید

لباس‌های فصول سرد یکی از محبوب‌ترین سبک لباس‌ها در میان افرادی هستند که ترندهای مدوفشن را دنبال می‌کنند. تنوع جنس، مدل، رنگ و بافت پارچه هر لباس پاییزی و زمستانی می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلیل این محبوبیت باشد. بدین سبب برای دوخت انواع لباس‌های فصول سرد همچون پالتو، کت، بارانی و ... پارچه خاصی طراحی شده است. احتمالاً شما هم نام پارچه مخمل سوئیت را شنیده‌اید. پارچه‌ای که بسیاری از لباس‌های مناسب برای فصل پاییز و زمستان با آن دوخته می‌شوند. با سرد شدن هوا استفاده از این پارچه افزایش پیدا کرده و به‌دلیل بافت گرمش، لباس‌های گرم با آن تولید می‌شوند. استفاده از پارچه‌های مخمل سوئیت در انتخاب کت، مانتو و پالتو طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. چراکه این نوع پارچه‌ها به‌دلیل افتادگی، تن‌خور زیبایی دارند و میان بانوان محبوب هستند. همچنین با داشتن مدل‌های مختلف برای فصول سرد سال نیز گزینه بسیار مناسبی هستند.

مدل لباس مخمل سوییت

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

1. پارچه مخمل سوئیت چیست؟

2. انواع پارچه مخمل سوئیت

3. نحوه نگهداری پارچه مخمل سوئیت

4. کاربرد پارچه مخمل

پارچه مخمل سوئیت چیست؟

واژه سوییت از عبارت فرانسوی gants de Suede به معنای دستکش‌های سوئدی گرفته شده است. یعنی اشاره به نوع خاصی از دستکش‌های بسیار نرم و لطیف دارد که از سوئد وارد می‌شدند. پارچه مخمل سوئیت به عنوان یکی از پرکاربردترین و لاکچری‌ترین پارچه‌ها در قرن بیستم به محبوبیت رسید. با گذشت زمان، صنعتگران متوجه شدند که پتانسیل این نوع پارچه بیشتر از تولید دستکش است. به‌طوری‌که به تدریج تولید آیتم‌های دیگر همچون پالتو، کت، دامن، کیف، کفش و … توسط این پارچه گسترش یافت. همچنین این پارچه از خانواده چرم محسوب می‌شود، اما از چرم نرم‌تر و نازک‌تر است. در واقع سوئیت، پارچه‌ای شیک و زیبا شبیه به مخمل و چرم است که بسیار نرم و لطیف است. این طرح پارچه دوام و ماندگاری بالایی دارد و ضدحساسیت بوده و در انواع رنگبندی متنوع موجود است. پارچه‌های مخمل سوئیت انعطاف‌پذیری بالا، ایستایی شیک و عالی دارند که طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است.

انواع پارچه مخمل سوئیت

پارچه مخمل سوئیت طبیعی

سوئیت طبیعی از پوست حیوانات ازجمله گاو، گوسفند، خوک و گوزن تهیه و تولید می‌شود. این نوع پارچه‌ براساس پوست نوع حیوانی که از آن ساخته شده، به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. پارچه‌ سوئیتی که از پوست گوسفند تولید می‌گردد، محبوب‌ترین نوع مدل از پارچه‌ مخمل سوئیت است. این پارچه ضدآب نیست، اما در برابر سرما و رطوبت بسیار عالی عمل می‌کند. و می‌توان از آن به عنوان یکی از پارچه‌های پاییزی یاد کرد. همچنین دارای بافتی بسیار صاف، نرم و انعطاف‌پذیر بوده و دوام زیادی نیز دارد. پارچه نوع طبیعی که از پوست گاو به‌دست می‌آید، ضخیم‌ترین مدل پارچه طرح‌ مخمل سوئیت است. همچنین پارچه‌ سوئیت طبیعی که از پوست خوک به‌دست می‌آید، ضخامت بیشتری داشته و بسیار سنگین است.

پارچه مخمل سوئیت مصنوعی

این نوع پارچه مخمل سوئیت نسبت به سوئیت طبیعی، ارزان‌تر و بادوام‌تر بوده، اما همه‌ی ویژگی‌های پارچه‌ نوع طبیعی را ندارد. سوئیت مصنوعی، بهترین گزینه برای افرادی است که دوست ندارند لباس‌های تشکیل شده از پوست حیوانات را بپوشند. این نوع پارچه‌ سطحی یکنواخت و صاف دارد و جذب‌کننده‌ی آب نبوده و راحت‌تر تمیز می‌شود. همچنین پارچه سوئیت مصنوعی دیرتر لکه می‌شود.

مدل لباس مخمل سوییت

نحوه نگهداری پارچه مخمل سوئیت

پارچه مخمل سوئیت نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد. به‌طوری‌که شست‌وشوی این پارچه را باید به متخصصان شست‌وشوی چرم بسپارید. اما نکاتی درمورد نحوه نگهداری و تمیزکردن این پارچه برایتان خواهیم گفت که درصورت لزوم بتوانید با خیال راحت در خانه تمیز کنید.

1. بر روی این پارچه آب نریزید

سوئیت، آب را به خود جذب می‌کند و باید به یاد داشته باشید که آب، سبب نابودی این پارچه خواهد شد. آسیبی که آب به پارچه مخمل سوئیت وارد می‌کند، هرگز قابل ترمیم و بازگشت نیست. بدین سبب بهتر است که این پارچه‌ها را با آب نشویید.

2. از بُرس مخصوص پارچه مخمل سوئیت استفاده کنید

از بُرس مخصوص شست‌وشوی این پارچه استفاده کنید تا پُرزهای پارچه زیبا بمانند. بُرس مخصوص پارچۀ‌های مخمل سوئیت، ابزاری مناسب جهت زدودن لکه‌ها بر روی سطح آن است.

3. برای شستشو از پودر تالک استفاده کنید

برای از بین بردن لکه خیس بر روی این پارچه‌ها، از پودر تالک استفاده کنید. اگر لکه بر روی پارچه، خشن شده است، می‌توانید آن را با اندکی سرکه سفید نیز تمیز کنید.

همچنین برای خشک کردن پارچه مخمل سوئیت نیز توجه داشته باشید که آن‌ها را در معرض کامل آفتاب قرار ندهید. بهتر است بگذارید خودبه‌خود توسط دمای عادی خشک شود.

کاربرد پارچه مخمل

مانتوها

مانتوهای مخمل سوئیت از انواع مانتوهایی هستند که در فصل سرد سال بسیار موردتوجه قرار می‌گیرند. این مانتوها در انواع طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی تولید شده و تمامی سلیقه‌ها را دربر می‌گیرند. مانتو مخمل سوئیت به عنوان یکی از انواع مانتوهای بسیار زیبا و خوش‌پوش، طرفداران بسیاری دارد. این مانتو دارای دوختی رسمی و اداری بوده و از لحاظ ظاهری بسیار شیک و باکلاس است. مانتو پارچه مخمل سوئیت به‌دلیل جنسش، در هنگام پوشیدن استایل خاص و بی‌نظیری را در ظاهر افراد ایجاد می‌کند. درنتیجه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بانوانی است که به‌دنبال یک مدل مانتو شیک در فصول سرد هستند. مانتو مخمل سوئیت خود را می‌توانید با شلوار جین لوله‌ای یا شلوار سوئیت همراه با نیم بوت یا بوت بلند ست کنید. همچنین یک کیف کوچک دستی و یا رو دوشی مناسب میتواند این استایل را شیک و خاص جلوه دهد.

مدل مانتو مخمل سوییت

بارانی‌ها

بانوان خوش‌پوش همیشه به دنبال خرید یک بارانی شیک و درعین حال گرم مناسب فصل سرد هستند. بارانی‌های مخمل سوئیت، در جنس‌های پاییزه و زمستانه توسط طراحان مد در انواع سبک‌های مختلف وارد بازار شده است. این نوع بارانی‌ها به‌دلیل دوخت مجلسی و رسمی، گزینه مناسبی برای انتخاب آن‌ها در مجالس و مکان‌های مختلف است. البته بهتر است بدانید که نوع اسپرت این مانتوها نیز بیشتر موردپسند بانوان جوان قرار گرفته است. بارانی‌های سوئیت اغلب به‌صورت تک‌رنگ و بدون طرح تهیه می‌شوند که در رنگ‌های ساده و شیک خود به‌تنهایی زیبا هستند. شما می‌توانید یک بارانی سوئیت شتری را با شلوار لی و همراه با نیم بوت و روسری کوتاه بپوشید.

مدل پالتو مخمل سوییت

پالتوها

پارچه مخمل سوئیت می‌تواند در طراحی و دوخت انواع پالتوها مورداستفاده قرار بگیرد. امروزه اکثر کمپانی‌ها به‌دلیل زیبایی و سادگی این پارچه برای تولید و تهیه انواع طرح پالتوها استفاده می‌کنند. بدین سبب استفاده از این طرح پارچه به عنوان پالتو یک ترند امروزی و مدرن شناخته شده است. پالتوهای مخمل سوئیت با بافت زیبا و خاصی که دارند، به سادگی بر تن می‌نشینند. همچنین این پالتوها به‌دلیل سادگی با انواع متخلف تیپ‌ها وفق داده می‌شوند. به‌طوری‌که شما می‌توانید پالتو سوئیت خود را با هر نوع شلوار و یا کفشی ست کنید. برای داشتن استایل چشمگیر با پالتوهای سوئیت، پوشیدن این پالتو‌ها همراه با شلوارهای جین و شلوارهای راه‌راه مشکی توصیه می‌شود. همچنین استفاده از کفش‌های کالج و کفش‌هایی که کمی رسمی هستند نیز همراه با این پالتوها استایلی شیک ایجاد می‌کنند.

مدل پالتو مخمل سوییت

ساخت وسایل تزئینی

از پارچه مخمل سوئیت علاوه بر صنعت پوشاک در ساخت وسایل تزئینی و اکسسوری‌ها نیز استفاده می‌شود. این پارچه در ساخت انواع کیف‌های دستی، کمربندهای نفیس، کلاه و پوشش صندلی اتومبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن نهایی

بدون شک انتخاب لباس پاییزی و زمستانی علاوه‌بر کاربردی بودن، به سلیقه و خواسته فرد نیز بستگی دارد. پارچه مخمل سوئیت یکی از پارچه‌های شیک، لاکچری و متفاوت دنیای مُد به‌شمار می‌رود که بسیار پرکاربرد و محبوب است. اگر شما هم به‌دنبال لباس‌های شیک و لاکچری در فصول سرد سال هستید، لباس‌های تولید شده از این پارچه‌ها، انتخابی عالی خواهند بود. چراکه در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و متناسب با هر سلیقه‌ای تولید و پیدا می‌شوند. فقط پیش از خریدن پارچه مخمل سوئیت بهتر است که انواع آن را بشناسید و سپس با شناخت کامل خرید کنید.

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه