اصول ست کردن شومیز بهاری

امتیاز دهید

 یکی از لباس‌ های زنانه‌ بهاری که امروزه طرفداران زیادی داشته و از انتخاب‌ های همیشگی خانم ها است شومیز می باشد، شومیزها لباس هایی هستند که مدل یقه آنها اکثراً به صورت یقه پیراهن ‌های مردانه طراحی شده و دارای چندین دکمه برای بسته شدن می باشند. شومیزها معمولا از پارچه‌ هایی نازک و سبک دوخته می‌ شوند تا کسی که آن ‌ها را می ‌پوشد، احساس راحتی کامل داشته باشد. بنابراین بهترین پارچه‌ ها برای دوخت شومیز پارچه حریر، کرپ، گیپور، نخ پنبه، جین نازک، پوپلین و لنین هستند. این نوع از لباس ها به راحتی می توانند با هر استایل خیابانی، رسمی، نیمه رسمی، مهمانی، مجالس و مراسم، و به سادگی با انواع شلوار، شلوارک، دامن، کت و زیر مانتویی ست شوند و استایل جذابی را برای خانم ‌ها به وجود بیاورند. جالب است بدانید که یکی از بهترین لباس ها برای تمامی خانم ها در تمامی رده های سنی شومیز می باشد. در کل باید بگوییم که شومیز برای آن دسته از افراد که دوست دارند ظاهری آراسته، شیک و مرتب داشته باشند گزینه ای بسیار مناسب خواهد بود، پس برای انتخاب بهترین شومیز و اصول ست با آن تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

شومیز بهاری

نکاتی که هنگام انتخاب شومیز باید دقت کرد

 تنگ یا آزاد بودن یقه و سرآستین شومیز زنانه بسیار مهم است در واقع هر چه یقه و سرآستین‏ ها سفت و خشک باشند لباس شما بیشتر در چشم است و باید آستین ها و یقه به خوبی در جای خود باقی بمانند و تکان نخورند.

پارچه استفاده شده برای شومیز بسیار مهم است که باید از کیفیت بسیار خوب و مقاومت بالا برخوردار باشد. همچنین کیفیت پارچه به جنس و ساختار آن بستگی دارد.

توصیه می ‏کنیم از خرید شومیز زنانه با جنس پارچه مصنوعی، اجتناب کنید چرا که باعث تعریق زیاد می شوند.

مورد مهم برای بررسی هنگام خرید شومیز زنانه، قد لباس است که بستگی به محل پوشیدن آن دارد. اگر قصد دارید رسمی‌ باشید یک شومیز که قد بلند دارد و برای داشتن یک ظاهر معمولی، شومیز کوتاه تر را انتخاب کنید.

انواع شومیز و نحوه ست با آن ها

شومیز مجلسی

کاربرد بسیار زیاد شومیز مجلسی سبب شده است که همه خانم‌ های شیک پوش حتما یک یا چند نوع از آن را در کمد خود داشته باشند. این نوع شومیز به دلیل راحتی و شیک بودن جزو اولین انتخاب برای مهمانی‌ ها و دورهمی‌ ها به شمار می ‌رود، بنابراین اگر آن را با یک دامن یا شلوار ساده ست کنید استایل مجلسی ایده آل و جذابی خواهید داشت.

شومیز حریر

یکی از پر طرفدار ترین مدل های شومیز زنانه شومیز حریر است. حریر به واسطه جنس لطیفی که دارد، برای دوخت شومیز گزینه ای بسیار مناسب است و به علت خنکی و راحتی گزینه بسیار مناسبی برای استفاده روزمره و یا مهمانی های فصل بهار می باشد. شومیز حریر طرح دار در رنگ‌ های کمرنگ و پاستیلی انتخاب خوبی برای مهمانی ‌ها و دورهمی ها به حساب می ‌آید که می توانید آن را با یک دامن یا شلوار چسبان تیره‌ ست کنید.

شومیز حریر

شومیز لی

شومیز لی با داشتن ویژگی منحصر به فرد یکی از ضروریات کمد هر خانمی است چرا که با هر تیپ و استایلی به راحتی ست می شود. در دوختن این نوع شومیز‌ ها از پارچه‌ های نخی بدون طرح یا با طرح ‌های ساده استفاده می شود. شومیز لی گزینه بسیار مناسبی برای مهمانی های غیر رسمی و استایل خیابانی به عنوان ست با زیر مانتو های جلو باز بهاره و شلوار های جین می باشد.

شومیز گیپور

برای فصل گرم بهار می توانید شومیزهای گیپور را در ابتدای لیست انتخاب لباس خود قرار دهید. اغلب بخش های بالایی و نزدیک به گردن این لباس را از جنس گیپور طراحی می کنند که روی تن جلوه ویژه ای ایجاد می کند. همچنین می توانید شومیزهایی را بیابید که در قسمت آستین نیز دارای گیپور هستند که اتفاقا این مدل یکی از جذاب ترین مدل ها محسوب می شود. شما می توانید شومیز گیپور را با شلوار جین لوله ای که مد بوده و بسیار چشم نواز می باشد، ست کنید.

 

شومیز گیپور

شومیز کراواتی

یکی از مدل‌ های پرطرفدار، جذاب و جوان پسند شومیز کراواتی می باشد که در قسمت گردن آن کراوات یا پاپیون طراحی و دوخته می شود که به لباس متصل است. این سبک از شومیز معمولا از پارچه حریر که کمی هم گشاد است تهیه شده و برای استایل رسمی مناسب می باشد. این شومیز‌ها را می ‌توانید با شلوار یا دامن‌ های مجلسی ست کنید. جالب است بدانید که برای جذاب تر دیده شدن استایلتان شومیزهای یقه کراواتی را با شلوارهای چسب ست کنید.

شومیز کراواتی

ست شومیز و مانتو

امروزه پوشیدن شومیز زیر مانتو های جلو باز بسیار رواج پیدا کرده و مورد استفاده بیشتر بانوان قرار گرفته است. برای استفاده زیر مانتو خود شومیز نخی انتخاب کنید تا هماهنگی پارچه ها حفظ شود، همچنین این شومیزها ظرافت خاصی در طراحی دارند و تک رنگ بودنشان باعث می شود که به راحتی با مانتو و یا شلوار شما ست شده و جلوه ای خاص به ظاهرتان بدهد. جالب است بدانید که برای مانتو های طرح دار از شومیز های ساده و تک رنگ و برای مانتو های ساده از شومیز طرح دار استفاده کنید.

ست شومیز مانتو

ست شومیز و دامن

ست دامن و شومیز مناسب خانم‌ هایی است که به استایل‌‌ های منحصر به‌ فرد کژوال علاقه دارند و می‌ خواهند در مهمانی متفاوت و جذاب باشند بنابراین دامن‌ هایی که با شومیز استفاده می‌ شوند هم باید دامن های مجلسی باشند. به طوری که جنس آنها با جنس شومیز همخوانی داشته باشد. شما می توانید دامن جین کوتاه بهای را که بسیاری از خانم‌ های خوش سلیقه به این لباس علاقه خاصی دارند را با یک‌ شومیز طرح دار و یک صندل زنانه ست کنید. همچنین برای استایل کمی رسمی تر می توانید شومیز ساده حریر را با یک دامن مجلسی شیک و کفش پاشنه بلند ست کرد.

ست شومیز دامن

سخن نهایی بانوریس با شما

همانطور که گفته شد یکی از لباس‌ های زنانه‌ بهاری که امروزه طرفداران زیادی دارد و یکی از انتخاب‌ های همیشگی خانم ها است شومیز می باشد که مدل یقه آن اکثراً به صورت یقه پیراهن ‌های مردانه طراحی می شود. پس شومیز یکی از بهترین انتخاب ها برای تمامی کسانی است که دوست دارند ظاهری جذاب، زیبا، آراسته و کمی رسمی داشته باشند. ما در این مقاله شما را با انواع شومیز و اصول ست کردن آن آشنا کردیم تا شما بتوانید به راحتی با توجه به این اطلاعات یک استایل جذاب زنانه با شومیز بهاری را برای خود ایجاد کنید.

 

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه