پوشیدن کت و دامن

امتیاز دهید

چرا کت و دامن؟

کت و دامن یکی ارز لباسهای کلاسیک زنانه است که دارای قدمت بیش از 90 سال می باشد. در غرب به عنوان لباس رسمی زنانه استفاده می شود که خانمهای متشخص بیشتر می پوشند. در ایران نیز به عنوان لباس مجلسی بکار می رود. کت و دامن در سالهای اخیر در مدلهای متنوعی دوخت میشود، که در انتخاب مدل کت و دامن سن نقش مهمی دارد. به این نکته توجه داشته باشید تا متناسب سن خود کت و دامن انتخاب کنید.

نکاتی در مورد کت و دامن:

برای کت و دامن، انتخاب کت مهمترین قسمت است، کتی را انتخاب کنید که سر شانه کاملا اندازه باشد طوری باشد که درزها دقیقا سر جایی خود قرار بگیرد. در مورد آستین به شما بستگی دارد، می توانید کت آستین بلند یا سه ربع داشته باشید اما پوشیدن کت با آستین کوتاه را فراموش کنید.

کت و دامن رسمی:

برای کت و دامن رسمی سراغ کت و دامن همرنگ بروید چون ظاهر شما را وزین می کند. نکته مهم این است که نباید کت و دامن شما به یونیفرم باشد. شما می توانید با استفاده از اکسسوری های متناسب، داشتن دکمه های طلایی، برش کت و ... شما را کمک می کند. برای یک استایل رسمی یقه کت بهتر است انگلیسی کلاسیک باشد. شومیز نقطه عطف لباس شماست. رنگ شومیز به رنگ کت و دامن و همچنین مجلسی که در آن شرکت می کنید بسیار بستگی دارد. استفاده از کمربند باریک که با رنگ کیف و کفش شما ست باشد نشانه خلاقیت می باشد.

کت و دامن اسپرت:

برای داشتن استایل اسپرت از پوشیدن کت و دامن همرنگ خودداری کنید. بهتر است رنگ کت شما روشن باشد و یقه کتتان بلند باشد تا شومیزی که زیر لباس میپوشید بیشتر دیده شود. می توانید رنگ شومیز خود را با دامنتان ست کنید. اینکار به ظاهر شما نظم می دهد. پوشیدن یک کت تک دکمه نیز برای ستایل اسپرت بسیار مناسب است.

کت و دامن متناسب سنتان بپوشید

استفاده از خرجکار در کت نیز می تواند به شما کمک کند، خانمهای که سن ببیشتری دارند اصولا از خرجکارهای مانند گیپور، دانتل و سنگها و... استفاده می کنند و اگر سنتان کم هست می توانند از خرجکارهای مانند سورن دوزی، قلاب بافی و ... با رنگهای شاد متناسب با کتتان استفاده کنید.

کت و دامن

برای مشاهده و خرید پارچه های کت و دامنی اینجا کلیک کنید.

پارچه های کت ودامنی

برای کت و دامن، کت و شلوار رسمی بهتر است از کرپ ترک، کرپ باربی، فاستونی، ساتن می سی نو و کرپ ساتن استفاده کنید.

کت و دامن یا کت و شلوار مناسب جزء جدا نشدنی کمد خانمهای موفق و با سلیقه می باشد.

مقالات مرتبط

انتخاب لباس مجلسی

چه کت و شلواری برای خانم ها مناسب است؟

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه