بیماری و حساسیت های فصل پاییز

امتیاز دهید

علت و مقابله با آلرژی

پاییز، این فصل رنگارنگ با تمام زیبایی هایش وقتی که شروع می شود برای کسانی که دچار حساسیت می شوند روزهای خوبی به همراه ندارد
سرما خوردگی، آنفولانزا و انواع حساسیت با شروع پاییز برای برخی شروع می شود. این بیماری های شایع فصل، طاقت انسان را کم میکند و زندگی را برایشان سخت میکند.

بیماری های پوستی و اگزما نیز از دیگر بیماری های شایع فصل سرما هستند که علائم آن قرمزی، خشکی خارش و سوزش و گاهی مواقع تاول های ریز است.

استفاده از دستگاه بخور و مرطوب نگه داشتن فضای خانه، استفاده از کرم های مرطوب کننده و لوسیون های مناسب و پرهیز از هرگونه نگرانی و استرس تاثیر بسیار در درمان و مبتلا نشدن به این بیماری ها دارد.

علت بروز آلرژی

آلرژی در اثر تماس با ماده های حساسیت زا مانند گرده های گل وگیاه، حیوانات، دارو یا تغییر فصل با تولید پادتن در بدن افراد آلرژیک ظاهر می شود اما زمانی این نوع حساسیت ها تحریک می شوند که ماده آلاژن به پادتن های موجود در سطح ما ستوسیت ها فعال شده و هیستامین ها آزاد می شوند.

آلرژی غذایی

این نوع آلرژی زمانی رخ می دهد که بدن شخص به مصرف خوراکی یا ماده غذایی مخصوصی واکنش نشان دهد. برخی از مواد غذایی باعث تحریک آلرژی می شوند مانند:

شیر، ماهی، تخم مرغ، محصولات دریایی، بادام زمینی، سویا، گندم و آجیل...

آلرژی پوستی

شایع ترین حساسیت های پوستی از تماس با زیورآلاتی از جنس نیکل مانند بند ساعت، برخی گیاهان، غذاها و الیاف لباس ها هم می تواند باعث این نوع حساسیت شوند.

آلرژی تنفسی

این آلرژی که آسم هم نیز نامیده می شود. این آلرژی می تواند بر اثر عواملی  مانند گردو خاک موجود در ملحفه، پارچه، مبل های قدیمی و غیره بروز میکند. 

راه های مقابله و درمان آلرژی ها

- زمانی که باران های پاییزی در حال باریدن است و گردوخاک در باد وجود دارد از منزل خارج نشوید.

- دستگاه های تهویه داخل ماشین یا منزل را روشن بگذارید.

- از عطر و اسپری یا حتی خوشبو کننده های هوا استفاده نکنید.

- عدم استعمال دخانیات

- در محیط خارج از خانه عینک های آفتابی استفاده کنید.

- لیموترش و عسل به صورت ناشتا استفاده کنید.

- در طی آلرژی فصلی از اسپرهای مخصوص بینی استفاده کنید.

- مراقب غذایی که می خورید باشید آن مواد غذایی هایی که باعث تشدید و شروع آلرژی در شما می شوند، بشناسید و از مصرف آن خودداری کنید.

مقالات مرتبط

آیا می دانید در فصل پاییز چگونه از پوستتان مراقبت کنید

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه