چگونه پولدار شویم

امتیاز دهید

پولدار شدن یکی از دغدغه های همه ی ما انسان ها است همه ما خواسته هایی داریم که به اندازه آن پول نداریم به همین دلیل به دنبال پولدار شدن هستیم بسیاری فکر می کنند هرگز پولدار نمی شوند و پولدار شدن شانس می خواهد این افراد هیچگاه پولدار نخواهند شد چون هم تلاشی نمی کنند و هم افکار منفی در ذهن دارند راه های زیادی برای پولدار شدن وجود دارد که ما میخواهیم در اینجا انواع روش ها را در اختیار شما قرار دهیم در زمان گذشته پولدار بودن را بیشتر برای افراد مسن می دیدند اما امروزه جوان ترها هم دنبال راه هایی برای پولدار شدن هستند شخصی وجود ندارد که از پول بدش بیاید همه افراد دنبال راهی برای پولدار شدن هستند ولی هیچ کس بدون زحمت و تلاش موفق نمی شود پولدار شدن مستلزم تلاش و کوشش می باشد. عده ای با کار و درآمد خوب  و عده ای با دور اندیشی پولدار خواهند شد. سعی کنید مانند افراد پولدار تفکر کنید باور داشته باشید که پولدار خواهید شد.

 

1. پولدار شدن با جسم سالم

برای پولدار شدن به سلامت جسمی خود نیز توجه داشته باشید ورزش کنید چون ورزش باعث بهبود عملکرد مغز شما می شود در واقع سلامت جسم به سلامت ذهن کمک میکند و از رژیم های غذایی سالم استفاده کنید به دلیل اینکه سلامت جسمتان باعث می شود شما پیشرفت زیادی در انجام کارهایتان داشته باشید صبح ها زود از خواب بیدار شوید و برای ورزش کردن، مطالعه، برنامه ریزی برای کارهای روزانه وقت بگذارید افراد پولدار شب ها زود به رختخواب رفته و میخوابند در مقابل صبح ها حداقل 2 ساعت زودتر از سایرین روز خود را شروع می کنند.

2. پولدار شدن با یادگیری تخصص 

با یادگرفتن تخصص های کمیاب و نادر شانس پولدار شدن خود را افزایش دهید لیستی از شغل های کمیاب را تهیه کرده و به سراغ یادگیری آنها بروید باید توجه داشته باشید که فراگیری تخصص های نادر به دلیل سخت بودن آنها تقاضای کمتری دارند تخصص های کمیاب فقط مربوط به یک رشته نمی باشد این تخصص می تواند در شاخه ای از یک رشته باشد ممکن است یادگیری این تخصص مدت ها طول بکشد و حتی دستمزد بسیار کمی دریافت کنید تا به این تخصص دست یابید.وقتی در یک رشته خاص متخصص شوید با این روش درآمد بالایی خواهید داشت و پولدار می شوید برای تخصص در یک رشته همیشه قدم به قدم پیش روید و هیچگاه یادگیری را کنار نگذارید به عنوان مثال بسیاری از افراد با شغل هایی مانند مس گری، مجسمه سازی، کار با شیشه، فلز و... درآمد کسب می کنند این کارها را با استفاده از خلاقیت خو انجام داده و در نمایشگاه های بین المللی به نمایش گذاشته و با قیمت بالا به فروش می رسانند.تخصصی که قصد یادگیری آن را دارید طبق علاقه خود فراگیرید چون اگر کاری که راه اندازی می کنید را دوست نداشته باشید در آینده آن را کنار خواهید گذاشت و اگر آن را ادامه دهید فقط به دلیل سود آوری آن خواهد بود و لذتی از انجام آن نمی برید.

3. پولدار شدن با کارآفرینی

به حقوق ثابت خود راضی نباشید بلکه در کنار این حقوق ثابت کار جدیدی هم برای خود راه اندازی کنید در این صورت شانس زیادی برای پولدار شدن دارید که با راه اندازی یک شغل برای خود می توانید درآمد بیشتری کسب کرده، زمان کاری خود را تنظیم کنید و رئیس خود باشید کار آفرینان بیشترین ثروت را در جامعه دارند اگر در مسیر انجام کارتان با شکست مواجه شدید ناامید نشوید و با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهید تمام افراد پولدار شکست خورده اند اما هیچگاه ناامید نشده اند مثبت اندیش باشید و نقاط ضعف و خطاهای خود را بررسی کنید تا به پیروزی برسید

برای مطالعه راز موفقیت ثروتمندان و باورهای آنان اینجا کلیک کنید.

پول

 

4. پولدار شدن با نوشتن

فقط گفتن جمله می خواهم پولدار شوم کافی نیست بلکه باید راه های پولدار شدن را هم بنویسید و اینکه چرا قصد پولدار شدن دارید هدفهایتان، رویاهایتان و راه های رسیدن به آنها را بنویسید چون نوشتن باعث می شود شما کار انجام دهید و راهی برای رسیدن به آرزوهایتان پیدا کنید. همیشه لیستی از کارهای روزانه خود تهیه و در طول روز آن را بررسی کنید تا کارهای مشخصی را انجام دهید اشخاص ثروتمند همیشه کارهای خاصی را انجام می دهند که آنها را مکتوب کرده و همراه خود دارند و این کارها را بدون آوردن بهانه ای انجام می دهند تا به هدف بلند مدت خود برسند. با اهداف کوچک شروع کنید تا سرمایه آن را داشته باشید درست است سود کمی دارد ولی کم کم با صبر و تلاش زیاد میتوانید سودهای بیشتری به دست بیاورید.

5. پولدار شدن در رابطه با افراد

به عقیده دانشمندان هر انسانی شبیه به افرادی می شود که با آنها در ارتباط است بنابراین با افرادی که با استعداد و هم فکر با شما هستند در رفت و آمد باشید ثروتمندان هم با افراد ثروتمند در ارتباط هستند چون ذهن آنها خلاق است با افرادی که افکار منفی دارند رابطه نداشته باشید چون افکار منفی بر ذهن شما تاثیر گذاشته و شما را از هدفتان دور می کنند بنابراین با افراد مثبت اندیشی که به شما انگیزه می دهند در ارتباط باشید. و برای خانواده خود وقت بگذارید چون خانواده قیمتی ندارد و می توانند بهترین افراد برای انگیزه دادن و تشویق شما در پولدار شدن شوند.

دوستان

 

6. پولدار شدن با مطالعه و زمان

اگر به دنبال ثروتمند شدن هستید باید مطالعات زیادی انجام دهید و هر روز به دنبال پیشرفت در کارتان باشید باید کتاب های زیادی در مورد حرفه خود مطالعه کرده و از آنها خلاقیت به دست آورید حداقل روزی 2 ساعت مطالعه کنید و یادداشت برداری داشته باشید تا نکات مهم را در کار خود بکار برید اکثر افراد پولدار به مطالعه علاقه نشان داده اند و بیشتر کتاب هایی که مطالعه می کنند به پیشرفت آنها بر میگردد. غذای روح مطالعه است ذهن را باید با دانش و مطالعه پرورش داد افراد پولدار زیاد کتاب می خرند و مطالعه می کنند برای پیشرفت و پولدار شدن یکی از اصل های مهم زمان است هیچگاه زمان را هدر ندهید یکی از راه هایی که باعث هدر رفتن زمان می شود تماشای تلوزیون است همچنین باعث فعالیت نداشتن و چاقی نیز می شود بنابراین بهتر است به جای تماشای تلوزیون مطالعه کنید. وسیله دیگری که باعث می شود زمان شما بیهوده هدر رود موبایل است باید استفاده صحیح از این لوازم را یاد بگیریم مثلا برای رفتن به محل کار در مسیر می توانید با استفاده از موبایل کتاب های صوتی گوش دهید همچنین کتاب های مرتبط با کارتان را برروی گوشی نصب کرده و مطالعه بفرمایید.

مطالعه

 

7. پولدار شدن با پس انداز 

پس انداز "saving " درآمدی خرج نشده است در واقع مقداری از درآمد است که آن را خرج نمیکنیم. پس انداز فقط برای روز مبادا نیست بلکه از طریق آن می توان پولدار شد برای اینکه فردی پولدار و ثروتمند شوید همیشه مبلغی را پس انداز کنید در واقع پس انداز کردن برای شما یک عادت شود برای این کار یک حساب جداگانه باز کرده و به مرور پرش کنید اکثریت افراد ابتدا پولی که به دست می آورند را خرج کرده سپس اگر چیزی باقی ماند آن را پس انداز می کنند و با اولین احتیاجی که داشتند به فکر خرج این پس انداز می افتند اما این کار اشتباه است شما قبل از خرج کردن پول خود ابتدا باید مبلغی از آن را پس انداز کنید و برای خود شرط بگذارید که از این پول فقط در شرایطی که به سرمایه گذاری ختم شود استفاده کنید.برای اینکه بتوانید به راحتی پس انداز کنید هزینه های غیر ضروری را حذف کنید وهوشمندانه خرج کنید. پس انداز خود را هدف دار و در یک چارچوب زمانی قرار دهید به عنوان مثل تعیین کنید که قصد خرید یک لپ تاپ را در مدت 6 ماه دارید در این صورت پس انداز کردن برای شما کار راحتی خواهد بود. هزینه هایی که در طول روز خرج میکنید را حتما یادداشت کنید حتی اگر بسیار کوچک باشند و در پایان ماه آنها را بررسی کنید اینگونه متوجه خواهید شد که چه خرج های غیر ضروری دارید و می توانید آنها را حذف کنید. پس انداز شما ارزشمند است چون اگر پس انداز نداشته باشید مجبور هستید تمام عمر کار کنید افرادی که به دنبال پس انداز کردن هستند به مرور روش های سرمایه گذاری را یاد گرفته و پول دار خواهند شد.

پس انداز

راه دیگری برای پس انداز این است که هنگام رفتن به خرید مبلغی پول نقد به همراه برده و کارت های اعتباری خود را در خانه بگذارید زمانی که افراد کارت های اعتباری پر از پول همراهشان است بیشتر خرج می کنند بنابراین کارتهایتان را در خانه گذاشته و در مواقع ضروری با خود ببرید. زمانی که برای خرید به فروشگاه می روید لیستی از خرید هایتان را در دست داشته و برای خرج پول خود یک میزان تعیین شده درنظر بگیرید تا با دیدن انواع وسایل وسوسه نشده و همه پولتان را خرج نکنید. توجه داشته باشید که سقف خرید کردنتان کمتر از درآمدتان باشد اینگونه پولدار می شوید .همچنین به دنبال حراج ها باشید تا هم مایحتاج خود را خرید کرده و هم پول زیادی پرداخت نکنید.همچنین ولخرج نباشید ولخرجی یعنی هزینه های اضافی که برای خود بوجود می آوریم و خرید هایی انجام می دهیم که ضروری نیستن و اضافه می باشند که نتیجه ای به جز از دست دادن پول ندارد. بسیاری از افراد برای خرید موبایل، خودرو و بسیاری از سایر لوازم پول های زیادی پرداخت می کنند در صورتی که هیچ احتیاجی به آنها ندارند این کار ضعف در مدیریت مالی فرد است افراد پولدار حساب و کتاب خود را از قبل لیست کرده و طبق آن درآمدهایشان را خرج می کنند افراد پولدار ابتدا به دنبال علایقشان رفته و سپس از طریق این علایق به درآمد می پردازند.

غذا

راه دیگری که برای پس انداز کردن وجود دارد خوردن غذا در منزل است خرید غذا در بیرون منزل یک تفریح به حساب می آید و پول زیادی بابت آن پرداخت می شود بنابراین سعی کنید غذایی که در بیرون میل می کنید را تا آخر صرف کنید یا باقی مانده را با خود به منزل ببرید بیشتر اوقات سعی کنید در منزل غذا آماده کنید این نیز نوعی صرفه جویی در پول است و می توانید آن را به پس انداز خود اضافه کنید و پولدار شوید. همچنین برای دورهمی های دوستانه هم می توانید به جای اینکه دوستانتان را به رستوران دعوت کنید آنها را به خانه دعوت کرده و با غذاهای خانگی و تفریحات لذت بخش دورهمی ارزان تری داشته باشید و مبلغی از مخارجتان در جیبتان باقی بماند. پرداخت بدهی ها راهی برای پس انداز بیشتر است برای اینکه بدهی های قبلی خود را پرداخت کنید به فکر گرفتن قرض جدید با مبلغ بالا نباشید بلکه بدهی قبلی خود را با صرفه جویی و حدف خریدهای غیر ضروری پرداخت کنید مشاوران مالی گفته اند همیشه سعی کنید بدهی های خود را از بدهی که بهره بیشتری دارند شروع به پرداخت کنید اما از نظر روانی پرداخت بدهی ها از کم به زیاد بهتر است چون جریان پولی شما زیاد شده و با اطمینان خاطر بیشتری سایر بدهی هارو پرداخت میکنید. برای پرداخت بدهی بهتر است ابتدا آن ها را لیست کنید و آنها را به دو گروه خرد و کلان تقسیم کرده و ابتدا بدهی های کلان را بررسی کرده و آن هارا پرداخت کنید اگر توان آن را ندارید از بدهی های کوچک شروع کرده و پرداخت کنید برای پرداخت بدهی ها حدالامکان پولی قرض نگیرید و با حقوق خود همچنین اضافه کاری آنها را پرداخت کنید.

مقاله مرتبط

مدیران مالی خانه خود باشی

 

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

2 دیدگاه
سیما
۱۲:۴۴ , ۱۳۹۷/۱۰/۲۷

خیلی ممنون ، مطالب خوبی بود مخصوصا در مورد پس انداز

بانوریس
۱۲:۴۵ , ۱۳۹۷/۱۰/۲۷

سلام وقتتون بخیر ،خواهش میکنم دوست عزیز