فواید پیاده روی

امتیاز دهید

پیاده روی در زمان و شرایط مناسب

پیاده رویی جزء فعالیتهای هست که بسیار مناسب برای سلامتی و تندرستی میباشد. کسانی که روزانه 30 تا 45 دقیقه پیاده رویی میکنند سلامت جسمانی و روحی بیشتر دارند. پیاده خیلی مهم نیست در چه زمانی از روز باشد مهم این است که بصورت مداوم و هر روز انجام شود. ولی بهتر زمانها که برای پیاده روی صبحها بین 6 تا 8 و شبانگاه بین 20 الی 22 است. پیاده روی از ورزشهای است که به تمام انسانها در تمام گروه های سنی توصیه میشود. حتما در هنگام پیاده روی از کفش مناسب استفاده شود چون در غیر اینصورت به کمر شما آسیب میرسد.

بخشی از فواید پیاده روی عبارتند از

سلامت قلب
پیاده رویی آهسته بصورتی که بتوانید راحت صحبت کنید سلامت قلب شما را تضمین میکند. آمار نشان میدهد 80% کسانی که ورزش میکنن کمتر به امراض قلبی دچار میشوند.

پیشگیری از دیابت
پیاده روی روزانه دیابت نوع یک را بهبود داده و از دیابت نوع دو پیشگیری میکند و در حالت کلی باعث کاهش قند خون میشود.

پیشگیری از آلزایمر
پیاده روی روزانه از آلزایمر جلوگیری می کند.پیاده روی میزان اندروفین را افزایش داده و با کاهش استرس ذهنی از آلزایمر جلوگیری می کند.

پیشگیری از فشار خون
پیاده روی مرتب از افزایش فشار خون طبیعی جلوگیری کرده و در کسانی که فشار خون بالایی دارند به کاهش فشار خون نیز تاثیر گذار است.

کاهش مناسب وزن
پیاده روی روزانه با توجه به این که باعث چربی سوزی میشود و سوخت وساز بدن را افزایش میدهد باعث میشود که کاهش وزن مناسبی داشته باشند.

انرژی مثبت و روحیه بالا
پیاده روی جزء ورزشهای است که باعث نشاط روح میشود.

تمامی موارد بالا فقط بخش کوچکی از فواید ورزش کردند میباشد که در اینجا بهش اشاره کردیم.

با بانوریس همراه باشید تا در پستهای بعدی از دیگر فواید پیاده روی برایتان بگوییم.

 

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه