برند بیژن bijan

امتیاز دهید

بیژن پاکزاد کیست ؟

بسیاری از ما نام بیژن پاکزاد و برند معروف بیژن را شنیده ایم کسی که گران ترین لباس ها را تولید میکرد امروز میخواهیم در مورد زندگی این طراح مد و فشن اطلاعاتی در اختیار شما قرار بدهیم.

بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد در سال 1323 در تهران همچنین در خانواده ای ثروتمند متولد شد ایشان تابعیت ایرانی آمریکایی داشت، تحصیلات خود را در مدرسه ثروتمندان سوئیس به نام (LE Rosey) گذراندند که در آنجا با فرزندان بسیاری از ثروتمندان آشنا شدند و سلیقه آنها را شناسایی کرده و  با اینکه چگونه میتوان نظر آنها را برای خرید جلب کرد آشنا شدند ایشان بعد از 18 سالگی در چند رشته مختلف چون شیمی، طراحی لباس و بازاریابی را در دانشگاها گذراندند سپس به آمریکا مهاجرت کردند و در آنجا طراحی را آموختند و به ایران بازگشتند و در تهران بوتیک پلنگ صورتی را را تاسیس کردند بعد از آن بوتیک (سسیل جی ) را راه اندازی کردند که خانواده های سلطنتی و افراد ثروتمند ایران از آنجا خرید میکردند.

مهاجرت به آمریکا

بیژن پاکزاد در 29 سالگی به آمریکا مهاجرت کردند و 3 سال بعد در آنجا بوتیک معروف خود را افتتاح کردند که مانند کاخ مدیترانه ای بود که بعد از مدت کمی به آن گران ترین فروشگاه دنیا گفتند. بیژن پاکزاد خود طراحی محصولاتی که ارائه می داد را برعهده داشت ایشان در کنار تحصیلات خود تجربیاتی را در مورد سلایق ثروتمندان همچنین نوآوری های جذابشان آنها را برای خرید جذب می کردند نوآوری های ایشان جوایز بسیاری را نصیبشان کرد و باعث شد بسیاری از ثروتمندان و سیاستمداران دنیا مانند جرج بوش، باراک اوباما، تام کروز از ایشان خرید کنند که برای خرید از قبل وقت رزرو می کردند. مجله vanity fair نام بیژن پاکزاد را به عنوان شیک پوش ترین های جهان معرفی کرد. 
بیژن پاکزاد فردی بسیار باهوش و دنبال فرصتی بود که افراد را به سمت برند خود بکشاند. او برای ملاقات هرکسی می رفت برای او عطری مخصوص با رایحه ای جدید تولید میکرد عطر هایی که تولید میکردند به دلیل رایحه ای بسیار عالی و بسته بندی های متفاوت شهرت جهانی داشت. ایشان علاوه بر لباس و ادکلن در صنعت های اسلحه سازی، اتومبیل سازی و تولید تخته نرد از سنگ مرمرهای اعلا فعالیت داشتند که از آن ها به پادشاه عربستان و سلطان بروئنی فروخت.

عوامل موفقیت بیژن پاکزاد

کیفیت: پاکزاد توجه ویژه ای به کیفیت محصولات خود داشت پارچه هایی که برای قصد دوخت لباس از آنها را داشت با دقت زیاد انتخاب میکرد و ابتدا خود از آنها استفاده میکرد سپس برای مشتریان عرضه میکرد.
استفاده از تجربیات و دانایی های خود: ایشان برای اینکه محصولات پر فروشی را تولید کنند با توجه به  تجربیاتی که در مدرسه و شناختی که از افراد ثروتمند داشت و شناسایی نیازهای آنها اقدام به طراحی لباس و عطرو ادکلن کردند. همچنین برای شناخت بیشتر مسائل ابتدا در رشته شیمی و سپس در رشته بازاریابی برای ارائه خدمات بیشتر به مشتریان خود در این رشته ها تحصیل کردند.
تعیین بازار هدف: ایشان در همان ابتدا افراد ثروتمند جامعه را در نظر داشت البته برای افراد ضعیف جامعه هم نوآوری هایی داشت ولی هدف اصلی او افراد مرفه جامعه بود و برای رضایت آنها تلاش میکردند.

سر انجام بیژن پاکزاد در سال 1390 بر اثر سکته مغزی چشم از جهان فروبست و فرزندانش راه پدر را ادامه می دهند و شرکت او را اداره می کنند.

نظر شما در مورد برند بیژن چیست ؟

مقاله های مرتبط

برند گوچی gucci

برند مکس فکتور

 

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه