تاریخچه ی بوجود آمدن پرده

امتیاز دهید

جایگاه پرده در دوره های مختلف

پرده از زمان ساسانیان در ایران رواج پیدا کرد. پرده در آن زمان یکی از موارد کاملا اعیانی محسوب می شود. پرده نشانه ای برای جدا کردن پادشاهان و اشخاص مهم از افراد عادی بود. حتی در دربار ساسانیان اشخاصی با سمت "پرده بان" وجود داشتند که از جزء شخصیتهای برجسته دربار محسوب می شدند. وظیفه این افراد کنار زدن پرده هنگام ورود اشخاص سلطنتی بود.
در آغاز دوره شهر نشینی استفاده از پرده رواج بیشتری پیدا کرد، ابتدا جنس پرده از چوب، بامبو، الیاف گیاهی بود. بعدها با پیشرفت علم و تکنولوژی در علم منسوجات و تولید پارچه، پرده از پارچه نیز تولید شد و جنبه تزئینی به خود گرفت. بصورتی که در کاخ الیزه در فرانسه در قرن 18 و 19 از پرده برای تزئین و دکوراسیون کاخ خیلی شکوه مند کار شد.

ورود پرده در منازل

با گذشت زمان جایگاه پرده تغییر کرد و پرده وارد منزل ها شد و به یکی از ملزومات خانه تبدیل شد. که در ابتدا پرده فقط برای آسایش بکار میرفت، بصورتی که صبحها برای ورود نور و روشنایی کنار زده میشد و ظهرها پرده انداخته میشد که سایه ای بر خانه انداخته شود.

و باز هم گذر زمان جایگاه پرده را در خانه تغییر داد و امروزه پرده جزء عناصر تجملاتی هر خانه محسوب میشود و دیگر پرده فقط پارچه ساده ای نیست که بخواهیم برای جلوگیری از عبور نور از آن استفاده شود.

حالا دیگر پرده قسمتی از دکوراسیون خانه محسوب میشود.بصورتی که اشخاصی برای اینکار تعلیم می بینند و دوره آکادمیک را میگذرانند تا بتوانند در انتخاب پرده ای مناسب ما را کمک کنند.پرده ای برای خانه هر فرد انتخاب میشود به سبک وسایل و چیدمان خانه بستگی دارد که می تواند پرده کلاسیک، فانتزی و یا سلطنتی باشد.

پرده ها نیز مدلها و جنسهای مختلفی دارند که با توجه به کاربردهای مسکونی، اداری، تجاری و...مدلهایشان باهم فرق می کند و حتی در برخی موارد عکسهای نیز بر روی پرده چاپ میشود.

برای خرید پرده از فروشگاه اینترنتی بانوریس اینجا کلیک کنید.

با توجه به تغییراتی که طی این سالیان طولانی در صنعت پرده رخ داده است و هر روزه مدلها قدیمی جای خود را به مدلهای جدید می دهند. بصورتی که اکنون در بیمارستانها از پرده آنتی باکتریال استفاده میشود، امروزه پرده ها در انواع مختلف پرده زبرا، پرده پلیسه، پرده توری، پرده لوردراپه، پرده شید روال، پرده کرکره فلزی، پرده کرکره چوبی، پرده کشویی وجود دارد که از لحاظ متریال و کاربرد با هم متفاوت می باشند.

منتظر پرده های جدید در بانوریس باشید.

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه