برند گوچی Gucci

امتیاز دهید

تاریخچه بوجود آمدن برند گوچی Gucci

برند گوچی در سال 1921 پایه گذاری شده است و این برند در زمینه تولید عطر، کیف، کفش و... می باشد. لوگوی برند گوچی نیز از نام بنیانگدارش الهام گرفته شده که از دو حرف G تشکیل شده که مخفف Guccio Gucci  است. وی در دوران نوجوانی در هتلی ساووی مسئول آسانسور بود و دقتی که بر چمدانهای مسافران داشت باعث شد که اولین محصولی که تولید کرد چمدان باشد. اولین بوتیک گوچی در خیابان Condotti رم که از معروفترین خیابانها در زمینه مد هست در سال 1938 افتتاح شد.

گوچی از اکسسوریهای فلزی در کیفها و کفشها استفاده میکرد الهام گرفته از رکاب اسب بود که نتیجه علاقه شخصی ایشان بود.

برند گوچی که از موفق ترین برندها است، در سال 1932 یک کفش اسپرت که با آب طلا کار شده و اکنون در موزه هنر مدرن نیویورک وجود دارد را طراحی و پیاده سازی کرد. با گذشت زمان پسران گوچی نیز به کمک ایشان آمدند و به یک حرفه خانوادگی تبدیل شد.

شروع موفقیت گوچی

همکاری تام فورد با برند گوچی به عنوان طراح ارشد مجموعه  با طراحهای خارق العاده خود تمام رقبا را کنار زد و در کنار زوج هنری خود دومنیکوده سول که مدیر عامل برند گوچی در طی یک دهه بعنوان موفق ترینها در زمینه مد شدند که بسیاری را متحیر خودشان کردند. محصولات برند گوچی بسیار متنوع هستند که عبارتند از کفش و کیف دستی زنانه، کفش مردانه، پیراهن مردانه،لباس زنانه، کیف پول زنانه و مردانه، کمربند زنانه و مردانه، اکسسوری های زنانه و در نهایت در دهه 1970 با شرکت خودرو سازی AMC آمریکایی وارد همکاری شدند و در طراحی داخلی ماشین از رنگهای سازمانی گوچی (سبز و قرمز) استفاده شد و از لوگوی گوچی نیز در پوشش سقف خودرو بکار رفت و بعدها طراحی داخلی خودرو کادیلاک سویل و فیات بود.

بحران گوچی:
در دهه 1980 برند گوچی تا مرز ورشکستگی پیش رفت. ماریتزیو گوچی که بعد از پدرشان مدیریت برند را بر عهده گرفتن و عمویش آلدو را اخراج کرد و خودش نیز در مدیریت گوچی شکست خورد و سهام خود را فروخت و در سال 1995 نیز به قتل رسید که بعد از چند سال تحقیق دست یافتن که همسر سابق ایشان شخصی را استخدام کرده تا ماریتزیو را به قتل برساند. سپس دومینکوسوله با استخدام دان ملو و تام فورد، باعث رشد برند گوچی  شد و 
 در سال 1995 برند گوچی وارد بورس شد.

تجارت الکترونیک

برند گوچی در بحث تجارت الکترونیک نیز کاملا موفق بود، بصورتی که گوچی از پرطرفدارترین برند لاکچری در شبکه های اجتماعی می باشد. گوچی علاوه بر وبسایت در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت بسیار زیادی داشت مانند فیسبوک، گوگل پلاس، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب نیز فعالیت چشمگیری داشته که باعث موفقیت برند گوچی شده.

لطفا نظرات خود را در مور برند گوچی با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه