پارچه های مناسب لباس فرم مدارس

امتیاز دهید

لباس فرم مدارس

در کشور ما و در بسیاری از کشورهای دیگر مدارس لباس فرم هایی دارند که به نظم و هماهنگی در پوشش کمک می کند در بیشتر مدارس داخل کشور چه مدرسه های دخترانه و چه مدرسه های پسرانه هر پایه لباس فرم مخصوص به خودش را دارد،رنگ لباس های فرم با توجه به پایه تحصیلی انتخاب می شود مثلآ برای دوره ابتدایی از رنگ های شاد و برای دوره متوسطه از رنگ های تیره استفاده می کنند لباس فرم باعث تشخیص دانش آموزان از سایرین می شود و در کم شدن هزینه های خرید لباس خانواده تآثیرگذار می باشد،
بانوریس امروز قصد دارد شما را با انواع پارچه های مناسب برای دوخت لباس فرم مدرسه آشنا کند.
برای دوخت لباس های فرم از پارچه های مختلفی از جمله: ترگال، تترون، فاستونی و پرشیا مکانیک استفاده می شود.
 تترون
پارچه تترون به دلیل نخ بکار برده شده در آن بهترین گزینه برای دوخت لباس فرم می باشد چون زمان نسبتا طولانی استفاده میشود نخ موجود در آن باعث رد شدن هوا میشود و با دو عرض 90 و 150 موجود می باشد که از عرض 90 برای دوخت مقنعه دختران و از عرض 150 برای دوخت پیراهن پسران استفاده میشود. پارچه های تترون در انواع، ساده، چهارخانه و راه راه برای دوخت پیراهن، جلیقه ، مانتو و شلوار به عنوان پارچه اصلی و گاهی اوقات به عنوان خرجکار در سرآستین، یقه و مقنعه بکار میرود. با انتخاب رنگ هایی که همخوانی با پارچه اصلی داشته باشند این خرجکارها به لباس زیبایی دو چندان می دهند. از دیگر مزایای استفاده از پارچه تترون میتوان به لطافت و قیمت مناسب پارچه های تترون اشاره کرد .
ترگال 
پارچه ای مقاوم است که پرز نمی دهد و رنگ ثابتی دارد و برای فرم های اداری، لباس فرم مدارس دخترانه و پسرانه و...استفاده میشود.این پارچه به دلیل تنوع رنگ و قیمت مناسب بیشتر مورد توجه طراحان فرم مدارس و خیاطان می باشد همچنین به دلیل ثبات رنگش مورد استقبال قرار می گیرد چون لباس فرم بسیار شست و شو می شود.ترگال در دو نوع ساده و کج راه تولید می شود.
فاستونی 
فاستونی در عرض 150 و در طرح های ساده، چهارخانه، راه راه با قیمت های مختلف موجود می باشد. پارچه فاستونی به دلیل اینکه پارچه ای رسمی است برای دوخت کت و شلوار در مدارس پسرانه برای دوره متوسطه از آن استفاده می کنند.
قیمت فاستونی با توجه به درصد پشم بکار رفته در آن متفاوت است هرچه درصد پشم بکاررفته درآن بیشتر باشد قیمت هم بالاتر می رود که خرید این فاستونی برای خانواده ها دشوار می باشد به همین دلیل از شبه فاستونی استفاده می کنند که قیمت پایین تری دارد و مقرون به صرفه هستند.
پرشیا مکانیک
پرشیا مکانیک پارچه ای مقاوم در برابر شست و شو با قیمت مناسب و ضد چروک می باشد که به همین دلیل مورد استقبال قرار گرفته و برای دوخت مانتو، شلوار و لباس فرم از آن استفاده می شود .
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه