انتخاب هوشمندانه پارچه برای لباس هایمان

امتیاز دهید

امروز با بانوریس همراه باشید تا کاربرد انواع پارچه ها را با هم بررسی کنیم

گیپور 
گیپور پارچه ای است که در رنگ های مختلف وجود دارد اصولا تورهای کارشده و یا گل اپلیک و سوزن دوزی را هم به گیپور می شناسند در صورتی که پارچه گیپور پارچه ای است که از نخ بسیار ظریفی بافت می شود که در برخی موارد اسپنگل و یا مروارید و ... نیز بر روی آن کار شده است.
طراحان لباس از پارچه های گیپور مدل های مختلفی از لباس ها را طراحی می کنند که گاهی گیپور به عنوان خرجکار لباس و گاهی تمام لباس از گیپور است.
برای انتخاب پارچه گیپور باید به رنگ ، طرح و مدل لباسی که مد نظرتان هست توجه کنید تا انتخابی متناسب با رنگ پوست ، اندامتان و مدل لباستان داشته باشید.

حریر 
حریرها به چند دسته تقسیم میشوند از جمله: حریر ژرژت، حریر کرپ و حریر پفکی 
حریر ژرژت پارچه ای نازک است و به آستر نیاز دارد، حریر کرپ و حریر پفکی کمی ضخیم هستند و به آستر احتیاج ندارند تفاوت حریر کرپ و حریر پفکی در نوع بافت آنهاست به این صورت که بافت حریر پفکی برجسته است.
حریرها به دلیل سبک و نازک بودنشان در فصل گرما بسیار پر طرفدار هستند و برای دوخت مانتو، شومیز و ... استفاده میشوند.

 لمه
لمه ها در انواع مختلف لمه بافت، لمه اکلیلی و لمه فویل موجود هستند
در لمه بافت از نخ های زر استفاده می شود و هیچگونه ریزشی ندارند اما لمه اکلیلی ریزش دارد و لمه فویل که مدل جدیدی از لمه می باشد این نوع لمه از بقیه مدلها براقیت بیشتری دارد
که در بافت این پارچه ها از نخ های براق استفاده شده است همچنین نسبت به لمه بافت دارای ضخامت کمتری است.

دیسکو
پارچه ای براق که مشابه لمه فویل می باشد با این تفاوت که از لمه فویل ضخیم تر است و پلیسه های ریزی بر روی آن وجود دارد پارچه دیسکو و انواع لمه برای دوخت لباس شب کاربرد دارند.

 دانتل 
دانتل پارچه ای است که برای تمام سنین مناسب می باشد و با توجه به طرح و قیمتی که دارند دارای استفاده های مختلف می باشند دانتل هایی با قیمت پایین بیشتر برای دوخت لباس خواب و از دانتل هایی با قیمت بالا برای دوخت لباس مجلسی و لباس عروس استفاده میشود.

نخی
پارچه نخی (کودری) و پارچه نخی kbc
پارچه های نخی (کودری) پارچه های لطیف و سبکی هستند که به پوست اجازه تنفس می دهند و با دو عرض 90 و 150 سانت موجود می باشند، و اما پارچه های kbc به علت این که در بافت آنها از پنبه استفاده شده است دارای نرمی، لطافت و خنکی بیشتری می باشند
البته از ایرادت پارچه های نخی میتوان به آبرفت و چروک شدن اشاره کرد.
از پارچه های نخی می توان برای دوخت پیراهن های ماکسی، شومیز، مانتو و... استفاده کرد.

فاستونی 
بهترین پارچه برای دوخت کت و شلوار آقایان و شیک ترین پارچه برای دوخت مانتو وشلوار رسمی بانوان می باشد.همچنین فاستونی برای دوخت لباس فرم در ادارات بکار برده می شود، و با توجه به موقعیت استفاده از فاستونی میتوانید انواع مختلف فاستونی راه راه، چهارخانه، موهر، جامع و ...را انتخاب کنید. کت و شلوار لباس رسمی و شناخته شده ای است که باعث احترام و اعتبار می شود و به فرد اعتماد به نفس می دهد.
بهترین پارچه های فاستونی را از بانوریس بخواهید.






  

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه