دانستنی های یوگا

امتیاز دهید

یوگا و فوایدش

برخی بر این تصور هستن که یوگا ورزشی، مخصوص افرادی با اندامی که انعطاف پذیری بالا دارند می باشد مانند ورزش ژیمناستیک در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است.

یوگا به معنی یکپارچه سازی ، یگانگی و کنترل کردن می باشد که گویای این است که فرد با حرکاتی که انجام می دهد به کنترل قوای تن و ذهن خود می پردازد. یوگا ورزشی است با تمرینات که باعث کشش مناسب عضلات می شود. یوگا به تنهایی عضلات را تقویت نمی کند بلکه موجب قوی شدن بافتها و حتی بافتهای اطراف ماهیچه نیز می شود. 

یوگا فواید بسیار زیادی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم، مانند افزایش انعطاف پذیری تاندون و رباطها، تاثیر مثبت بر ارگانهای داخل بدن که خود از بروز بیماری ها جلوگیری می کند. خون رسانی به اندام های بدن، چون حرکات یوگا باعث می شود خون کافی به اندام های بدن برسد.

انتخاب لباس یوگا

اگر می خواهید که در هنگام انجام یوگا خیلی راحت باشید باید در انتخاب لباس خود دقت کنید. لباس یوگا نباید شما را محدود کند بهتر است جنس پارچه لباس شما کشی باشد تا حرکات شما را محدود نکند. بهتر است از لباسهای خیلی گشاد استفاده نکنید. برای انتخاب شلوار نکاتی مانند بلند بودن فاق شلوار و داشتن کمر پهن را مدنظر قرار دهید. بهتر است از لباسهای زیر مخصوص ورزشی برای یوگا استفاده کنید.

استفاده از لباسهایی با الیاف طبیعی نیز بسیار مناسب است و بیشتر مربیان یوگا توصیه می کنند، از لباسهایی که به خوبی عرق را جذب و الیاف طبیعی دارند استفاده کنید. لباسهای تولید شده از پارچه های نخی و پنبه ای بسیار مناسب هستند، چون این پارچه ها به خوبی دمای بدن را در حالت تعادل نگه می دارد و اجازه خنک شدن به بدن می دهد. الیاف نخی و پنبه ای بسیار برای ورزش یوگا مناسب است. 

برای مشاهده و خرید پارچه های نخی اینجا کلیک کنید

لباس یوگا

در صورتی که میخواهید ورزش یوگا را در فضای بیرون انجام دهید و هوا سرد هست میتوانید از لباسهای با الیاف طبیعی که گرم هستند مانند پارچه های تریکو و پارچه تریکو ملانژ استفاده نمایید.

برای مشاهده و خرید پارچه های تریکو اینجا کلیک کنید.

بهتر است در هنگام ورزش یوگا لباسهای را که دوست دارید و از پوشیدن آنها احساس خوبی دارید استفاده کنید.

بستن موها با یک باند یا دستمال بلند طرحدار به ظاهر شما زیبایی می دهد و همچنین به عنوان دستمال عرق گیر نیز می توانید از آن استفاده کنید.

مقالات مرتبط

فواید پیاده روی

 

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه