مدیران مالی خانه خود باشید

امتیاز دهید

میخواهید از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشید

اگر بخواهید در خانه از لحاظ مالی تا حدودی خیالتان راحت باشد باید موارد زیر را رعایت کنید، تا در کنار برطرف کردن نیازهایتان و زندگی با کیفیت بتوانید مقداری پس انداز نیز داشته باشید.

تقسیم بندی درآمد:
شما باید درآمد خانواده را به سه دسته تقسیم کنید. و در این تقسیم بندی این اصول را رعایت کنید. 50% از درآمد را برای هزینه های ماهیانه خانواده مانند اجاره،خدمات رفاهی و هزینه خوراک، پوشاک و... در گرفته شود. 30% از درآمد برای تفریح، سرگرمی، مسافرتها و ... هزینه شود و 20% از درآمد  پس انداز شود.و این پس انداز نباید بصورتی باشد که در اولین فرصتی که به پول نیاز داشتیم از آن استفاده کنیم، فقط در موارد خیلی ضروری که خانواده در شرایط بحرانی هست میشود از پس انداز استفاده کرد.

مدیریت خریدهایمان:
سعی کنید خریدهایتان را بدون واسطه، یا از عمده فروشی ها و یا از فروشگاه های که آفرهای خوبی دارند بخرید تا در هزینه هایتان صرفه جویی شود. فقط به یک نکته مهم در خریدهایتان توجه داشته باشید که از کالاهایی با کیفیت بالا خرید کنید. مخصوصا در مورد کالاهای مصرفی خانه، پوشاک و... توجه ویژه داشته باشید. د این رابطه یک جمله معروف انگلیسی وجود دارد که می گوید "آنقدر ثروتمند نیستم که کالاهای ارزان بخریم" این جمله مصداق کامل صرفه جویی هست. چون با خرید یک کالای جنس خوب می توانید زمان طولانی از آن استفاده کنید. در صورتی که اگر یک کالای بی کیفیت و ارزان بخریم مجبور هستیم چند برابر هزینه یک جنس خوب هزینه کنیم که این موضوع به ضرر اقتصاد خانه ما هست.

اولویت بندی:
والدین بخصوص بانوان که تایم بیشتری در منزل هستند باید برای فرزندان فرق نیازها و خواسته ها را به خوبی روشن کنند. و این مورد را از همان کودکی به فرزندان یاد بدهند.چون در مدیریت مالی خانواده باید ابتدا نیازها را برطرف کنیم و در صورتی که پولی برایمان ماند خواسته های افراد خانه با توجه به اولویت به صورتی که بر کیفیت زندگی نیز تاثیر مثبت داشته باشد خریداری می شود.

داشتن هدفهای مالی بزرگ:
در صورتی که خانواده برای خودش هدف مالی بزرگی داشته باشد انگیزه بیشتری برای پس انداز کردن پیدا میکند. برای رسیدن به این هدف مالی باید برخی از خوشی ها و رضایتمندی های کوتاه مدت خود را به تاخیر انداخت. مشخص کردن هدف مالی به افراد و حتی فرزندان خانواده انگیزه میدهد چون با ترسیم هدف مالیشان در ذهن خیلی بهتر به خوشیهای کوچک قناعت میکنند و بهتر پس انداز میکنند.

لیست کردن مخارج ماهیانه:
در نهایت بهتر است که تمام مخارج خانه نوشته و محاسبه شود. اینکار خودش باعث حذف شدن یک سری از هزینه ها از زندگی می شود.
نظرات خود را ا ما به اشتراک بگذارید.


مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه