چه لباس هایی مناسب فصل بهار هستند؟

امتیاز دهید

با فرار رسیدن فصل بهار هوا کم کم گرم می شود و ما تغییراتی در نوع پوششمان ایجاد میکنیم، لباس های فصل سرما را جمع کرده و لباس های مناسب فصل بهار تهیه میکنیم لباس های بهاری شادترین و زیباترین لباس ها هستند با لباس های بهاری میتوانید استایل شیک جدیدی داشته باشید اولین ویژگی که برای انتخاب لباس بهاری باید در نظر داشت جنس پارچه آن است لباس های بهاری که میتوانید دراین فصل به تن کنید لباس هایی سبک از جنس نخ، پنبه، حریر، کتان، جین یا لی و کنف می باشد لباس های بهاری با تنوع و رنگ های شاد خود به راحتی جای لباس های زمستانی را در کمدتان می گیرند.

لباس بهاره نخی یا پنبه ای

لباس هایی که پارچه آنها از جنس نخ و پنبه است به دلیل لطافت و سازگاری با پوست بدن حساسیت ایجاد نمی کنند و با رد و بدل کردن هوا شما را خنک نگه می دارند پوشیدن این لباس ها در فصل بهار به دلیل گرمای هوا بسیار لذت بخش خواهد بود به همان نسبت لباس هایی از جنس نخ معایبی هم دارند از جمله چروک شدن سریع، آبرفتی که دارند همچنین دوام آنها به دلیل شست و شوی زیاد کم است با این وجود بهترین روزها را برای شما به ارمغان خواهند آورد. نحوه شست و شوی لباس های نخی به این صورت است که هم میتوان با دست و هم با ماشین لباسشویی بشویید باید توجه داشته باشید که حتما برای شست و شوی لباس نخی از آب سرد استفاده کرده و اگر از ماشین لباسشویی استفاده می کنید درجه بر روی لباس های لطیف تنظیم باشد و اگر با دست می شویید با ملایمت شسته و آبکشی نمایید سپس بر روی چوب لباسی آویزان و دور از نور مستقیم آفتاب آویزان کنید تا خشک شود.

برای مشاهده و خرید پارچه های نخی متنوع اینجا کلیک کنید

گل گلی

لباس بهاره جین یا لی

لباس هایی از جنس جین هم جز لباس های مناسب فصل بهار هستند جین انواع مختلف ضخیم و نازک دارد که برای فصل بهار و تابستان جین نازک بسیار مناسب است این پارچه چروک نمی شود و به دلیل نازک بودن باعث خنکی شما شده همچنین هیچگاه از مد نمی افتد و به دلیل شیک بودن مورد پسند همگان است  یکی دیگر از ویژگی های لباس جین ست کردن آسان آن با انواع لباس ها است شما می توانید لباس هایی از جنس لی را با انواع رنگ و طرح ست کنید و برای مراسم هایی چون مهمانی های دوستانه، خرید، جشن تولد و... به تن کنید. شست و شوی لباس های جین هم باید به این صورت باشد که ابتدا لباس را پشت و رو کرده سپس در آب سرد قرار داده و اجازه دهید 10 دقیقه در آب خیس بخورد سپس آن را با کمی پودر بشویید بلافاصله بعد از شست و شوی لباس جین آن را در سایه آویزان کنید تا خشک شود.

برای مشاهده و خرید پارچه های لی اینجا کلیک کنید

لباس بهاره کتان

لباس هایی از جنس کتان هم مانند لی و نخ به راحتی هوا را از خود عبور می دهند و باعث خنکی می شوند و میزان عرق کردن را کاهش داده و اگر عرق هم کنید لباس کتان جذب عرق بالایی دارد همچنین دانشمندان ژاپنی دریافتند که لباس های کتانی می توانند از دچار شدن به برخی بیماری ها جلوگیری کند که حساسیت های پوستی هم جزء این بیماری ها محسوب می شود. شست وشوی لباس های کتان بسیار مهم است تا لباس کتانتان دوام بالایی داشته باشد به دلیل آسیب پذیر بودن لباس کتان بهتر است آن را با دست و درجه آب ولرم و بسیار ملایم بشویید تا بافت پارچه آسیب نبیند هرگز روی لباس کتان آب داغ نریزید بعد از شست و شو لباس را دور از نور مستقیم آفتاب پهن کنید تا خشک شود.

برای مشاهده پارچه های کتان بانوریس اینجا کلیک کنید

 

کتان

لباس بهاره حریر

حریر پارچه ای بسیار سبک و خنک برای فصل گرما است این پارچه انواع مختلفی دارد از جمله حریر کرپ، حریر پفکی و حریر ژرژت هستند. حریر کرپ و حریر پفکی احتیاج به آستر ندارند و لطیف هستند تنها تفاوتشان در نوع بافتشان است حریر پفکی بافت برجسته ای دارد ولی حریرکرپ بافت ساده دارد حریر ژرژت پارچه ای نرم و بدن نما هست که احتیاج به آستر دارد. دوختن مانتو، شومیز و پیراهن ساحلی از پارچه های حریر بسیار لذت بخش است. لباس های حریر بسیار ظریف و لطیف هستند و باید از آنها نگهداری کرد برای شست و شوی لباس های حریر می توانید از لباسشویی استفاده کنید فقط توجه داشته باشید که لباسشویی را بر روی درجه ای تنظیم کنید که مخصوص لباس های مجلسی است تا به آرامی لباس ها شسته شوند و برای خشک کردن لباس از خشک کن لباس شویی استفاده نکنید لباس را پشت و رو کرده و در فضای باز پهن کنید تا خشک شود برای اتو کردن لباس های حریر هم بسیار مراقب باشید اتو را بر روی دمای پایین تنظیم و بر روی لباس پارچه نازکی پهن کرده و با احتیاط لباس را اتو کنید.

برای مشاهده و خرید انواع حریر اینجا کلیک کنید.

لباس بهاره کنفی

پارچه های کنفی هم از انواع پارچه هایی است که می توان برای مانتو و شلوار تابستانه از آن استفاده کرد لباس های کنفی بسیار خنک هستند و چروک نمی شوند برای اتو کردن لباس های کنفی باید توجه داشته باشید که لباس کمی نم داشته باشد و اگر نم دار نیست ابتدا باید آب بر روی آن اسپری کنید سپس اتو را در دمای بالا تنظیم کرده و لباس را اتو کنید معمولا پارچه های کنفی کمی خشک هستند بنابراین بعد از اتو به بخار هم احتیاج دارند لباس های کنفی نسبت به لباس های نخی دوام خوبی دارند.

برای مشاهده و خرید انواع پارچه های کنفی اینجا کلیک کنید

رنگ لباس های بهاری

دومین ویژگی برای انتخاب لباس بهاری رنگ لباس است به دلیل رنگارنگ بودن فصل بهار بهتر است شما هم در این فصل لباس های رنگارنگ و شاد بپوشید رنگ شاد لباس ها باعث شادابی روحیه شما میشود و پوشیدن رنگ تیره تاثیر منفی بر روی شما میگذارد. پوشیدن رنگ های روشن، متالیک و نئونی بسیار مناسب فصل بهار است.

پوشیدن رنگ های روشنی مثل صورتی، زرد، نارنجی، قرمز، آبی روشن و سبز کمرنگ برای فصل بهار بسیار مناسب است. رنگ متالیک به رنگی می گویند که ذرات ریزی بر روی آن قرار دارد که در اثر انعکاس نور درخشان میشود به رنگ متالیک چند رنگ هم گفته می شود، بهتر است برای انتخاب کیف و کفش خود از رنگ متالیک شاد استفاده کنید. رنگ نئونی به رنگ چشمگیر و تندی گفته می شود که بسیار شاد هستند می توانید از رنگ های نئونی در شال، روسری و کلاه خود استفاده کنید که تیپ شما را بسیار جذاب می کند.

رنگ لباس

طرح لباس های بهاری

سومین ویژگی که باید برای انتخاب لباس های بهاری به آن توجه کرد طرح لباس است اگر شما هم جزء افرادی هستید که لباس های ساده می پوشید فصل بهار بهترین زمان برای پوشیدن لباس های گلدار می باشد.

لباس های گلدار از زمان های قدیم بوده و تا به امروز نیز از مد نیوفتاده است و همچنان طرفداران بسیاری دارد. کشور چین نخستین کشوری بود که لباس هایی با استفاده از طرح طبیعت و گل تولید کرد و کم کم به کشورهای آسیایی و خاورمیانه راه یافت و بعد از مدتی اروپایی ها هم به لباس های گلدار رو آوردند این طرح ها جلوه ای از زیبایی طبیعت هستند و در بسیاری از آیین ها نماد پاکی و بی آلایشی می باشند.

نقش و نگار گل ها بر روی پارچه همیشه جایگاه پررنگی در دنیای مد داشته و حتی در چند سال اخیر بخصوص امسال اغلب طراحان مد توجه ویژه ای به لباس های گلدار داشته اند. تولید کنندگان پارچه کاملا بر این موضوع واقف هستند که باید این نوع پارچه ها را از الیافی تهیه کنند که شخص احساس خنکی بیشتری کند.هر سن و اندامی داشته باشید به راحتی می توانید  لباس های گلدار بپوشید، فقط توجه داشته باشید در کنار یک لباس گلدار از کیف، کفش یا کلاهی ساده استفاده کنید که بهتر است همرنگ گلهای لباستان باشد تا هماهنگی زیبایی در تیپ شما ایجاد شود. اگر اندام ظریفی دارید می توانید از لباسهایی با زمینه روشن و گل های درشت، اگر اندام کمی درشت دارید می توانید از لباس هایی با زمینه تیره و گل های ریز استفاده کنید.

 لباس بهاره برای خانم ها

خانم ها باید توجه داشته باشند لباس هایی برای خود انتخاب کنند که متناسب با اندام آنها باشد رنگ، طرح و مدل لباس ها تاثیر زیادی بر تیپ افراد دارد خانم هایی با اندام مستطیلی بهتر است از شومیزهای گشاد با دامن های چین دار و کمربند استایل خود را جذاب کنند خانم هایی که اندام سیبی شکل دارند به دلیل شکم بزرگشان باید توجه داشته باشند از لباس هایی استفاده کنند که شکمشان را پنهان کند به همین دلیل می توانند از لباس هایی به رنگ تیره و مات در بالاتنه استفاده کنند تا بالاتنه را لاغر نشان دهد. همچنین افرادی که اندام گلابی شکل دارند لباس پایین تنه خود را تیره و مات انتخاب کنند تا پایین تنه آنها لاغر به نظر برسد. خانم هایی که اندام درشتی دارند در فصل بهار از لباس های گلداری استفاده کنند که گل های لباس ریز و تراکم کمتری داشته باشند و لباس خود را برش دار بدوزند چون لباس برش دار اندام را کشیده نشان میدهد همچنین بهتر است افراد درشت اندام از یقه های پهن و جیب های بزرگ بر روی لباس های خود استفاده نکنند با اینکه فصل گرما زمان پوشیدن لباس های گشاد است ولی توجه داشته باشید که پوشیدن لباس های گشاد و خیلی تنگ برای افراد چاق توصیه نمیشود همچنین اگر علاقه زیادی به پوشیدن لباس های راه راه دارید حتما از لباس هایی با راه عمودی و ریز استفاده کنید.

خانم های لاغر به راحتی می توانند از لباس هایی با رنگ های روشن، شاد و گلهای درشت  و راه های افقی استفاده کنند راه دیگری که وجود دارد تا خانم های لاغر کمی پر به نظر برسند این است که همیشه بر روی لباس خود یک لباس رویی هم بپوشند همچنین یقه لباس های خود را میتوانند به صورت پهن و بزرگ  استفاده و هیچگاه یقه هفت برای خود انتخاب نکنند و جیب های بزرگ و تکه دوزی بر روی لباس خود دوخت کنند. دامن های پر چین هم برای خانم های لاغر بسیار مناسب و زیبا است.

لباس بهاری برای آقایان

آقایان در فصل بهار می توانند از تیشرت و پیراهن مردانه هایی که از جنس نخ هستند استفاده کنند همچنین پوشیدن لباس های جین، کتان و شلوارهای کنفی بهترین استایل بهاری را برای آقایان شیک پوش به ارمغان می آورد باید توجه داشته باشند شلوارهای کنفی را نمیتوانند در مراسمات رسمی به تن کنند و اگر قصد دارند از دو لباس جین در کنار هم استفاده کنند در نظر داشته باشند که رنگ و طرح دو لباس با هم متفاوت باشد. پیشنهاد می شود آقایان در فصل بهار لباس هایی به رنگ پاستلی بپوشند رنگ های شاد برای آقایان هم میتواند روزهای شاد بهاری را به همراه داشته باشد پوشیدن پیراهن های راه راه با شلوارهای رنگ روشن شاد و یا کت های سبک بهاره استایل جذاب و زیبایی است.

مردانه

چون فصل بهارهوا ناگهان بارانی می شود خانم ها و آقایان باید هنگام بیرون رفتن از خانه همراه خود بارانی یا کت مناسبی داشته باشند بارانی لباسی ضد اب و بسیار مناسب فصل بهار است و برای کت هم می توانند از کت های کتان اسپرت استفاده کنند.

 مقاله های مرتبط 

پالتو زمستانه با بانوریس

استایل پاییزه مناسب

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه