آنچه باید در مورد خرید اینترنتی پرده بدانیم

امتیاز دهید

نکات مهم برای خرید پرده

پرده از دیر باز نقش مهمی در خانه داشته، ولی با پیشرفت علم و صنعت و بوجود آمدن علم دکوارسیون داخلی، بر روی پرده بصورت تخصصی تر کار شده است، چون پرده نقش اساسی در دکوراسیون خانه دارد بنابراین باید در انتخاب پرده دقت بیشتری داشته باشیم. امروزه با بوجود آمدن تیم های دکوراتیو این کار کمی راحتتر شده است. شما نیز اگر قصد خرید پرده دارید، بهتر است که با یک تیم دکوراتیو مشورت کنید. برای انتخاب پرده مناسب باید کل دکوراسیون خانه را در نظر گرفت تا هماهنگی لازم بوجود آید و زیبایی منزل شما دو چندان شود.

امروز با تیم بانوریس همراه باشید تا شما را با نکاتی مهم در مورد خرید اینترنتی پرده آشنا کنیم.

سبک پرده انتخابی

 پرده ای را که انتخاب میکنید با سبک خانه شما و چیدمان لوازم خانه شما هماهنگی داشته باشد. چهار عنصر اصلی دکور خانه عبارتند از سقف، دیوار، کف و مبلمان هست، باید سبک و هارمونی رنگ را با در نظر گرفتن سلیقه فرد از اولویتها باشد.

اندازه گیری و ابعاد پنجره

 اگر در منزلتان پنجره بزرگ دارید خیلی خوب است چون باعث زیبا شدن خانه شما می شود. مرحله اندازه گیری جزء مراحلی هست که به دقت بسیار زیادی نیاز دارد، چون نباید هیچگونه خطایی در اندازه گیری داشته باشیم. برخی از پرده ها در قاب پنجره نصب می شود برای اندازه گیری این نوع پرده ها باید 1 سانت از عرض و ارتفاع پنجره کم شود تا پرده بصورت کامل در قاب پنجره جا شود. مانند پرده های تصویری، لوردراپه و... در مورد پرده پارچه ای ابتدا باید اندازه میل پرده مشخص شود که در عرض پنجره از هر طرف بین 10 تا 20 سانتی متر اضافه میشود. برای اندازه گیری ارتفاع پرده نیز سه حالت وجود دارد.

اندازه گیری پنجره

حالت اول: ارتفاع پنجره + 10 سانتی متر + 1/5 سانتی متر= ارتفاع پرده

حالت دوم: ارتفاع پنجره + 10 ساتنی متر + 15 سانتی متر= ارتفاع پرده

حالت سوم: ارتفاع پنجره + نصف پیشانی پنجره + (پایین پنجره تا کف - 2 سانتی متر) = ارتفاع پرده

البته پیشانی پنجره در تمامی پنجره ها یکسان نمی باشد و در برخی مواقع پیشانی پنجره کم هست و نصاب مجبور به نصب میل پرده به سقف میشود. که تیم بانوریس به تمامی سوالات شما در ارتباط با پرده پاسخگو هست فقط کافیست با بانوریس تماس بگیرید.

پرده آشپزخانه نباید پرده بلندی باشد و در اکثر مواقع پرده در قاب پنجره نصب میشود چون اینکار زیبایی پنجره بیشتر میکند و استفاده از پرده راحتتر است.

انتخاب پارچه پرده

 در انتخاب پارچه پرده به نورگیر بودن پنجره نیز باید توجه شود، در پنجره های نورگیر از پارچه های ضخیم تر و در پنجره های که زیاد نور گیر نیستن پارچه کمی نازکتر انتخاب شود. پارچه پرده در سالن پذیرایی اصولا از پارچه های گران قیمت و بصورت چند لایه انتخاب میشود برای مثال پارچه حریر در زیر کار و پارچه شانل بر روی کار نصب می شود ولی برای اتاق خواب از پرده های ساده تر و برای کودکان از طرحهای فانتزی بهتر است بکار برده شود.

لوازم تزیینی پرده

 برای زیبایی بیشتر پرده میتوانیم از لوازم تزیینی مانند مدال، گل میخ، شرابه و... استفاده شود. استفاده از این لوازم نیز باید هوشمندانه باشد و به سبک و رنگ پرده توجه ویژه ای داشته باشید.

لوازم جانبی پرده

 علاوه بر میل پرده امروزه کتیبه نیز کاربرد زیادی دارد و در سالنهای پذیرایی برای اینکه میل پرده را پنهان کنیم و پرده جلوه بهتری داشته باشد از کتیبه استفاده میشود. که خود کتیبه ها در سبکها و مدلهای مختلف وجود دارند.

بانوریس را دنبال کنید تا انواع دوخت پرده را به شما معرفی کنیم.

مقالات مرتبط

نکاتی در مورد پرده آشپزخانه

تاریخچه بوجود آمدن پرده

مطالب مرتبط با این مطلب

دیدگاه خود را ارسال نمایید

0 دیدگاه