شستشو و نگهداری لباس مجلسی

امتیاز دهید

از لباسهای مجلسی خود مراقبت کنید

آیا شما هم مانند برخی افراد این تصور را دارید که هر لباس مجلسی را فقط یک بار باید بپوشید. این تصور کاملا اشتباه است چون میتوانید از لباس مجلسی خود مراقبت کنید و در مجالس مختلف از آن استفاده کنید.

از آنجای که در برخی از لباسها مجلسی پولک و سنگ و ... کار شده است. پس بهتر است که اصول نگهداری از این پارچه ها را بلد باشید. 

شستشویی لباس مجلسی

ابتدا امر اگر لکه ای بر روی لباس است باید لکه را پیدا کرده و آنرا بشوئید. از چنگ زدن و چلوندن اینگونه لباسها جداٌ خودداری نمایید.برای شستن لباس مجلسی بهتر است در یک تشت آب ولرم مقداری مایه شوینده لطیف ریخته شود و لباس را در تشت انداخته و به آرامی تکان دهیم تا به لباس آسیبی نرسد. برای آبکشی لباس هم از آب ولرم استفاده شود و لباس بر روی چوب ریختی آویزان کرده و سپس بگذارید خشک شود. برای اتو کردن این لباسها نیز از بخار استفاده شود تا پارچه لباس خشک نشود و به تاروپود لباس آسیب نرسد.

اگر لباس مجلسی شما بصورتی باشد که امکان شستن آن با ماشین لباسشویی وجود داشته باشد و لباسشویی شما نیز این آیتم را دارد. حتما باید بر روی برنامه ای گذاشته شود که مخصوص شستن لباسهای ظریف هست.حواستان باشد که اگر لباس شما سنگ دارد حتما آنرا داخل کیسه توری گذاشته و در ماشین لباسشویی بیندازید. اینکار از لباس شما محافظت میکند.

نگهداری لباس

اگر بخواهید لباستان را برای زمانهای طولانی نگهداری کنید، حتما لباس را در جای خشک و به دور از رطوبت قرار دهید. باید لباس را حتما در کاوری گذاشته شود.فرقی نمی کند که کاور پارچه ای باشد و یا مقوایی، در هر صورت باید هر دو سال یکبار از کاورش خارج کنیم و کاورش را عوض کنیم.

در صورتی که از لباسهایتان خوب مراقبت کنید میتوانید برای دفعات بعدی نیز از لباسمان استفاده کنیم.

 پیشنهادات و نظرات خود را با ما به اشتراک بزارید.

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه